De Bondscoach

De Bondscoach

  • Antinio Conte

    Stemmen: 0 0,0%
  • Erwin Koeman

    Stemmen: 0 0,0%
  • Hiddink

    Stemmen: 0 0,0%
  • Clarence Seedorf en Patrick Kluivert

    Stemmen: 0 0,0%
  • Ten Cate en Gullit

    Stemmen: 0 0,0%
  • Kees van Wonderen

    Stemmen: 0 0,0%
  • Dick Advocaat

    Stemmen: 0 0,0%
  • Peter Bosz

    Stemmen: 0 0,0%
  • Cocu

    Stemmen: 0 0,0%

  • Totaal aantal stemmers
    8

Jamel

Administrator
Forumleiding
Koeman en Hoogma hebben beiden prima teksten. Hopelijk maken ze het waar.

Maar wat een genot om de welbespraakte, rustige, intelligente, eerlijke Koeman weer terug te zien in Nederland. Ik heb echt een grenzeloos vertrouwen in die man.
 

JMD

Well-known member
Maar wat een genot om de welbespraakte, rustige, intelligente, eerlijke Koeman weer terug te zien in Nederland. Ik heb echt een grenzeloos vertrouwen in die man.
Ik ook. Mits we hem wel de kans geven en snappen dat Nederland momenteel even geen top is.
Grote kans dat we in het najaar flink de bietenbrug op gaan tegen Frankrijk en Duitsland. Zaak is om dan rustig te blijven en Koeman gewoon verder te laten werken.
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Ik ook. Mits we hem wel de kans geven en snappen dat Nederland momenteel even geen top is.
Grote kans dat we in het najaar flink de bietenbrug op gaan tegen Frankrijk en Duitsland. Zaak is om dan rustig te blijven en Koeman gewoon verder te laten werken.

Dat komt, in elk geval binnen de KNVB, wel goed. Gudde heeft drie jaar lang kunnen observeren wat voor een vakman Koeman is en hoe hij eigenhandig Feyenoord terugbracht aan de top met een selectie vol kutspelers en tieners. Die gaat hem echt niet eruit gooien na de vanzelfsprekende vernederlagen tegen Frankrijk en Duitsland.
 

JMD

Well-known member
Dat komt, in elk geval binnen de KNVB, wel goed. Gudde heeft drie jaar lang kunnen observeren wat voor een vakman Koeman is en hoe hij eigenhandig Feyenoord terugbracht aan de top met een selectie vol kutspelers en tieners. Die gaat hem echt niet eruit gooien na de vanzelfsprekende vernederlagen tegen Frankrijk en Duitsland.

Dat snap ik ja. Alleen lijkt de KNVB gevoelig voor de publieke opinie de laatste tijd... Blind die op straat gezet werd na Bulgarije, Hiddink juist na een zege op Letland, dat gebeurde nadat de pers/publiek massaal daarom gevraagd had.

Laten we hopen dat men Koeman gewoon minstens 2, maar liever 4 (t/m WK 2022) laat zitten.
 

Pascallovic

Well-known member
Dat snap ik ja. Alleen lijkt de KNVB gevoelig voor de publieke opinie de laatste tijd... Blind die op straat gezet werd na Bulgarije, Hiddink juist na een zege op Letland, dat gebeurde nadat de pers/publiek massaal daarom gevraagd had.

Laten we hopen dat men Koeman gewoon minstens 2, maar liever 4 (t/m WK 2022) laat zitten.
Feitelijk gezien waren beiden ontslagen terecht. Die waren namelijk niet gebaseerd op mindere resultaten tegen landen als Frankrijk en Duitsland. Die waren bij Hiddink en Blind gebaseerd op het niet kunnen winnen van Tsjechie, Bulgarije, Turkije, Ijsland en Zweden.

Natuurlijk gaat Koeman er niet uit als ie laatste wordt in de Nations League. Echter als ie zich niet voor het EK weet te kwalificeren in een poule bestaande uit dezelfde categorie namen als hierboven, dan heeft ook hij gefaald en hoort zijn positie ter discussie te staan. Want wij hebben inderdaad geen topmateriaal. Maar wij hebben ook geen minder materiaal dan zo'n Tsjechie of Ijsland.
 

Kralinger

Administrator
Forumleiding
Feitelijk gezien waren beiden ontslagen terecht. Die waren namelijk niet gebaseerd op mindere resultaten tegen landen als Frankrijk en Duitsland. Die waren bij Hiddink en Blind gebaseerd op het niet kunnen winnen van Tsjechie, Bulgarije, Turkije, Ijsland en Zweden.

