Ik heb de laatste tijd een beetje last van mijn uitstekende periode, zeg maar het afgelopen jaar. Mentaal gezien dan. Druk op mezelf leggen dat ik verwachtingen moet waarmaken. Op toernooien de finale 'moeten' halen. Ik heb sinds mijn verjaardag, half juni, 9 toernooien gegooid, waarvan ik 8x de finale haalde, maar ook 8x verloor. 5x terecht, 3x onnodig. Tussendoor won ik nog wel 3x een finale in koppeltoernooien. Dus qua gooien ging het wel, maar ik merkte dat ik last van stress/faalangst kreeg. Ik herkende het wel, dat scheelt. De afgelopen weken ging ook het gooien achteruit en miste ik 3 toernooien op rij de halve finale. En waar ik me druk om maakte, negatieve reacties bijv, gebeurde uiteraard niet.
Afgelopen zondag hadden we een kwalificatie toernooi voor een toernooi in Engeland. Daar ging het alweer een stuk beter, mede omdat ik zonder verwachting ging gooien. Ik verloor van iemand die beter gooide dan mij en niet omdat ik slecht gooide. Dan is het wat makkelijker te accepteren natuurlijk.
Hopen dat het nu weer wat beter gaat.