Coronavirus 2

Maasveld

Well-known member
Er is nu protest van de horeca tegen toegangstesten om daar naar binnen te mogen, dus neem ik aan dat die plannen er ook zijn vanuit de overheid. Het vaccinatiepaspoort moet in de plaats komen van toegangstest, dus vermoed ik dat dat dan ook voor de horeca moet gaan gelden. Want het zou toch raar zijn als je wel een vaccinatiebewijs moet laten zien om naar bijvoorbeeld een voetbalwedstrijd te gaan, terwijl je tegelijk zonder wel binnen in een restaurant zou mogen zitten.
Er wordt overal gecommuniceerd dat het zich om internationaal reizen en evenementen gaat.
 

Forza AZ

Well-known member
Er wordt overal gecommuniceerd dat het zich om internationaal reizen en evenementen gaat.
Waarom is gisteren in de Tweede Kamer dan die eigen bijdrage voor een test weggestemd omdat dit het bezoek aan een restaurant/café onnodig duur zou maken?

Dit staat in het NHD van vandaag:
De toegangstest maakt deel uit van de plannen om de economie sneller te openen. Onder meer uit eten gaan wordt eerder mogelijk.

En letterlijk uit een interview met Hugo de Jonge van www.rijksoverheid.nl:

Toegangstesten helpen ons echt om dingen weer eerder te doen, ook als ze eigenlijk nog niet kunnen. Zou ook voor de bowlingbranche zeer profijtelijk kunnen zijn. Dus toegangstesten helpen ons gewoon en daarmee maak je de explatatie ook weer makkelijker, want bijvoorbeeld: stel dat je in stap 3 horecagelegenheden voor uiteten weer de mogelijkheid zou bieden max 30 mensen in de zaak, bijvoorbeeld, stel dat je dat zou doen, maar met toegangstesten max 60 of misschien nog wel meer, of misschien vierkante meter-norm met toegangstesten. Dat zou zeer denkbaar zijn. Ja, dan maak je zo’n zaak ook weer exploitabel, waardoor men weer minder een noodzaak heeft om gebruikt te maken van een steunpakket... Dus zo hangen die dingen met elkaar samen.

OK, dat ging niet over een vaccinatiepaspoort, maar lijkt me toch vreemd dat je dan straks voor een café wel naar binnen mag met een negatieve test, maar niet met een vaccinatiepaspoort.
 
Laatst bewerkt:

Forza AZ

Well-known member
Maar wat als dat vaccinatiebewijs wel komt, maar bedrijven zelf mogen kiezen wat ze er mee doen? Of ze dat verplicht stellen in hun winkel / bedrijf?
Winkels mogen helemaal niet naar medische gegevens vragen. Dat is hetzelfde nu met de mondkapjesplicht. Als iemand aangeeft dat hij/zij die niet kan dragen vanwege medische redenen mogen ze niet vragen wat die reden precies is.
 

Janssen

Well-known member
En wat als er mensen zijn die geen vaccinatie nemen, dan creëer je een tweedeling in de maatschappij, en ga je mensen uitsluiten om daaraan deel te nemen

Klopt en dat zou niet minder dan terecht zijn. Ik hoop van harte dat je zonder prik je huis niet meer uit mag.
 

zwammy

Well-known member
Eigenlijk zouden mensen die niet gevaccineerd willen worden gewoon doodgeschoten moeten worden. Heb je ook al dat gezeik niet.
 

Forza AZ

Well-known member
Als je medische redenen hebt om geen mondkapje te dragen is het misschien niet verstandig ten tijden van een pandemie de winkels überhaupt op te zoeken.
Mensen hebben toch boodschappen nodig. En thuis laten bezorgen is ook niet altijd een optie.
 

Eef de Kip

Well-known member
Hehe, Zwammy wordt eindelijk verstandig. Ik zou ze persoonlijk liever ophangen aan een vleeshaak maar goed, details.
 
  • Leuk
Waarderingen: PES5

De Wolf

Well-known member
Dat een paar gereformeerden uit Staphorst niet willen kan ik mij nog in vinden.
Die andere lui mogen wat mij betreft op het vliegtuig naar China gezet worden.
 

Janssen

Well-known member
Eigenlijk zouden mensen die niet gevaccineerd willen worden gewoon doodgeschoten moeten worden. Heb je ook al dat gezeik niet.

We kunnen eens beginnen met het ontnemen van recht op medische zorg. Hebben ze toch niet nodig want ze vinden vast zelf wel een remedie op Facebook voor welke kwaal dan ook.
 

Janssen

Well-known member
Net alsof je in een rustige supermarkt veel kans maakt om besmet te raken. Daarvoor moet je toch echt langere tijd dicht bij iemand in de buurt zijn.

Als je zo stervensziek bent dat je geen mondkapje meer op kunt hoef je ook niet meer te eten wat mij betreft.
 
  • Leuk
Waarderingen: PES5

Forza AZ

Well-known member
Als je zo stervensziek bent dat je geen mondkapje meer op kunt hoef je ook niet meer te eten wat mij betreft.
Er zijn ook mensen die bij het dragen van een mondkapje in paniek raken omdat ze ooit mishandeld zijn of iets dergelijks. Moeten die dan dagelijks aan zo'n traumatische gebeurtenis herinnerd worden?
 

zwammy

Well-known member
Hehe, Zwammy wordt eindelijk verstandig. Ik zou ze persoonlijk liever ophangen aan een vleeshaak maar goed, details.

Ja, dat moeten ze nog even verder uitwerken hoe ze het gaan doen. Mensen met trauma moeten gewoon verkracht worden, dan denken ze niet meer aan het oude trauma.
 

Janssen

Well-known member
Er zijn ook mensen die bij het dragen van een mondkapje in paniek raken omdat ze ooit mishandeld zijn of iets dergelijks. Moeten die dan dagelijks aan zo'n traumatische gebeurtenis herinnerd worden?

De wappie-reflex zou nu zijn; "ken jij eigenlijk zulke mensen?"

Tenzij iemand daadwerkelijk is gewurgd met een mondkapje is de kans dat zo'n lapje stof een episode triggert wel heel erg klein.
 
Bovenaan