Ik zie daar ook niet zoveel problemen in. Meeste mensen die daar terecht komen hebben al wat bescherming door een vaccinatie.Op basis van de toegenomen besmettingen zou je het nu al terug moeten gaan zien in de ziekenhuisopnames. Die waren gisteren wel een stuk hoger dan ervoor. Maar even afwachten hoe dat zich gaat doorzetten. Ik denk eigenlijk dat het allemaal wel gaat meevallen.
Alternatieven zijn dan ofwel geen evenementen houden, of ze alleen toegankelijk maken voor gevaccineerden. Dat laatste zal echter maatschappelijk niet gebeuren omdat je dan mensen discrimineert die nog niet aan de beurt zijn geweest voor hun laatste prik.Die mensen kunnen anderen ook weer besmetten dus een TVT evenement is zo lek als een mandje met een hoop net of nog niet gevaccineerden.
Hahaha, wat een amateurs.Bij dat festival in Utrecht werden de bezoekers ook nog eens in propvolle pendelbussen vanaf het station naar het terrein gebracht. 🤦🏻♂️
En waarom zou het dan wel kunnen? Omdat dan bijna iedereen gevaccineerd is? Punt is alleen dat je vanaf september nou niet echt veel buiten kan doen, want vaak niet goed weer... Wij hebben hier in het dorp altijd najaarsfeesten half september, veel daarvan is buiten (o.a. kermis), en vaak sta je dan buiten in nou niet echt lekker weer te kijken naar de diverse evenementen.Daarom kun je zoiets pas vanaf september instellen. Dan kan het wel geloof ik
Nou ja, dat is natuurlijk voor heel Europa de hamvraag, hoe groot wordt de bezetting op de IC. Ik las gisteren iets over een model dat de toename bij ons tussen de 150 en 600 patiënten zou zijn, dat is nogal een bandbreedte (wat ik me op zich wel voor kan stellen, niemand die dit precies kan duiden natuurlijk).
VK loopt een aantal weken voor op ons met de Delta variant dus je zou redelijk in kunnen schatten wanneer het bij ons op gaat lopen aan de hand van de cijfers in het VK.
sep-20 | 5,90% |
okt-20 | 5,20% |
nov-20 | 7,90% |
dec-20 | 7,50% |
jan-21 | 9,40% |
feb-21 | 12,80% |
mrt-21 | 9,40% |
apr-21 | 7,30% |
mei-21 | 5,00% |
jun-21 | 2,50% |
jul-21 | 1,50% |
Iedereen die wil wel ja. Wil je niet kom je ook niet binnen bij een evenement. Zo heel simpel is datEn waarom zou het dan wel kunnen? Omdat dan bijna iedereen gevaccineerd is? Punt is alleen dat je vanaf september nou niet echt veel buiten kan doen, want vaak niet goed weer... Wij hebben hier in het dorp altijd najaarsfeesten half september, veel daarvan is buiten (o.a. kermis), en vaak sta je dan buiten in nou niet echt lekker weer te kijken naar de diverse evenementen.
Wat kan ik precies van dit lijstje aflezen tov mijn post?Er zit in het VK wel een duidelijk verschil tussen eerdere periodes en nu als je de opnames relateert aan de besmettingen.
sep-20 5,90% okt-20 5,20% nov-20 7,90% dec-20 7,50% jan-21 9,40% feb-21 12,80% mrt-21 9,40% apr-21 7,30% mei-21 5,00% jun-21 2,50% jul-21 1,50%
Dit is het het percentages positief getesten dat in het ziekenhuis komt.Wat kan ik precies van dit lijstje aflezen tov mijn post?
Oftewel, in Engeland valt het allemaal nog wel mee.