De Bondscoach

De Bondscoach

  • Antinio Conte

    Stemmen: 0 0,0%
  • Erwin Koeman

    Stemmen: 0 0,0%
  • Hiddink

    Stemmen: 0 0,0%
  • Clarence Seedorf en Patrick Kluivert

    Stemmen: 0 0,0%
  • Ten Cate en Gullit

    Stemmen: 0 0,0%
  • Kees van Wonderen

    Stemmen: 0 0,0%
  • Dick Advocaat

    Stemmen: 0 0,0%
  • Peter Bosz

    Stemmen: 0 0,0%
  • Cocu

    Stemmen: 0 0,0%

  • Totaal aantal stemmers
    8

Max

Administrator
Forumleiding
Zo’n beetje de bondscoach op Marco van Basten na met de minste trainerservaring die bondscoach mocht worden was niet ‘wit’… Maar goed, dat de excuusneger omdat het moet niet werkt is op zich valide. Gullit zelf lijkt mij overigens meer het type manager, dan veldtrainer.

Ruud Gullit haalt hard uit naar KNVB: ‘Donkere spelers mogen alleen assistent worden, flikker op!’ https://www.ad.nl/nederlands-voetba...-alleen-assistent-worden-flikker-op~ac951c70/

Gezien Kluivert zijn CV zou je verwachten dat hij wel een keer elftalleider van een jeugdteam mag zijn zoals Gullit dat in het verleden ook is geweest.
 

Mario

Well-known member
Behalve Rijkaard is er geen geschikte gekleurde Nederlandse trainer voor de BC functie beschikbaar geweest. Ook Gullit niet. Ten Cate wellicht, maar dat is afgeketst.

Geen idee of gekleurde trainers veldtraining mogen geven. Fräser bij van Gaal wel volgens mij.
 

Hankie

Well-known member
Tsja als zwarten geen leiding kunnen geven houdt het op. </SanMark. modus uit>

Maar welke donkere trainers zijn er uberhaupt in Europa, dit is geen Nederlands probleem. Blijkbaar kunnen ze er geen kut van.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Tsja als zwarten geen leiding kunnen geven houdt het op.

Maar welke donkere trainers zijn er uberhaupt in Europa, dit is geen Nederlands probleem. Blijkbaar kunnen ze er geen kut van.

Kompany en Henry hebben volgens mij wisselende successen. Verder volg ik het voetbal te weinig voor een compleet beeld.

Gullit is de enige denk ik die op niveau in de eredivisie heeft getraind die geen kans heeft gehad om bondscoach te worden. Ten Cate is op een manier misgelopen. Rijkaard kon het een paar keer. Van Bronckhorst heeft een Molukse achtergrond.
 

Batigoal

Well-known member
In het buitenland als bekende oud-voetballers naast Henry en Kompany bijvoorbeeld Vieira en Makélélé. Voormalig spits Mbaye Leye is nu een jonge trainer die een kans krijgt in België. Verder komen dan Chris Powell en Antoine Kombouaré in me op die wel een aardige trainerscarrière hebben opgebouwd. Maar het zijn er niet veel.

Ik denk echter wel dat lange tijd de kansengelijkheid niet zo geweldig was. Van Menzo bijvoorbeeld is dat wel bekend dat hij vaak om vage redenen werd afgewezen waar allerlei andere braskutten van trainers telkens weer een nieuwe baan krijgen. Maar ik neem aan dat dat sentiment in de huidige tijd aan het veranderen is en we de komende jaren wat meer gekleurde trainers te zien krijgen.
 

Mario

Well-known member
Na de gekke oom, de nuchtere broers. Wat dat betreft heb ik wel vertrouwen in die twee. Waarschijnlijk gaan ze verder met een groot deel van deze selectie, en zullen de jonkies (Simons, Taylor, Frimpong) de kans krijgen verwacht ik zo. Hopelijk gaat Oranje onder Koeman weer voetballen
 

Bijlagen

  • ronald-koeman-erwin-koeman.jpg
    ronald-koeman-erwin-koeman.jpg
    47 KB · Weergaven: 3
Laatst bewerkt:

BlauwVinger

Well-known member
Louis van Gaal bleek de geestelijke vader van een gestaag leeglopende luchtballon, met aan boord door hem geïndoctrineerde en gehypnotiseerde laagvliegers.

Het heeft er tijdens de proefvaart de schijn van gehad dat Louis van Gaal Oranje opofferde om zijn eigen idealen waar te kunnen maken.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Dat is het positieve. Als we hadden gewonnen, dan zaten we nog ruim een week aan Van Gaal en de zijnen vast.
 

PES5

Administrator
Forumleiding
Wat ik overigens niet begrijp, is dat men verwacht onder Koeman aanvallend te gaan voetballen. Koeman is altijd een conservatieve trainer geweest die speelt vanuit omschakeling. Nations League finale vergeten?
 

Pascallovic

Well-known member
Wat mij van Koeman in de eerste periode is bijgebleven is dat we vaak 1 belabberde helft en 1 goede helft speelden. Meestal ging het na rust beter en was het leuk om te kijken.
 
  • Leuk
Waarderingen: PES5

Abubakari

Well-known member
Dit WK was teleurstellend qua spel maar onder van Gaal zijn er ook goeie wedstrijden gespeeld, hij heeft Oranje alsnog naar het WK geleid en onder hem hebben ze geloof ik 1x verloren dus wat overdreven om hem nu totaal af te serveren. Maar op dit wk heeft hij wel gefaald gezien het bleke voetbal en de weinige kansen.
 
Bovenaan