De Boeren en het stikstofgedoe

Wat zijn de oplossing tegen stikstof?


  • Totaal aantal stemmers
    19

Max

Administrator
Forumleiding
Gewoon de aftrap van de verkiezingscampagne voor de Provinciale Staten. Ik volg de peilingen niet zo, maar ik kan mij voorstellen dat het CDA er niet gek veel beter voorstaat dan de PvdA.
 

Batigoal

Well-known member
Van oudsher zijn de boeren het grootste deel van de achterban van CDA, dus deze move is niet heel verrassend.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Ik ben wel benieuwd hoe de verhoudingen komen te liggen als dit echt het verkiezingsthema gaat worden. Die boeren zijn verdomd handig in hun propaganda oorlog en het kabinet juist extreem dom en onhandig.
 

erka

Well-known member
2030 ging er sowieso al wel af, dus nu wil Hoekstra de eer kapen, en dat vindt de rest van het kabinet en de oppositie niet leuk.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Probleem is dat er nogal veel zich inmiddels al boer identificeren.
 

JMD

Well-known member
Gewoon de aftrap van de verkiezingscampagne voor de Provinciale Staten. Ik volg de peilingen niet zo, maar ik kan mij voorstellen dat het CDA er niet gek veel beter voorstaat dan de PvdA.
Volgens mij in de laatste peilingen op rond de 4 zetels voor het CDA, zelfs minder dan bv de CU. Die laatste is overigens de enige coalitiepartij die niet op flink verlies staat in de peilingen
 

JMD

Well-known member
Kan niet anders nee (maar goed, dat hebben we al vaker gedacht en dan slikten de coalitiepartijen de keutel toch weer in).
Maar nu dit en ook het akkoord omtrent 'Ter Apel e.d.' geeft verschillende geluiden uit de achterban. Zelfs de achterban van de CU roerde zich...
 

Eef de Kip

Well-known member
Of dit was waar de coalitie initieel op had ingezet. Hoog inzetten en dan komt dit compromis er uit rollen.
 

JMD

Well-known member
Of dit was waar de coalitie initieel op had ingezet. Hoog inzetten en dan komt dit compromis er uit rollen.
Dat kan ook ja. Die truc hebben ze vaker toegepast, o.a. bij diverse coronamaatregelen... Maar daar werd dat dan binnen 3-4 dagen het resultaat bekend, dit stikstofdossier speelt nu al een maand of 4 een heeft tot heel veel onrust geleid. Lijkt me toch ook niet de bedoeling...
 

erka

Well-known member
Schiphol hebben ze dit in het verleden ook gedaan. Past niet in milieunormen ! Oeeeee....... O wacht, als we nou anders rekenen past het wel!
 
  • Leuk
Waarderingen: JMD

JMD

Well-known member

Ben benieuwd wanneer de milieubeweging wakker wordt en erachter komt dat zij nu gebruikt worden door de ministeries om de boeren weg te krijjgen, en dat als dat gelukt is de boerengrond gewoon gebruikt gaat worden voor huizen/wegen.

Wel slim van de ministeries. Als ze dat laatste nu al zeggen krijgen ze de milieugroepen niet mee. Wel lekker naief van die groeperingen...
 

Maasveld

Well-known member
Dat kan ook ja. Die truc hebben ze vaker toegepast, o.a. bij diverse coronamaatregelen... Maar daar werd dat dan binnen 3-4 dagen het resultaat bekend, dit stikstofdossier speelt nu al een maand of 4 een heeft tot heel veel onrust geleid. Lijkt me toch ook niet de bedoeling...
Truc?
 
Bovenaan