Coronavirus

JMD

Well-known member
Scholen blijven dus open...
Zullen mijn leerlingen blij mee zijn, die hebben toetsweek volgende week... :)

Atreides

Well-known member
Betaald voetbal gaat op slot tot en met 31 maart.

Zijn ze toch nog minder dom als dat je zou verwachten.

Abubakari

Well-known member
Zijn maar twee speeldagen, zullen wel vrij vlot midweeks ingehaald worden.

Maar hoe zit het met het amateurvoetbal? Er is in Groningen vrijwel niemand ziek, er komen zelden meer dan 100 man op een wedstrijd af, dus ik zeg lekker voetballen!

En de bioscopen? Alleen nog slechte films waar toch geen 100 mensen op af komen?

Jamel

Administrator
Forumleiding
Zijn maar twee speeldagen, zullen wel vrij vlot midweeks ingehaald worden.

Maar hoe zit het met het amateurvoetbal? Er is in Groningen vrijwel niemand ziek, er komen zelden meer dan 100 man op een wedstrijd af, dus ik zeg lekker voetballen!

En de bioscopen? Alleen nog slechte films waar toch geen 100 mensen op af komen?

Ja vooral doen wat je zelf wilt natuurlijk. Maar in Brabant was anderhalve week geleden ook vrijwel niemand ziek.

Unregistere

Well-known member

Is ook allemaal geschrapt... En daar wordt het qua inhalen misschien nog wel krapper, want dan zijn het al drie speeldagen en je krijgt nog nacompetities. Maar ja, het is niet anders.

Pascallovic

Well-known member
Het is ook niet verboden om te voetballen. Volgens mij moeten de betreffende bonden/sportclubs daar een afweging over maken. Bij minder dan 100 toeschouwers mag je inprincipe spelen.

JMD

Well-known member
Is ook allemaal geschrapt... En daar wordt het qua inhalen misschien nog wel krapper, want dan zijn het al drie speeldagen en je krijgt nog nacompetities. Maar ja, het is niet anders.
Dan ga je door tot eind juni. In het weekend van 4 juli beginnen de schoolvakanties, dus voor die tijd kan je gewoon nog spelen lijkt me.

Het doorgaans zeer goed ingevoerde L'Equipe meldt dat het EK naar 2021 gaat worden verschoven en dat de CL en EL worden afgelast/tijdelijk gestaakt. Er ontstaat bij aflasten EK wel een week of 6 ruimte om CL/EL af te maken en ook de competities.

Joost

Well-known member
Het is ook niet verboden om te voetballen. Volgens mij moeten de betreffende bonden/sportclubs daar een afweging over maken. Bij minder dan 100 toeschouwers mag je inprincipe spelen.

Het is niet verboden maar dan worden het wel oefenduels want de KNVB heeft al het voetbal in heel Nederland afgelast tot en met 31 maart.

Sterker nog; NOC*NSF heeft zojuist geadviseerd om alle training en sportduels te schrappen.

Joost

Well-known member
Je kunt ook nog een bijna complete speeldag inhalen in het weekend van 17-19 april, alleen de wedstrijden van Utrecht en Feyenoord moet je dan midweeks zetten.

Je kunt vooral pas een planning gaan maken op het moment dat het virus feitelijk ingedamd lijkt te zijn. Niemand kan inschatten wanneer dat precies gaat zijn, tot die tijd kun je enkel speculeren.

Jamel

Administrator
Forumleiding
Ik ben blij met de maatregelen, maar ik snap niet dat bijvoorbeeld het ov gewoon blijft rijden. Als er nou ergens een plek is waar dagelijks ontzettend veel mensen heel dicht op elkaar zitten is het wel in het ov.

JMD

Well-known member
Ik ben blij met de maatregelen, maar ik snap niet dat bijvoorbeeld het ov gewoon blijft rijden. Als er nou ergens een plek is waar dagelijks ontzettend veel mensen heel dicht op elkaar zitten is het wel in het ov.

Precies. Net als scholen dus.

Maar ook hier zal de reden dus wel zijn dat anders zorgpersoneel minder makkelijk naar het werk komt.

Bernardo

Well-known member

Ik werk zelf in ov, maar is opzich wel logisch toch. Mensen die in de zorg werken, moeten toch op hun werk kunnen komen.

Bovenaan