De Bondscoach

De Bondscoach

  • Antinio Conte

    Stemmen: 0 0,0%
  • Erwin Koeman

    Stemmen: 0 0,0%
  • Hiddink

    Stemmen: 0 0,0%
  • Clarence Seedorf en Patrick Kluivert

    Stemmen: 0 0,0%
  • Ten Cate en Gullit

    Stemmen: 0 0,0%
  • Kees van Wonderen

    Stemmen: 0 0,0%
  • Dick Advocaat

    Stemmen: 0 0,0%
  • Peter Bosz

    Stemmen: 0 0,0%
  • Cocu

    Stemmen: 0 0,0%

  • Totaal aantal stemmers
    8

Mario

Well-known member
Dit WK was teleurstellend qua spel maar onder van Gaal zijn er ook goeie wedstrijden gespeeld, hij heeft Oranje alsnog naar het WK geleid en onder hem hebben ze geloof ik 1x verloren dus wat overdreven om hem nu totaal af te serveren. Maar op dit wk heeft hij wel gefaald gezien het bleke voetbal en de weinige kansen.
Nederland is ongeslagen onder van Gaal sinds hij het stokje overnam van de Boer.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Wat ik overigens niet begrijp, is dat men verwacht onder Koeman aanvallend te gaan voetballen. Koeman is altijd een conservatieve trainer geweest die speelt vanuit omschakeling. Nations League finale vergeten?

Ja en Van Gaal is zoals hij zelf zegt een aanvallende trainer. Als dat eenmaal je referentie is, dan wil je daar wel in blijven hangen. Van Gaal was dit WK geen aanvallende trainer en Koeman is niet altijd de defensieve trainer.

Dit WK was teleurstellend qua spel maar onder van Gaal zijn er ook goeie wedstrijden gespeeld, hij heeft Oranje alsnog naar het WK geleid en onder hem hebben ze geloof ik 1x verloren dus wat overdreven om hem nu totaal af te serveren. Maar op dit wk heeft hij wel gefaald gezien het bleke voetbal en de weinige kansen.

In de kwalificatie en Nation League toen we nog 4-3-3 speelde was het inderdaad best vermakelijk. Alleen het WK is het absolute meetmoment en dat was gewoon ver onder de ondergrens. Los dat het geen aantrekkelijke tactiek was, werd de tactiek ook veelal erg matig uitgevoerd.
 

Pascallovic

Well-known member
Dit WK was teleurstellend qua spel maar onder van Gaal zijn er ook goeie wedstrijden gespeeld, hij heeft Oranje alsnog naar het WK geleid en onder hem hebben ze geloof ik 1x verloren dus wat overdreven om hem nu totaal af te serveren. Maar op dit wk heeft hij wel gefaald gezien het bleke voetbal en de weinige kansen.
Belgie uit was in mijn ogen de beste wedstrijd onder hem in 5-3-2. Echt uitstekend en attractief gespeeld. Hielp natuurlijk ook dat Bergwijn en Memphis toen in vorm waren. Die hebben beiden dit toernooi amper iets bijgedragen.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Dat is ook deels de consequentie van de keuzes die Van Gaal zelf maakte. Bergwijn is echt al maanden niet in vorm, terwijl je ook een Danjuma in die rol had kunnen gebruiken. Memphis is een momenten voetballer, dus dat had best goed kunnen komen.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Danjuma ipv Bergwijn had ook niet veel uitgemaakt in het totaalplaatje vwb dit WK vrees ik.

In zijn algemeenheid ontbrak ook gewoon vorm. De wingbacks daar was dit systeem voor gebouwd. Dumfries heeft een goede wedstrijd gespeeld en was verder ruk. Geen idee of je dan Frimpong had moeten opstellen. Blind functioneerde iets beter, maar in sommige fases kan je denk ik toch beter de pitbull Malacia opstellen ondanks die in de eindpass heel veel minder is.

Naast sleutelspeler Memphis waren Van Dijk en De Jong ook niet in vorm. Op het middenveld lagen verder de kwaliteiten niet altijd in positieve zin te dicht bij elkaar, waardoor je ook eindeloos bleef wisselen. Als je zo duidelijk voor lief neemt om in de poulefase ruk te spelen in een bepaald systeem, dan had je wellicht ook iets consistenter aan een samenstelling kunnen vasthouden.

Of misschien een hele gekke conclusie, misschien had je met een andere tactiek moeten spelen die beter bij het materiaal paste.
 

Batigoal

Well-known member
Je mist als Nederland wel duidelijk nóg een topspeler op het middenveld om naast Frenkie te zetten. Koopmeiners, De Roon en Klaassen zijn leuk, maar brachten te weinig. Berghuis vond ik eerlijk gezegd prima dit WK, maar moet je niet gebruiken in een controlerende rol. Het is te hopen dat Gravenberch de komende jaren een oplossing vindt voor zijn ontwikkeling. Doodzonde dat die jongen te vroeg naar het buitenland is gegaan.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Zou mij niets verbazen als Koeman wel Veerman gaat proberen en Wijnaldum weer terug gaat halen. Verder hoop je idd op een doorontwikkeling van Gravenberch en andere spelers zoals Simons. Komt wellicht nog wel een aardige generatie aan, maar dat heeft tijd nodig en dan heb je het eerder over het WK 2026, het EK is tenslotte nog maar 1,5 jaar weg.
 

Pascallovic

Well-known member
Je mist als Nederland wel duidelijk nóg een topspeler op het middenveld om naast Frenkie te zetten. Koopmeiners, De Roon en Klaassen zijn leuk, maar brachten te weinig. Berghuis vond ik eerlijk gezegd prima dit WK, maar moet je niet gebruiken in een controlerende rol. Het is te hopen dat Gravenberch de komende jaren een oplossing vindt voor zijn ontwikkeling. Doodzonde dat die jongen te vroeg naar het buitenland is gegaan.
Ik denk dat we van het idee af moeten dat Frenkie per definitie onze spil op het middenveld moet zijn. Alle omstandigheden moet wel echt perfect zijn wil hij een keer excelleren en het middenveld domineren. Af en toe zitten die potjes er wel tussen, maar vaak komt het er bij hem ook niet uit. Een beetje een one-trick-pony gevoel heb ik bij hem. Had gehoopt dat hij bij Barcelona het middenveld zou gaan dragen op den duur, maar inmiddels zit ie in seizoen 4 en nog steeds is het allemaal niet heel constant bij hem en laat ie vaak in de belangrijke potjes te weinig zien.
 
Bovenaan