De 2000ste wedstrijd: Feyenoord - AZ

fr-keff

Active member
1518.png
1516.png


De laatste wedstrijd van de 10de speelronde dit seizoen is er eentje met een speciaal tintje. Vooral voor Feyenoord. De club uit Rotterdam speelt net als Ajax en PSV hun 2000ste Eredivisie wedstrijd sinds de invoering in het seizoen 1956/57. Feyenoord wist 1130 wedstrijd te winnen, speelde 469 keer gelijk en 400 wedstrijden gingen verloren. AZ dat de tegenstander is zal nog wel wat jaren nodig hebben in de Eredivisie om hun 2000ste te spelen. De club uit Alkmaar speelde pas 1267 wedstrijden maar ging wel onder andere namen door het leven.

Feyenoord staat op een gedeelde eerste plaats na negen speelrondes terwijl AZ het moet doen met slechts plek tien en twaalf punten. Feyenoord behaalde er tot nu toe 22. Vorig seizoen ontsnapte Feyenoord in de slotfase aan een nederlaag tegen AZ. De club uit Alkmaar kwam voor de rust al met 0-2 voor. Pas in de slotminuut schoot Clasie de 2-2 binnen. In Alkmaar ging het allemaal een stukje makkelijker. Feyenoord won met 1-4. De laatste keer dat AZ won in de kuip is alweer ruim vier jaar geleden. Eind april 2011 werd het 0-1.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Twee discussiepunten na aanleiding van SC Heerenveen - Feyenoord. Staat Van der Heijden er nog steeds in en blijft Kazim degene die Kramer moet vervangen tegen AZ? Van der Heijden gewoon weer bij de twee tegengoals betrokken. Kazim heeft dit seizoen zich meer laten gelden door randzaken dan met voetballend vermogen. Wat mij betreft staan Botteghin en Achahbar er zondag in. Verder zal Karsdorp weer terugkeren indien fit en anders vind ik Nieuwkoop een prima alternatief.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Voor AZ overigens het nadeel dat ze donderdag nog tegen Ausburg mogen aantreden.
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Nu al ongelooflijk veel zin in deze wedstrijd. Weet niet of dat een goed teken is...
 

erka

Well-known member
Trouwens, ik weet dat puristen het niet doen, maar DOS/FC Utrecht samen is ook 2000 komend weekend.
 

Joost

Well-known member
Trouwens, ik weet dat puristen het niet doen, maar DOS/FC Utrecht samen is ook 2000 komend weekend.

Heeft niets met purisme te maken. Als je het op die manier doet dan moet je namelijk ook de duels van Elinkwijk in de Eredivisie meetellen.
 

Forza AZ

Well-known member
Heeft niets met purisme te maken. Als je het op die manier doet dan moet je namelijk ook de duels van Elinkwijk in de Eredivisie meetellen.
Dat hangt er vanaf van welke club volgens de KNVB FC Utrecht de offici?le opvolger is. In het amateurvoetbal gaat een fusieclub verder op het niveau van de hoogst spelende voorganger. Die club kun je dan beschouwen als voorganger, terwijl de andere(n) technisch verdwenen zijn.

Voor FC Utrecht geldt dan DOS als voorganger omdat die in 1969-70 in de Eredivisie speelden, terwijl Elinkwijk in 1969-70 in de Eerste Divisie speelde en Velox in 1969-70 in de Tweede Divisie.
 

Joost

Well-known member
Dat hangt er vanaf van welke club volgens de KNVB FC Utrecht de offici?le opvolger is. In het amateurvoetbal gaat een fusieclub verder op het niveau van de hoogst spelende voorganger. Die club kun je dan beschouwen als voorganger, terwijl de andere(n) technisch verdwenen zijn.

Voor FC Utrecht geldt dan DOS als voorganger omdat die in 1969-70 in de Eredivisie speelden, terwijl Elinkwijk in 1969-70 in de Eerste Divisie speelde en Velox in 1969-70 in de Tweede Divisie.

Als de ene club de andere overneemt ben ik het met je eens. Maar Utrecht is een fusie tussen verschillende verenigingen net als Twente, AZ, Roda, ADO Den Haag, Telstar, FC Den Bosch, PEC Zwolle.

Op moment van fuseren begint er een nieuwe vereniging.
 

Max

Administrator
Forumleiding
El Hamdaoui is beschikbaar voor AZ voor deze wedstrijd. Het is echter niet goed voor zijn broertje zijn sportzaak als hij Feyenoord punten afsnoept. Ik weet niet of AZ dit compenseert.
 

Fabian

Active member
31 jaar nog maar. Voor mijn gevoel was hij al veel ouder...

De vroegere El Hamdaoui zou een probleem zijn voor Van der Heijden. Ik weet niet of hij het nog kan. Zowel... een probleem met Van der Heijden achterin. Beweeglijke spitsen zijn niet echt aan hem besteed. Maar goed, Veerman was dat ook al niet.
 

Max

Administrator
Forumleiding
31 jaar nog maar. Voor mijn gevoel was hij al veel ouder...

De vroegere El Hamdaoui zou een probleem zijn voor Van der Heijden. Ik weet niet of hij het nog kan. Zowel... een probleem met Van der Heijden achterin. Beweeglijke spitsen zijn niet echt aan hem besteed. Maar goed, Veerman was dat ook al niet.

Ik bedoel maar, iedere aanvaller is momenteel een probleem voor Van der Heijden. Mooi moment nu het nog geen punten heeft gekost (alhoewel Roda JC?) om Botteghin erin te zetten.
 

leo1949

Well-known member
Het leger is al flink bezig vandaag bij de Kuip en dat omdat AZ er eventjes komt spelen met El Hamdaoui.
 
Bovenaan