Coronavirus 2

JMD

Well-known member
Dat komt nog wel. Eind deze maand worden daar records gebroken.
Ja, maar daar gaan ze al vanuit. Zolang het bij besmettingen blijft is dat overigens natuurlijk ook niet echt een probleem. Dat wordt het wel als dit zich gaat vertalen in hoge ziekenhuisopnames.
 

Eef de Kip

Well-known member
Nou ja, dat is natuurlijk voor heel Europa de hamvraag, hoe groot wordt de bezetting op de IC. Ik las gisteren iets over een model dat de toename bij ons tussen de 150 en 600 patiënten zou zijn, dat is nogal een bandbreedte (wat ik me op zich wel voor kan stellen, niemand die dit precies kan duiden natuurlijk).
VK loopt een aantal weken voor op ons met de Delta variant dus je zou redelijk in kunnen schatten wanneer het bij ons op gaat lopen aan de hand van de cijfers in het VK.
 
  • Leuk
Waarderingen: JMD

Max

Administrator
Forumleiding
Op basis van de toegenomen besmettingen zou je het nu al terug moeten gaan zien in de ziekenhuisopnames. Die waren gisteren wel een stuk hoger dan ervoor. Maar even afwachten hoe dat zich gaat doorzetten. Ik denk eigenlijk dat het allemaal wel gaat meevallen.
 

De Wolf

Well-known member
Op basis van de toegenomen besmettingen zou je het nu al terug moeten gaan zien in de ziekenhuisopnames. Die waren gisteren wel een stuk hoger dan ervoor. Maar even afwachten hoe dat zich gaat doorzetten. Ik denk eigenlijk dat het allemaal wel gaat meevallen.
Ik zie daar ook niet zoveel problemen in. Meeste mensen die daar terecht komen hebben al wat bescherming door een vaccinatie.
Ik maak mij meer zorgen over druk bij fysiotherapeuten en andere artsen die long covid patienten moeten behandelen.
 

Forza AZ

Well-known member
Die mensen kunnen anderen ook weer besmetten dus een TVT evenement is zo lek als een mandje met een hoop net of nog niet gevaccineerden.
Alternatieven zijn dan ofwel geen evenementen houden, of ze alleen toegankelijk maken voor gevaccineerden. Dat laatste zal echter maatschappelijk niet gebeuren omdat je dan mensen discrimineert die nog niet aan de beurt zijn geweest voor hun laatste prik.
 

JMD

Well-known member
Daarom kun je zoiets pas vanaf september instellen. Dan kan het wel geloof ik
En waarom zou het dan wel kunnen? Omdat dan bijna iedereen gevaccineerd is? Punt is alleen dat je vanaf september nou niet echt veel buiten kan doen, want vaak niet goed weer... Wij hebben hier in het dorp altijd najaarsfeesten half september, veel daarvan is buiten (o.a. kermis), en vaak sta je dan buiten in nou niet echt lekker weer te kijken naar de diverse evenementen.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Zeker begin september is het negen van de tien keer mooi weer. De laatste keer dat het niet zo mooi was dat was met mijn bruiloft twee jaar geleden, dus de komende jaren zitten we goed qua weer. Verder gewoon hopen op een goede nazomer. We hebben wel eens een jaar gehad dat je zelfs in oktober nog lekker buiten kon tennissen. Via school goedkoop een cursus gedaan in het najaar en maar een paar lessen binnen hoeven te doen.

Voor nu even geen te kleine voetbaltrein of te weinig pendelbussen inzetten voor de voetbalwedstrijden en evenementen.
 
  • Leuk
Waarderingen: JMD

erka

Well-known member
Normaal gesproken zit september tussen mei en juni in qua klimaat dus dat is doorgaans prima weer voor buiten.
 

Joost

Well-known member
Nou ja, dat is natuurlijk voor heel Europa de hamvraag, hoe groot wordt de bezetting op de IC. Ik las gisteren iets over een model dat de toename bij ons tussen de 150 en 600 patiënten zou zijn, dat is nogal een bandbreedte (wat ik me op zich wel voor kan stellen, niemand die dit precies kan duiden natuurlijk).
VK loopt een aantal weken voor op ons met de Delta variant dus je zou redelijk in kunnen schatten wanneer het bij ons op gaat lopen aan de hand van de cijfers in het VK.

Er zit in het VK wel een duidelijk verschil tussen eerdere periodes en nu als je de opnames relateert aan de besmettingen.

sep-20​
5,90%​
okt-20​
5,20%​
nov-20​
7,90%​
dec-20​
7,50%​
jan-21​
9,40%​
feb-21​
12,80%​
mrt-21​
9,40%​
apr-21​
7,30%​
mei-21​
5,00%​
jun-21​
2,50%​
jul-21​
1,50%​
 

Fregge

Well-known member
En waarom zou het dan wel kunnen? Omdat dan bijna iedereen gevaccineerd is? Punt is alleen dat je vanaf september nou niet echt veel buiten kan doen, want vaak niet goed weer... Wij hebben hier in het dorp altijd najaarsfeesten half september, veel daarvan is buiten (o.a. kermis), en vaak sta je dan buiten in nou niet echt lekker weer te kijken naar de diverse evenementen.
Iedereen die wil wel ja. Wil je niet kom je ook niet binnen bij een evenement. Zo heel simpel is dat
 

Eef de Kip

Well-known member
Er zit in het VK wel een duidelijk verschil tussen eerdere periodes en nu als je de opnames relateert aan de besmettingen.

sep-20​
5,90%​
okt-20​
5,20%​
nov-20​
7,90%​
dec-20​
7,50%​
jan-21​
9,40%​
feb-21​
12,80%​
mrt-21​
9,40%​
apr-21​
7,30%​
mei-21​
5,00%​
jun-21​
2,50%​
jul-21​
1,50%​
Wat kan ik precies van dit lijstje aflezen tov mijn post?
 

erka

Well-known member
TvT gebruikt antigeentests die maar voor 60% betrouwbaar zijn. Ja, geen wonder dan hé.

Gewoon een flutsysteem.
 

erka

Well-known member
Hallo Deutschland!

E6ImYy5XsAckzZg
 

JMD

Well-known member
60% betrouwbaar welke kant op?
Dus dat als je negatief getest bent dat de kans maar 60% is dat je ook negatief bent, of als je positief test dat de kans maar 60% is dat je positief bent.

Want dat scheelt nog al...
 

erka

Well-known member
60% van de mensen zonder klachten die met een PCR-test positief testten, tesste ook positief met een antigeentest. En dus zo'n 40 procent negatief, terwijl ze wél met het coronavirus besmet waren.
 
Bovenaan