Natuurlijk gaat Koeman er niet uit als ie laatste wordt in de Nations League. Echter als ie zich niet voor het EK weet te kwalificeren in een poule bestaande uit dezelfde categorie namen als hierboven, dan heeft ook hij gefaald en hoort zijn positie ter discussie te staan. Want wij hebben inderdaad geen topmateriaal. Maar wij hebben ook geen minder materiaal dan zo'n Tsjechie of Ijsland.

Eens inderdaad. In principe moet je Koeman nu een paar jaar laten zitten. Ervan uitgaande dat het nu niet weer zo dramatisch wordt.
 

JMD

Well-known member
Feitelijk gezien waren beiden ontslagen terecht. Die waren namelijk niet gebaseerd op mindere resultaten tegen landen als Frankrijk en Duitsland. Die waren bij Hiddink en Blind gebaseerd op het niet kunnen winnen van Tsjechie, Bulgarije, Turkije, Ijsland en Zweden.
Hiddink verloor van Tsjechi? doordat Janmaat die bal verkeerd terugspeelde op de keeper. Heeft niks met de BC te maken.
IJsland was idd wel genant.

Toen Hiddink werd ontslagen had Oranje 10 uit 6, stond het 2e (of 3e?) in de poule. Niet heel goed natuurlijk, maar er waren alle kansen op het EK. Zeker omdat het een beetje beter begon te lopen.
Door Hiddink te ontslaan werd Blind veel te vroeg naar voren geschoven, en moest hij (zonder voorbereidingsduel) direct 2 cruciale EK-duels spelen, IJsland en Turkije. Doordat dat met het slechtst mogelijke resultaat afliep was Blind direct ook al de gebeten hond. Hij won slechts 1 van de 4 resterende EK-kwalificatieduels (van Kazachstan) en stond er dus direct slecht op voor de WK-kwalificatie. Maar goed, op zo'n moment ontsla je de BC niet als je eerder dat jaar ook al iemand ontslagen hebt.
Ze hadden gewoon Hiddink moeten laten zitten toen, en de serie afmaken. Daarna (bij niet-kwalificatie) ontslaan en dan had Blind met een schone lei kunnen beginnen. Was zeker geen fan van Blind als BC, maar zo'n start als hij had wens je niemand toe.
 

ALenstra

Well-known member
Ze hadden gewoon door moeten gaan met Blind. Nu moeten we afwachten hoe het met Koeman gaat.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Eens. Met Blind had je de zekerheid dat het kut was. Nu moeten we dat nog gaan zien. Veel risico.
 

Janssen

Well-known member

Nou ja, hij blijft natuurlijk iemand uit de generatie waarvan een deel ten onrechte denkt het voetbal uitgevonden te hebben. Van Basten, Gullit en ietsje later Frank de Boer hebben allemaal gefaald als trainer. Koeman deed het beter maar ik vind hem niet de vooruitstrevende man die NL nodig heeft. Juist niet zelfs.
 

Batigoal

Well-known member
Ik ben wel blij met Koeman. Het materiaal wat hij heeft is natuurlijk tamelijk beperkt, maar dan nog zou je de middelmaat moeten overstijgen.

Ben ook wel blij met de teksten van Hoogma. Dat profs in Nederland moeten realiseren dat het hun baan is en dat ze er alles uit moeten halen, zoals hijzelf in Duitsland heeft gezien. Die mentaliteitsverandering zou ons voetbal goed doen.
 

Eef de Kip

Well-known member
Ben ook wel blij met de teksten van Hoogma. Dat profs in Nederland moeten realiseren dat het hun baan is en dat ze er alles uit moeten halen, zoals hijzelf in Duitsland heeft gezien. Die mentaliteitsverandering zou ons voetbal goed doen.

Plus 1. Mi het grootste probleem van het Nederlandse voetbal.
 

Bernardo

Well-known member
Lodeweges moet de assistent worden van Koeman. Lijkt mij een hele goede keus, onderschatte trainer.
 

Mario

Well-known member
Ik ben wel blij met Koeman. Het materiaal wat hij heeft is natuurlijk tamelijk beperkt, maar dan nog zou je de middelmaat moeten overstijgen.

Ben ook wel blij met de teksten van Hoogma. Dat profs in Nederland moeten realiseren dat het hun baan is en dat ze er alles uit moeten halen, zoals hijzelf in Duitsland heeft gezien. Die mentaliteitsverandering zou ons voetbal goed doen.

Wij zijn echt niet minder dan een IJsland of Servie ... er moet vooral op mentaal vlak wat veranderen. Ik denk dat Koeman daar zeker toe in staat is.
Ik ben ook benieuwd of hij de selectie op zijn kop zal zetten, ook daarin zal er wel wat veranderen verwacht ik.
 
Bovenaan