De historie van de dag!

Unregistere

Well-known member
SFA001015195.jpg


We hebben 'm, we hebben 'm!

Vandaag exact 50 jaar geleden.

Neem aan dat onder meer Jamel, Hankie en De Wolf er hier vanavond één op drinken!
 

ALenstra

Well-known member
Het is niet meer voor te stellen maar tussen 1970 en 1974 won elk jaar een Nederlandse club een Europese beker. En in 1969 en 1975 stond ook een Nederlandse club in de finale.

Overigens heeft VI een themanummer over diverse Europese finales vanaf de jaren 50.
 

Unregistere

Well-known member
Ben al de hele dag aan de zuip! PMDS!

Groot gelijk heb je!

Eddy PG, Piet Romeijn, Theo & Rinus, Van Duivenbode, Hasil, De Kromme, Wimpie Jansen, Wery, Kindvall en Coentje. Topteam!

Wel lullig voor Treijtel dat Happel hem slachtofferde voor de finale.
 

gevegt

Well-known member
Dat was een echt historische dag.
Ik kan me voorstellen dat als je op de tribune hebt meegemaakt het nooit meer vergeet.
Jammer dat JFK op zo'n leeftijd is dat hij dat vergeten is.
 

Unregistere

Well-known member
Heerlijk nummer...

Ik had er iets meer van verwacht. Net wat andere verhalen, iets meer aandacht voor verrassende winnaars enzovoort. Al snap ik wel dat de focus vooral op de Nederlandse clubs lag. Maar veel van die verhalen zijn natuurlijk wel al bekend.
 

Unregistere

Well-known member
Die wedstrijd inderdaad. Ik dacht dat de echte Ajacied genoeg had aan die foto om te beseffen om welk legendarisch duel het ging!
 

Abubakari

Well-known member
Ja, mooie finale was dat. Met 10 man overleven na rood voor Gabri. Laatst nog een stukje van gezien op fox + de complete penaltyserie. Revanche voor Davids die nu de beslissende maakte waar die in 1996 tegen Juve miste.
 
Bovenaan