Coronavirus 2

De Wolf

Well-known member
Dat zal, maar denk je dat die zich laten tegenhouden? Dat zie je nu ook aan de feestjes die er elk weekend zijn, het mag niet, maar gebeurt toch.

Krijgen die dan een dubbele boete? Een beter idee is om ze op te pakken en maandag om 11 uur weer los te laten.
 
  • Leuk
Waarderingen: JMD

SanMark.

Well-known member
Inderdaad, want het zal hiervoor hetzelfde gelden als met het vuurwerk verbod. Degene waarvoor het bedoelt is zal zich er weinig van aantrekken.
 
  • Leuk
Waarderingen: JMD

JMD

Well-known member
Al kom je nog met 100 extra maatregelen; als je niet handhaaft schiet het geen ene flikker op.
Daarom ook wat ik aangaf. De burgemeesters en politie hebben al aangegeven dat ze het nu al bijna niet redden, laat staan met een avondklok.
Die is gewoon niet te handhaven. Begin er dan ook niet aan.
 

De Wolf

Well-known member
Geruchten gaan dat de alternatieven verplicht thuiswerken en maximaal 15 kilometer van je huis reizen zijn.
Nu zal de Nederlander zich daar wel niet aan houden.
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Ik kijk die klote persconferenties niet meer. Alles lekt al uit en als er wat boeiends te melden valt, dan lees ik het later wel terug. Me houden aan de maatregelen is inmiddels routine geworden. M'n vrienden spreek ik al maanden enkel via de app, da's wel minder. Maar ik zie m'n vriendin drie/vier keer in de week en ik mag er altijd bovenop. En verder gaat m'n werk gewoon door. Volgende maand heb ik zo'n prik in m'n arm en hopelijk volgt de rest van Nederland snel.

Het zijn rare tijden, maar ik zing het wel uit. En gelukkig hebben we DvK nog! (y)
 

JMD

Well-known member
Geruchten gaan dat de alternatieven verplicht thuiswerken en maximaal 15 kilometer van je huis reizen zijn.
Nu zal de Nederlander zich daar wel niet aan houden.
Dat is effectief ook een avondklok... EN nog lastiger te handhaven, want dan moet een agent van iedereen vragen waar hij/zij woont...
Net als dat verplicht thuiswerken. Bij velen is dat natuurlijk duidelijk of ze dat wel of niet kunnen, maar je hebt ook een groot schemergebied...

Misschien moeten we accepteren dat dit het verder gewoon is qua maatregelen en proberen de mensen die de regels overtreden proberen te pakken. Plus dat ze wat mij betreft echt wel scherper mogen zijn op de positief getesten. Ga daar eens achterna om te kijken of die daadwerkelijk thuis blijven (iets van 30% zei van niet)...

Het is gewoon nog even doorbijten en vanaf maart wordt het beter, dan gaan we richting de lente.
 

Hankie

Well-known member
Ik kijk die klote persconferenties niet meer. Alles lekt al uit en als er wat boeiends te melden valt, dan lees ik het later wel terug. Me houden aan de maatregelen is inmiddels routine geworden. M'n vrienden spreek ik al maanden enkel via de app, da's wel minder. Maar ik zie m'n vriendin drie/vier keer in de week en ik mag er altijd bovenop. En verder gaat m'n werk gewoon door. Volgende maand heb ik zo'n prik in m'n arm en hopelijk volgt de rest van Nederland snel.

Het zijn rare tijden, maar ik zing het wel uit. En gelukkig hebben we DvK nog! (y)
Wat een lui wijf dan.
 

JMD

Well-known member
Ik kijk die klote persconferenties niet meer.
Ik ben idd ook gestopt met te kijken. Is vooral voor de bühne, want idd zo ongeveer alles is al uitgelekt. En van de journalisten is ook weinig te verwachten, die stellen ook bijna geen kritische vragen, dan heeft een persconferentie ook geen zin.

Verder word ik ook doodmoe van het continu aanwakkeren van angst. Nu weer over die Engelse variant. Tuurlijk is die gevaarlijk en moeten we goed opletten, maar door elke keer weer dat te benadrukken is op een gegeven moment men daar ook wel klaar mee. Ik snap best dat het momenteel met gemiddeld 6000 besmettingen per dag nog te vroeg is om te versoepelen, maar neem toch aan dat als het blijft dalen we over 3 weken echt wel iets gaan versoepelen, en niet dat we dan gaan zeggen van 'ja we kunnen niet versoepelen want misschien komt de Engelse variant'. Hoe lang blijf je dan wachten met versoepelen als de cijfers teruglopen. Want eeuwig blijven waarschuwen voor iets dat komt begint te lijken op een streng-gereformeerde die zijn kinderen opvoedt 'in de vreze Gods'...
 

SanMark.

Well-known member
Ik kijk ook niet meer, ik volg weinig meer en ben er wel helemaal klaar mee. Ik probeer mij overal zo goed mogelijk aan te houden , en de tijd uit te zitten.

Ik zoek wat recepten op om lekker te koken ( en nu heb ik geen keuken ), fiets soms een stukje met mijn oudste dochter , kijk tv en voor de rest drink ik zo nu en dan een biertje bij mijn schoonfamilie en in de avond ben ik aan het pokeren.

Gelukkig kan ik alle dagen naar mijn werk , en is dat dan ook een soort van ontspanning, en daarnaast is het weer fijn om dan eind van de middag weer thuis te komen.

Dus tot dusver kom ik de tijd wel door.
 

Maasveld

Well-known member
Daarom ook wat ik aangaf. De burgemeesters en politie hebben al aangegeven dat ze het nu al bijna niet redden, laat staan met een avondklok.
Die is gewoon niet te handhaven. Begin er dan ook niet aan.
Laten we ook maar stoppen met het beboeten van door rood rijden. Het is toch niet te handhaven.
 
Bovenaan