De Boeren en het stikstofgedoe

Wat zijn de oplossing tegen stikstof?


  • Totaal aantal stemmers
    20

Bernardo

Well-known member
.
Die ook gewoon aantoonbaar op beeld een politieblokkade negeert en aan het spookrijden was richting een snelweg waar hij überhaupt niet mag rijden. Het wel of niet vastzetten van mensen is gelukkig niet direct belegd bij de burger.

Ik begrijp dat de meer biologisch georiënteerde boeren nu met een plan zijn gekomen die uitkomst moet bieden. Daar zou je als regering en boze blokkeer boer naar kunnen kijken.


Als je mee wilt praten moet je wel goede dingen vertellen, die jongen reed nou gewoon Heerenveen in op een 50km weg, ging helemaal niet spookrijdend richting snelweg. Pakte alleen de verkeerde kant van de rotonde. Reed door naar McDonalds. Blijf het bizar vinden dat de politie op deze manier geschoten heeft, paar mm naar links of rechts en die jongen was dood geweest. Denk echt dat ze blij mogen zijn dat het net goed gegaan is, anders was het nou echt ellende geweest.
 

De Wolf

Well-known member
Die jongen kwam vanaf de snelweg van de kant van het Abe Lenstra Stadion.

Streetview voor wie niet bekend is in Heerenveen.

 

De Wolf

Well-known member
Maar volgens die foto op street view reed hij toch tegen de richting in?
Hij heeft een stukje spook gereden op de afslag richting Leeuwarden. Moet je sowieso niet voor de neus van de politie doen.
Ook een beetje vreemde route als je naar de Mac gaat. Loopt gewoon een parallelweg langs de snelweg waar je als trekker langs mag.
 

zwammy

Well-known member
Afgelopen maandagmiddag kwamen er ook een stel van de bekende coronademonstranten naar het plaatselijke distributiecentrum. Die gingen rotzooi trappen waardoor de burgemeester de ME heeft ingezet. Uiteraard spreken de zwammy's van de wereld dan direct schande omdat de boeren zich netjes gedragen. Nadat deze "wappies" weggeveegd waren gingen ze gewoon naar Heerenveen waar de ME even later met traangas ging spelen. Dit is dus maandag en niet gisteren toen een of andere puber (vraag mij af welke ouder hem zou laten gaan na die rotzooi van maandag) iets met zijn trekker deed wat de politie niet beviel.
Man man man wat een verbale diarree spuit je weer uit.
 

zwammy

Well-known member

Dat zal minder stikstof opleveren idd.
 

JMD

Well-known member
He wacht? Het was toch een fabel dat boeren uitgekocht moesten worden voor ruimte voor nieuwe azc's? ;)
 

Max

Administrator
Forumleiding
He wacht? Het was toch een fabel dat boeren uitgekocht moesten worden voor ruimte voor nieuwe azc's? ;)

Ik denk dat jij de enige bent die echt anders is toen ik na een hele poos weer terug kwam op DVK en niet per se positief.
 

JMD

Well-known member
Ik denk dat jij de enige bent die echt anders is toen ik na een hele poos weer terug kwam op DVK en niet per se positief.
Je kan ook gewoon reageren op de post. Want het is gewoon vreemd dat toen de stikstofplannen uitkwamen dat er toen reacties kwamen (uit de te verwachten hoek van PVV enz) van 'dat is vast bedoeld om o.a. meer azc's te plaatsen'. Daar werd fel op gereageerd dat dat niet waar was, maar dat blijkt dus gewoon waar te zijn...

Daarom dus wat ik al eerder zei: ben benieuwd hoeveel mensen die nu voorstander zijn van de hele stikstofplannen om boeren 'uit te kopen' dat nog steeds zijn als ze weten dat daar gewoon huizen enz komen en er alsnog geen natuur bij komt.

En verder mag je vinden wat je vindt van mij. Ik wens je er veel succes mee.
 

Eef de Kip

Well-known member
hoi wappie, volgens mij is er niemand te vinden die er vanuit ging dat elke vierkante meter land ingeruild moest worden voor natuur.
Wat trouwens al 100 jaar gaande is, er worden ook boeren uitgekocht voor het bouwen van huizen dus misschien kun je ook dat aanmatigende toontje een keertje voor je houden met je dramagedoe.
 
