Coronavirus 2

Forza AZ

Well-known member
Nee ook niet. Maar meer het algemeen principe.
Als je in London moet zijn vlieg dan op City of neem de trein.
Volgens mij is zo'n treinticket vaak een stuk duurder dan een vliegticket. Dus dan is het niet vreemd dat mensen toch gaan vliegen, ook al zijn ze net zo lang onderweg.
 

Joost

Well-known member
Maar een avondklok vanaf acht uur ‘s avonds, wat is dat voor belachelijk idee.

Als ik s avonds een rondje wil wandelen als de kinderen in bed liggen is het al haast acht uur.
 

JMD

Well-known member
Maar een avondklok vanaf acht uur ‘s avonds, wat is dat voor belachelijk idee.
Waar had jij het idee vandaan gehaald dan dat die tijd later zou zijn? 20.00 is volgens mij hoe laat de meeste avondklokken 'in het buitenland' beginnen/begonnen ten tijde van deze crisis.
 

De Wolf

Well-known member
Waar had jij het idee vandaan gehaald dan dat die tijd later zou zijn? 20.00 is volgens mij hoe laat de meeste avondklokken 'in het buitenland' beginnen/begonnen ten tijde van deze crisis.

Die tijden verschillen nogal. In veel gevallen is het 9 uur. In Spanje is het zelfs 11 uur.
 

Joost

Well-known member
Het aantal besmettingen loopt toch wel behoorlijk vlot terug. Het dagtotaal van 9 januari is nog maar de helft van wat het op de piek van midden december was.

De gemiddelde instroom in het ziekenhuis is gedaald van 299 eind december tot 218.
 

JMD

Well-known member
Het aantal besmettingen loopt toch wel behoorlijk vlot terug. Het dagtotaal van 9 januari is nog maar de helft van wat het op de piek van midden december was.
Jep. Alleen hebben we daar dus 3 weken voor nodig gehad. We hebben nog wel een halvering of 2 nodig, dan zou dan nog 6 weken duren...

Ben wel benieuwd wat de invloed gaat zijn van dat massaal testen in Lansingerland en Capelle a/d IJssel. Als ze zo massaal gaan testen kunnen de besmettingen weer toenemen en kan men weer lekker full panic mode gaan...
 
Bovenaan