Pascallovic
Well-known member
Is maar net wat je wilt natuurlijk. Als je niet op de 20 begint, is de kans 0% dat je 2 darts op een dubbel krijgt. Ik zie het als een gebrek aan vertrouwen dat je de 20 of de 5 niet raakt.
Is maar net wat je wilt natuurlijk. Als je niet op de 20 begint, is de kans 0% dat je 2 darts op een dubbel krijgt. Ik zie het als een gebrek aan vertrouwen dat je de 20 of de 5 niet raakt.
Satyr als je bijvoorbeeld op 41 of 37 staat werk je dan toe naar de dubbel 40/32 of richt je op een van de 4 oneven getallen onder in het bord, omdat je dan altijd op een dubbel uitkomt?
Oooh, dit is echt verschrikkelijk om naar te kijken. Een of andere ouwe taart uit Engeland die net zo langzaam gooit als Justin Pipe, maar dan nog geen 70 gemiddeld. Aileen kan er ook niks van, maar gooit tenminste nog op een normaal tempo.
Mijn vrouw vroeg of dit voor gehandicapten wasmg:
Ik snap ook niet waarom ze dit blijven doen. Bij heel veel sporten is het logisch dat ze mannen- en vrouwentoernooien hebben, maar wat is bij darten in vredesnaam het voordeel van man zijn waardoor je het zou moeten scheiden?
Heb ik wel gedaan. Ik begon in maart 2014 met gooien, gooide een maand later twee toernooien, won 1 hele leg, maar na 5 toernooien kon ik wel tellen, rekenen en wegzetten. Gewoon door te gooien. Daarna begon ik in de competitie en ben eigenlijk nog steeds beter aan het worden. Gisteren nog een discussie gehad over 100 uitgooien. Nooit voor de 20 gaan, een 1 laat geen finish. Ga voor 4x 17, D16. Mis je de 17, dan heb je altijd een finish. Zie die van mij hierboven.
Žuti;239008 zei:Als ik op 100 sta ga ik overigens altijd voor de 20. T20 en dan tops, mis ik T20 dan ga ik voor tops tops. Mis ik de 1e tops dan probeer ik er gewoon 60 van te maken en tops voor de volgende beurt te laten.
Ik denk dat het op jouw niveau zeer slecht is om voor tops tops te gaan.
Žuti;239054 zei:Jij weet helemaal niet wat "mijn niveau" is.
Jawel dat heb je al verteld. En ik denk als je gemiddeld geen 35/ 40% op je dubbels haalt het slecht is om dubbel dubbel uit te gooien.
Žuti;239060 zei:Citeer me maar. Ik ben benieuwd waar ik heb gezegd wat mijn niveau is.
En m'n dubbels weet ik doorgaans vrij vlot te raken.
Je hebt het gehad over de Friese competitie. Dan kan ik wel ongeveer inschatten wat het niveau is.
Žuti;239064 zei:Eigenlijk ben je dus maar wat aan het gissen? De competitie waarin ik speel zegt helemaal niets over mijn eigen niveau.
Nou, laten we het zo zeggen: Als je Danny Noppert bent, kun je voor 'standaard' tops/tops gaan bij 80 over. En zelfs bij de topspelers zie je het zelden, na een S20 gaan ze alsnog voor een triple.
In de 4e klasse is S20, tops/tops eigenlijk heel arrogant. Voor iemand die geen toernooien wil gooien ivm bang te zijn af te gaan, is het zeker geen aanrader. Want je staat natuurlijk wel voor lul met je grote mannen finish die zelden lukt.