Coronavirus 2

SanMark.

Well-known member
Ga eens op zondag een rondje lopen ergens in de natuur, iedereen loopt vlak langs elkaar of in je nek te hijgen. Volle schoolpleinen met ouders, drukke supermarkt en ik bezoek ook mijn vader in het verzorgingshuis waar Corona heeft geheerst(inclusief mijn vader)

De supermarkt is nog het leukste waar iedereen zijn winkelwagen staat te desinfecteren, maar wel tig keer alle producten in het schap beetpak en weer terugzet. Mensen dragen mondkapjes zonder de neus te bedekken, en oudere mensen dragen er géén.
Dit herken ik totaal niet. En ik zie ook bijna nooit mensen producten pakken en weer terug zetten. Zeker niet meerdere mensen bij hetzelfde product.
 

JMD

Well-known member
Ben het eens met jullie vwb het feit dat we inmiddels wel kunnen stellen dat de besmetting van de Britse variant wat te hoog is ingeschat maar dat vind ik achteraf wel weer erg makkelijk.
Achteraf praten is idd het makkelijkste wat er is, maar er waren toch ook een hoop mensen (ook een aantal virologen) die zeiden dat die hoge R van de Britse variant niet klopte...

Twee hoopgevende artikelen:
Met als topzin (als dit zou kloppen): " Das heißt: Mutationen sind in der Regel der Anfang vom Ende einer Pandemie. "
 

zwammy

Well-known member
9 maart overleg over de terrassen. Dan gaan ze open. Een week voor de verkiezingen maar dat is gewoon toeval, dan zijn er gewoon minder besmettingen 👌🏻
 

JMD

Well-known member

Dus toch alle contactberoepen en winkels op afspraak open... Mooi. Een goede eerste stap.

Mooi dat teamsporten t/m 27 jaar mogen, maar dat lijkt me toch lastig te regelen. In de jeugd speel je ingedeeld op leeftijd, maar daarna zijn er natuurlijk wel teams die qua leeftijd ingedeeld zijn, maar ook een hoop teams die gemixt zijn qua leeftijd (zeker het eerste van elke voetbalclub volgens mij)...
 

Joost

Well-known member

Dus toch alle contactberoepen en winkels op afspraak open... Mooi. Een goede eerste stap.

Mooi dat teamsporten t/m 27 jaar mogen, maar dat lijkt me toch lastig te regelen. In de jeugd speel je ingedeeld op leeftijd, maar daarna zijn er natuurlijk wel teams die qua leeftijd ingedeeld zijn, maar ook een hoop teams die gemixt zijn qua leeftijd (zeker het eerste van elke voetbalclub volgens mij)...
Iedereen ouder dan 27 mag met z'n tweeën ernaast een bal overtrappen.
 
  • Leuk
Waarderingen: JMD

erka

Well-known member
En relatief minder positieve tests. Dus er wordt relatief meer getest dan dat er positieve gevallen bijkomen.
 

Joost

Well-known member
Beetje suggestieve kop. Ja, idd 19% meer positieve tests afgelopen week, maar in totaal bijna 40% meer afgenomen tests...

Twee willekeurige veiligheidsregio's waarin echt heel duidelijk is dat de cijfers van afgelopen week gewoon niet representatief zijn;
(Drenthe & Noord en Oost Gelderland)

maandag 1 februari 2021​
862​
1398​
dinsdag 2 februari 2021​
917​
1290​
woensdag 3 februari 2021​
1014​
1426​
donderdag 4 februari 2021​
977​
1359​
vrijdag 5 februari 2021​
957​
1221​
zaterdag 6 februari 2021​
889​
1017​
zondag 7 februari 2021​
0​
3​
maandag 8 februari 2021​
687​
1000​
dinsdag 9 februari 2021​
1016​
948​
woensdag 10 februari 2021​
995​
1116​
donderdag 11 februari 2021​
1046​
981​
vrijdag 12 februari 2021​
734​
883​
zaterdag 13 februari 2021​
594​
708​
zondag 14 februari 2021​
663​
695​
maandag 15 februari 2021​
113​
761​
dinsdag 16 februari 2021​
1795​
1655​
woensdag 17 februari 2021​
1355​
1472​
donderdag 18 februari 2021​
1189​
1440​
vrijdag 19 februari 2021​
1053​
1281​
zaterdag 20 februari 2021​
868​
1339​
zondag 21 februari 2021​
767​
1101​
 

Marinos

Well-known member
Je ziet toch in die cijfers in een oogopslag dat er tijdens de sneeuw en ijs week wel wat beters te doen was dan naar de teststraat gaan? Dat is daarna weer rechtgetrokken.
 

Eef de Kip

Well-known member
  • Leuk
Waarderingen: JFK

JMD

Well-known member
En relatief minder positieve tests. Dus er wordt relatief meer getest dan dat er positieve gevallen bijkomen.
Klopt, maar dat was al uit mijn post af te leiden... Als je 19% meer positieve tests hebt, maar 40% meer test, dan is het duidelijk dat het percentage positieven omlaag gaat.
 

De Wolf

Well-known member
17 maart kan je dus gewoon 's-avonds buiten lopen onder het mom dat we lol hebben van het stemmen tellen.
 

erka

Well-known member
Ik vond erka en JMD al verdacht stil op vaccinatiegebied.

Ik zal je even uit de natte droom helpen.

Percentueel (dus % van de bevolking dat is geprikt, staan we t/m 17/2 nog steeds op plaats 30 in Europa van alle landen waar gegevens van zijn met een fantastisch percentage van maar liefst 3,82%. Inmiddels zal dat opgelopen zijn naar rond 5% waarmee we dus inderdaad rond 1 miljoen zitten van de 17 miljoen inwoners.

Alleen Kroatië, Letland en Bulgarije doen het slechter.
 

Mario

Well-known member
Je moet nu dus 4 uur van te voren bellen om te komen shoppen. Verder gaan de middelbare scholen 1 dag in de week open, en mag je niet naar de hoeren, maar wel naar de kapper.
 
Bovenaan