Coronavirus 2

De Wolf

Well-known member
Dat is de politieke bespreking. Kan iedereen weer zijn riedeltje zeggen. Uiteindelijk mag Hugo opstappen.
 

JMD

Well-known member
Ik vraag me serieus af in hoeverre men zich op zo’n wereldwijde pandemie kan voorbereiden en verder gaat het er natuurlijk wel degelijk om dat er achteraf naar mensen gewezen kan worden die vervolgens af moeten treden.
Haha, alsof Rutte en De Jonge (de enige die aangesproken zouden kunnen worden) gaan aftreden. Dat deden ze met eerdere grote fouten ook niet. Alleen bij de toeslagenaffaire traden ze pas na heel veel druk (en toen er dusdanig veel stront naar buiten kwam dat een andere optie niet meer mogelijk was) af, om vervolgens in een nieuw kabinet weer vrolijk mee te doen...

En nee, precies voorbereiden op een pandemie kan niet, maar je kan wel zaken op orde hebben.
 

Eef de Kip

Well-known member
Hadden ze niks gedaan dan had je nu een vernietigend rapport gehad over het feit dat er geen maatregelen zijn genomen.
 

erka

Well-known member
In Duitsland doen ze dus wel onderzoek (in opdracht van de politiek) inzake de corona-maatregelen e.d.

Vandaag komt een vernietigend rapport uit: https://www.welt.de/politik/deutsch...m-RKI.html?cid=socialmedia.twitter.shared.web

"Die Datenlage ist unzureichend, die politischen Beschlüsse intransparent. Und die Maßnahmen? Für deren Wirken fand die Gruppe kaum Evidenz."

Niet transparante besluiten en geen bewijs dat maatregelen werken... Tsja...

In Nederland doen ze dat ook hoor. De OVV doet onderzoek, eerste deel ligt er al.

Ik vraag me echt af hoe snel er nieuwe verkiezingen komen. Dit kabinet krijgt 3 parlementaire enquetes vlak achter elkaar. Nu dus Gaswinning, volgend jaar eerst Toeslagenaffaire (want vorig jaar was het parlementair onderzoek, nog geen enquete) en daarna Corona. Alle drie ontstaan onder Rutte.
 

zwammy

Well-known member
Oh wacht autistje.

De tijd dat alle winkels en kappers dicht waren en we alleen met 800 man tegelijk in de Albert heijn mochten.
 

zwammy

Well-known member
Ho maar wacht, ik ga hier geen discussie over verder voeren.

Het omt, kabinet en RIVM hebben het prima gedaan en er is maar 1 schuldige, sywert.
 

JMD

Well-known member
Het omt, kabinet en RIVM hebben het prima gedaan en er is maar 1 schuldige, sywert.
Inderdaad. En kritiek mag natuurlijk al helemaal niet. We hebben de beste kabinetten ooit... Dat was ooit Paars I, maar dat wordt links en rechts ingehaald door Rutte III en IV.
 

JMD

Well-known member
Hadden ze niks gedaan dan had je nu een vernietigend rapport gehad over het feit dat er geen maatregelen zijn genomen.
Dat zijn zulke BS-redenen... Er komt een vernietigend rapport over de maatregelen in DLD, dat je zo 1 op 1 kan overnemen voor NL (want grofweg waren de maatregelen bij ons hetzelfde als bij hen), maar nee hoor, kritiek op de beleidsvoerders mag niet, 'want als ze andersom hadden gedaan was er ook kritiek geweest'... Die mensen worden betaald om beslissingen te nemen, dus mag daar ook kritiek op komen als ze de verkeerde namen.

Of vindt je dit ook:
Als er eerder gestopt met gas boren in Grunn was er ook wel wat fout gegaan aldaar. Als de toeslagenaffaire er niet geweest was waren die ouders wel ergens anders mee de mist in gegaan...
 

De Wolf

Well-known member
Dat heet gewoon uitstellen. Dat hebben ze ook met Tweede Wereldoorlog veteranen gedaan tot een groot deel de pijp uit was.
 

Maasveld

Well-known member
Inderdaad. En kritiek mag natuurlijk al helemaal niet. We hebben de beste kabinetten ooit... Dat was ooit Paars I, maar dat wordt links en rechts ingehaald door Rutte III en IV.
Hoe vaak ga je deze nergens op slaande post eigenlijk nog herhalen.
 

JMD

Well-known member
Hoe vaak ga je deze nergens op slaande post eigenlijk nog herhalen.
Net zolang als dat mensen reageren bij kritiek met 'ja maar als ze het niet/wel hadden gedaan was er ook wat te klagen geweest'... Want dat zijn opmerkingen die nergens op slaan.
 

JMD

Well-known member
Niets overtreft Balkenende I
Klopt, maar dan vooral in de categorie Entertainment.
Categorie Drama is wat mij betreft Paars 2, met in de hoofdrol Wiegel met zijn beroemde Nacht van Wiegel. Hoe die Peper en Kok vlak voor de stemming persoonlijk een hand kwam geven, fantastisch. Gewoon een Judaskus.
 
Bovenaan