  • Leuk
Waarderingen: Max

Eef de Kip

Well-known member
Nou ja, daar kun je van alles van vinden maar daar gaan we dus gewoon naar toe, hoeft van mij ook niet hoor maar het is nou eenmaal een gegeven dat we te maken hebben met bevolkingsgroei en die mensen moeten ook ergens wonen met de daaraan gekoppelde infrastructuur.
Dat betekent dus dat dit ten koste gaat van natuur (en dat evenwicht moet nu weer terug komen) en land van boeren. Dat is iets wat al 100 jaar speelt dus ik begrijp al die complottheorieën niet dat dit stikstofbeleid er alleen maar is om (AZC's en) huizen te te kunnen bouwen.
En ja, hier en daar zal er ongetwijfeld een stuk weiland zijn waar huizen op worden gebouwd maar nogmaals, dit speelt al 100 jaar.
Pas als op elke meter vrijgekomen weiland huizen komen mogen jullie me daar mee om de oren slaan maar dat zal niet gebeuren.
 

zwammy

Well-known member
Hoor je mij nergens zeggen. Maar wel bijzonder dat wij wel daar naar toe zouden moeten. Wie bepaalt dat. Waarom zouden wij elk jaar 200.000 migranten op moeten nemen?
 

Eef de Kip

Well-known member
Daar ontkom je niet aan, grenzen dicht en dat soort kretologie bestaat niet. Verder zie je nu al een lobby van de werkgevers dat ze mensen nodig hebben dus hup arbeidsmigranten, die zullen dus in meer of mindere mate wel komen (hoeft ook niet van mij).
En verder is dit gewoon een autonome bevolkingsgroei, 50 jaar geleden was er geen enkele asielzoeker en toen groeide de bevolking ook al dus die enkele tienduizenden asielzoekers zijn echt niet verantwoordelijk voor de aanwas.


Het is echt een utopie te veronderstellen dat je A de grenzen kunt sluiten en B de bevolking buiten asielzoekers niet groeit.
 

zwammy

Well-known member
90% van de bevolkingsgroei is van migratie. Dat heeft weinig met 10 duizenden te maken.

Maar goed, eens dat iets heel gecompliceerd is. Zou mooi zijn als hier het Deens model zou komen maar dat zal wel niet gebeuren.
 

zwammy

Well-known member
Denemarken moet dan het ultieme voorbeeld zijn met hun strenge asielbeleid, maar ook daar zie je dat de bevolking blijft groeien.
Tabel halverwege.

Ja groei is niet erg, maar het moet wel haalbaar zijn, en dat is dit niet.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Los van de bevolkingsgroei is de vraag van huizen ook explosief aan het toenemen door ontwikkelingen dat men langer en vaker alleen leeft. Dat oudere mensen minder snel naar seniorenwoningen of bejaardentehuizen verkassen. Men krijgt later een duurzame relatie en duurzame relaties blijken ook weer minder duurzaam.
 

erka

Well-known member
Los van de bevolkingsgroei is de vraag van huizen ook explosief aan het toenemen door ontwikkelingen dat men langer en vaker alleen leeft. Dat oudere mensen minder snel naar seniorenwoningen of bejaardentehuizen verkassen. Men krijgt later een duurzame relatie en duurzame relaties blijken ook weer minder duurzaam.
Daar ontkom je niet aan, grenzen dicht en dat soort kretologie bestaat niet. Verder zie je nu al een lobby van de werkgevers dat ze mensen nodig hebben dus hup arbeidsmigranten, die zullen dus in meer of mindere mate wel komen (hoeft ook niet van mij).
En verder is dit gewoon een autonome bevolkingsgroei, 50 jaar geleden was er geen enkele asielzoeker en toen groeide de bevolking ook al dus die enkele tienduizenden asielzoekers zijn echt niet verantwoordelijk voor de aanwas.


Het is echt een utopie te veronderstellen dat je A de grenzen kunt sluiten en B de bevolking buiten asielzoekers niet groeit.

Veel te ingewikkeld en te feitelijk, Max en Eef. Het komt gewoon door de asielzoekers! Anders heeft Geenstijl geen bestaansrecht meer!
 
Bovenaan