De Graafschap - Feyenoord

De Graafschap - Feyenoord

  • Overwinning voor De Graafschap!

    Stemmen: 2 12,5%
  • Gelijkspel...

    Stemmen: 1 6,3%
  • Feyenoord wint!

    Stemmen: 4 25,0%
  • Gevegt spoort niet.

    Stemmen: 13 81,3%

  • Totaal aantal stemmers
    16

Jamel

Administrator
Forumleiding
Kramer krijgt gewoon drie wedstrijdjes. Daar heb ik me allang bij neergelegd. Die hele poppenkast had voor mij niet gehoeven.
 

Max

Administrator
Forumleiding

Een verspreking wat de media nu oppikt en verder pusht op schorsen. Wat overeind blijft dat het duwen betreft en geen slaan. In die fase is de aanklager niet zo van de puntjes en de komma's.

Kramer krijgt gewoon drie wedstrijdjes. Daar heb ik me allang bij neergelegd. Die hele poppenkast had voor mij niet gehoeven.

De aanklager had gewoon een redelijker voorstel van een of twee wedstrijden moeten neerleggen. Ik vind het terecht dat Feyenoord het aanvecht. Van mij hoeft de poppenkast ook niet, maar iets wat een scheidsrechter als hij het ziet veelal met geel afdoet een schorsing van drie wedstrijd oplevert gaat mij wat ver. Met Karsdorp kregen we ook al een belachelijke schikking aangeboden.
 

Maasveld

Well-known member
Kramer maakt zichzelf natuurlijk wel onsterfelijk belachelijk door te zeggen dat het per ongeluk gebeurde.
 

Joost

Well-known member
Een bewegingsdeskundige die uit gaat leggen wat het verschil tussen verschillende soorten duwen is. Je gaat haast denken dat het Jiskefet is.
 

Pascallovic

Well-known member
Ook wel lekker handig om de media weer wat voer te geven om er op te springen. Dat allemaal om 1 wedstrijdje van een schorsing af te krijgen.
 

Jozsef

New member
Komt ook door dat belachelijke voorstel natuurlijk, ingegeven door eerdere zaken waar Feyenoord goed wegkwam.
Dit tikje (geen duw, maar zeker geen slaan) is 2 wedstrijden waard, hooguit. Zeker als je het vergelijkt met diverse doodschoppen die standaard altijd 4 wedstrijden opleverden.
Dat is deze overtreding toch zeker geen 3 of 4 wedstrijden waard?
 

Joost

Well-known member
Komt ook door dat belachelijke voorstel natuurlijk, ingegeven door eerdere zaken waar Feyenoord goed wegkwam.
Dit tikje (geen duw, maar zeker geen slaan) is 2 wedstrijden waard, hooguit. Zeker als je het vergelijkt met diverse doodschoppen die standaard altijd 4 wedstrijden opleverden.
Dat is deze overtreding toch zeker geen 3 of 4 wedstrijden waard?

Hij krijgt toch ook 2 duels?

Echter doordat hij nog een duel voorwaardelijk had staan worden het er drie.
 

Fabian

Active member
Het was inderdaad heel onzinnig om in hoger beroep te gaan... Feyenoord maakt zich compleet belachelijk.

Vrijgesproken.
 

Fabian

Active member
Vreemd hoor dat er nu plotseling vrijspraak volgt. Ben benieuwd naar de onderbouwing.

Slaan wordt niet bewezen geacht.

Wellicht zou de KNVB er goed aan doen om eens minder hoog in de boom te gaan zitten wanneer er onduidelijkheid is over de daad.
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Vreemd hoor dat er nu plotseling vrijspraak volgt. Ben benieuwd naar de onderbouwing.

Hij is aangeklaagd voor slaan, maar de commissie acht dat niet bewezen. Het was een duw. Dus het inschakelen van die deskundige Ajaxfan heeft zijn uitwerking gehad.

Ik had dit echt niet verwacht. Maar helemaal prima zo. Ik neem mijn woorden terug over dat het in beroep gaan van mij niet had gehoeven.
 

Max

Administrator
Forumleiding
De Graafschap - Feyenoord

Vreemd hoor dat er nu plotseling vrijspraak volgt. Ben benieuwd naar de onderbouwing.

Ik begrijp dat slaan niet bewezen is, omdat het duwen is. Ik weet niet of je voor duwen een schorsing kan krijgen en of ze dan nog wel kunnen schorsen. Hij is tenslotte aangeklaagd voor slaan.

Goed gedaan van Feyenoord door standvastig te blijven. Kramer of Kazim in de spits kan een hoop verschil uitmaken. Verder moet Kramer voortaan beter oppassen. Die gekkigheid moet er natuurlijk wel uit.
 
Laatst bewerkt:

Jamel

Administrator
Forumleiding
Beroepscommissie spreekt Kramer vrij

De commissie van beroep, het hoogste rechtsprekende orgaan in het Nederlandse voetbal, heeft Feyenoord-speler Michiel Kramer vrijgesproken. De commissie van beroep acht het slaan van een tegenstander tijdens De Graafschap – Feyenoord op 4 oktober 2015 niet bewezen en oordeelt dat er sprake is van duwen.

Volgens de beroepscommissie is er wel sprake van ongeoorloofd onsportief gedrag van Kramer, maar is de aanklacht van de aanklager – het slaan van een tegenstander– niet bewezen. Hierdoor wordt Kramer vrijgesproken van de overtreding en is een straf op basis van een andere aanklacht niet mogelijk.

knvb.nl

Logische uitspraak, lijkt me.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Ik las gisteren iets van de KNVB dat er geen onderzoek ingesteld kan worden als op het delict niet meer dan een wedstrijd schorsing staat. Daardoor had de aanklager ook niet anders gekund dan voor slaan aanklagen. Was alleen slimmer geweest om vervolgens voor twee duels schorsing te gaan gezien het weer niet zo klaar als een klontje was.
 
Bovenaan