De historie van de dag!

Kevah

New member
Vandaag 24-05-2015 Is het 20 jaar geleden dat de cup met de grote oren de lucht in ging voor een Nederlandse club!

20 jaar geleden was het, dat onze eigen jeugd in mocht vallen in de spits. De bal door het midden aangespeeld werd en nog net kon Patrick Kluivert met het puntje van zijn schoen de bal dusdanig verlengen dat de bal tegen de touwen aan rolde!

Er waren betere beelden, maar deze goal hoort met dit commentaar!

https://youtu.be/cOTBDryz0YM
 

Voetbal-Coach

Administrator
Zie heel twitter al weken vol zijn van deze dag. Ik wordt er eigenlijk alleen maar verdrietig van dat het zo lang geleden is..
 

Maasveld

Well-known member
Het was gisteren precies 10 jaar geleden dat de meest memorabele CL-finale ooit werd gespeeld. In 2005 won Liverpool na een 3-0 achterstand bij rust alsnog de wedstrijd van AC Milan na penalties.
 

Satyr

Administrator
Forumleiding
Het was gisteren precies 10 jaar geleden dat de meest memorabele CL-finale ooit werd gespeeld. In 2005 won Liverpool na een 3-0 achterstand bij rust alsnog de wedstrijd van AC Milan na penalties.

Ik weet nog wel, ik zat die avond (serieus) in O'Sheas in Eindhoven. Bij de 3-0 ben ik naar de Mac gelopen en daar hoorde ik dat het 3-1 was geworden. Snel terug naar de kroeg en daar zag ik nog net de 3-2. De rest is wel bekend :)
 

De Wolf

Well-known member
Het is vandaag precies 20 jaar geleden dat Twente legende Epi Drost overleed. Hij is maar 49 jaar geworden
 

De Wolf

Well-known member
Vandaag is het ook 41 jaar geleden dat Feyenoord als eerste Nederlandse club de UEFA cup heeft gewonnen.
 

JMD

Well-known member
Het voetbal verloor die dag, zoveel is wel zeker.

Zeker niet. Het voetbal won omdat bleek dat je zelfs in een CL-finale van een onoverbrugbaar geachte achterstand kon terugkomen.
En verder won het voetbal omdat Milan niet won. Luizenploeg in die tijd...
 

Satyr

Administrator
Forumleiding
Vandaag 12 jaar geleden speelden FC Groningen en PSV de beruchte 0-0.

'Martin Drent was een slachtoffer van deze speelwijze. Want hij stond bijna een kwartier langs de lijn te wachten om in te vallen, voordat de bal uiteindelijk buiten de lijnen belandde.'

Hahahaha
 
Bovenaan