De Boeren en het stikstofgedoe

Wat zijn de oplossing tegen stikstof?


  • Totaal aantal stemmers
    19

Max

Administrator
Forumleiding

Hoe kan een nieuwe koffer aanschaffen duurzamer zijn, dan een oude blijven gebruiken die verder voldoet? Qua duurzaamheid deugt dat niet en in het kader van de crisis waarin we zitten is dat geldverkwisting.
 

Pascallovic

Well-known member
Typisch dat de eerste vrouwelijke minister van Financien 1x dat koffertje moet dragen en dan schijnbaar zeurt dat ie te zwaar is waardoor er een nieuwe moet komen na tientallen jaren. Hebben we haar mannelijke collega’s nooit over gehoord.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Gelukkig weten ze sinds Prinsjesdag hoe ze die dingen kunnen wegslepen. Een flink aantal in beslagnemen en dan wordt er vanzelf wel minder geboerd.
 

zwammy

Well-known member
Wel leuk om te kijken hoe die hier weer gaat lopen uitlullen. Het idee ook dat die boeren nog steeds maar boertjes zijn die je met je Mavo wel even de les kunt lezen.
 

JMD

Well-known member
Ik vond deze opmerking van Remkes ook wel mooi...

Ook wel opvallend dat minister Van der Wal nu aangeeft dat die stikstofkaart weg moet... Toen dat ding in juni ofzo gepresenteerd werd was het heiliger dan de Bijbel, Koran en Thorah samen. Er kwam veel kritiek op, maar dat was allemaal onzin.. En nu kan die ineens wel weg...

Echt, wanneer gaat de politiek voor adviezen eens luisteren naar de kenners en niet naar wat ze willen horen. Zou een hoop onrust schelen.
 

erka

Well-known member
Ik heb het hele rapport gelezen. Zeer interessant en heel goed leesbaar. Typisch Remkes. Plaatst alles ook in breder perspectief.
 

JMD

Well-known member
Jep. Ook zijn opmerkingen over de kloof tussen platteland en randstad zijn natuurlijk zeer waar. Mooi dat een politiek zwaargewicht dat nu ook eens zegt. Nu maar hopen dat het kabinet luistert naar Remkes, die aangeeft dat het kabinet het land in moet om te luisteren naar wat er leeft… maar denk dat dat met jetten, kaag en Rutte niet gaat lukken…

En klaver zit niet in het kabinet maar het dedain waarmee hij spreekt is precies waar Remkes het over had
 

Pascallovic

Well-known member
Ik heb het hele rapport gelezen. Zeer interessant en heel goed leesbaar. Typisch Remkes. Plaatst alles ook in breder perspectief.
Eigenlijk zou een kabinet bestaande uit 29 personen zo’n proces toch zelf kunnen draaien om tot afgewogen beleid te komen? Heb persoonlijk niet het idee dat Remkes tot hele schokkende inzichten is gekomen die je niet zelf had kunnen bedenken als kabinet.
 

Maasveld

Well-known member
En nota bene de man die in 2019 zei dat de boeren maar uitgekocht moesten worden...
Echt ongelooflijke keuze

Jep. Ook zijn opmerkingen over de kloof tussen platteland en randstad zijn natuurlijk zeer waar. Mooi dat een politiek zwaargewicht dat nu ook eens zegt. Nu maar hopen dat het kabinet luistert naar Remkes, die aangeeft dat het kabinet het land in moet om te luisteren naar wat er leeft… maar denk dat dat met jetten, kaag en Rutte niet gaat lukken…
Wat is het nu?
 
  • Leuk
Waarderingen: JFK

JMD

Well-known member
Wat is het nu?
Tsja, oude quotes ophalen kunnen we allemaal…

Maar ik had toch al aangegeven dat Remkes dit goed gedaan heeft? Maar wil het voor jou nog wel herhalen hoor: Remkes heeft goed werk geleverd (en dat had ik idd niet verwacht)
 

erka

Well-known member
Eigenlijk zou een kabinet bestaande uit 29 personen zo’n proces toch zelf kunnen draaien om tot afgewogen beleid te komen? Heb persoonlijk niet het idee dat Remkes tot hele schokkende inzichten is gekomen die je niet zelf had kunnen bedenken als kabinet.

Dan schat je dit kabinet veel te hoog in.
 
  • Leuk
Waarderingen: Max

Maasveld

Well-known member
Tsja, oude quotes ophalen kunnen we allemaal…

Maar ik had toch al aangegeven dat Remkes dit goed gedaan heeft? Maar wil het voor jou nog wel herhalen hoor: Remkes heeft goed werk geleverd (en dat had ik idd niet verwacht)
Van "echt ongelofelijke keuze" naar "politiek zwaargewicht waar het kabinet naar moet luisteren" is nogal een draai.
 
  • Leuk
Waarderingen: JFK
Bovenaan