Darten

Status
Niet open voor verdere reacties.

Satyr

Administrator
Forumleiding
Je wilt niet weten wat voor stress/ellende de hoofdklasse hier is. Wij gooien nu 1e klasse en twee andere teams in de hoofdklasse. Als we pronoveren dus met 3 teams uit 1 cafe in dezelfde Hoofdklasse. Maar bij die teams is het echt superfanatiek en van de 6 spelers spelen er gewoon 1 of 2 helemaal niet. Eerst 6 of 7 punten, dan de reserves. En aangezien 6-4/5-5 vrij veel voorkomt, staan er dus regelmatig jongens niet te gooien. En dat leidt tot gezeur, want iedereen in de beste van het team en de captain is een lul (achter zijn rug om, we zijn in Limburg he) en blablabla. Kortom, het is elk seizoen weer een duiventil aan overschrijvingen en ruzies onderling. Gezellig, potje darten op donderdag- en/of vrijdagavond
 
?

?uti

Guest
Je wilt niet weten wat voor stress/ellende de hoofdklasse hier is. Wij gooien nu 1e klasse en twee andere teams in de hoofdklasse. Als we pronoveren dus met 3 teams uit 1 cafe in dezelfde Hoofdklasse. Maar bij die teams is het echt superfanatiek en van de 6 spelers spelen er gewoon 1 of 2 helemaal niet. Eerst 6 of 7 punten, dan de reserves. En aangezien 6-4/5-5 vrij veel voorkomt, staan er dus regelmatig jongens niet te gooien. En dat leidt tot gezeur, want iedereen in de beste van het team en de captain is een lul (achter zijn rug om, we zijn in Limburg he) en blablabla. Kortom, het is elk seizoen weer een duiventil aan overschrijvingen en ruzies onderling. Gezellig, potje darten op donderdag- en/of vrijdagavond

Zo is dat. Hier in Friesland hebben we een eredivisie en daaronder de divisies 1 t/m 4. Ik ben zelf pas begonnen en speel bij een team dat in 2 seizoenen van 2 naar 3 is gegaan en van 3 naar 4. We willen zsm weer omhoog maar het is nog niet eens zo gemakkelijk. In 4 loopt het niveau sterk uiteen, in de staart ligt het niveau laag maar de top 6-7 zijn allemaal gelijkwaardige teams. Als je tegen hun <55 gemiddeld gooit dan win je niet. Je moet echt wel iets kunnen gooien wil je een beetje mee kunnen en hogerop willen.

Kom je hier in de eredivisie dan staan ze 2,5 uur voor de wedstrijd in te gooien en vliegen de 180's je om de oren. 15-20x op een avondje is geen uitzondering, en dat is heel veel in een kort spelformat. Heb ik het nog niets eens over de andere 100, 140+ scores. Gemiddeldes liggen echt hoog. Met "gevestigde" namens als Mats Gies, Rick Hofstra, Richard Veenstra (vorig jaar halve finale lakeside) en Danny Noppert (nr 4 BDO ranking) (die laatste 2 starten deze week in de strijd om de lakeside titel) - dat zijn geen (top)amateurs meer te noemen.
 

Satyr

Administrator
Forumleiding
Hier gooit Kim Huybrechts de topduels in de donderdagcompetitie mee. Sowieso veel goede Belgen hier die mee doen in Limburg.
 

Satyr

Administrator
Forumleiding
Gisteren goed gegooid, het leverde helaas slechts een 5-5 op. Bij 4-4 moest ik tegen hun beste speler en dat leverde 4 gelijkwaardige legs op, waarvan ik er drie verloor. Onnodig, maar dan moet je maar uitgooien he? Die ene leg die ik won, was wel heel cool, hij stond op 83 en ik op 214. Ik mocht gooien en gooi T20, T19, T19 en laat 40 staan. Daar schrok 'ie zo van dat hij 9 gooide en ik daarna uit. Maar goed, die jongen was gisteren beter, het is niet anders. Ik gooide in andere wedstrijden 100 (S2, T20, D19) en 90 op de bull uit, met daarnaast een stuk of 5x 134/140. Super gegooid, helaas was ik de enige :rumcolaa:
 
?

?uti

Guest
Dan zit het niet bepaald mee.

Ondertussen heb ik me links en rechts voor wat toernooitjes ingeschreven. Eens kijken wat ik daar kan presteren.
 

Satyr

Administrator
Forumleiding
Heb ik wel gedaan. Ik begon in maart 2014 met gooien, gooide een maand later twee toernooien, won 1 hele leg, maar na 5 toernooien kon ik wel tellen, rekenen en wegzetten. Gewoon door te gooien. Daarna begon ik in de competitie en ben eigenlijk nog steeds beter aan het worden. Gisteren nog een discussie gehad over 100 uitgooien. Nooit voor de 20 gaan, een 1 laat geen finish. Ga voor 4x 17, D16. Mis je de 17, dan heb je altijd een finish. Zie die van mij hierboven.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan