Eef de Kip
Well-known member
Dan zullen de scholen nog wel gesloten blijven.
Mogelijk dat de basisscholen op 25 januari weer open gaan.
![]()
Kabinet hoopt scholen op 25 januari te heropenen
Het kabinet hoopt de basisscholen en de kinderopvang op 25 januari te heropenen. De rest van de lockdown blijft wel van kracht tot 9 februari.www.ad.nl
Miljoenen AstraZeneca-vaccins binnen handbereik: prik voor de prijs van een biertje
Nu het Europees Geneesmiddelenbureau (EMA) zich buigt over een goedkeuring van het AstraZeneca-vaccin, lijkt het een kwestie van weken voordat Nederland massaal een prik kan halen. Liefst 11,7 miljoen doses van het in Oxford ontwikkelde vaccin komen dit jaar onze kant op, waarvan 4,5 miljoen nog dit kwartaal. Het vaccin is zo’n beetje in alle opzichten anders dan de al goedgekeurde varianten van Pfizer en Moderna.
Nu het AstraZeneca-vaccin alsnog binnen handbereik lijkt, kan in Nederland vaart worden gemaakt met vaccineren. Volgens de landelijke koepelorganisatie van de GGD kunnen dit voorjaar wekelijks één miljoen prikken worden gezet. Zo ver is het nog niet: eerst moet het EMA de knoop doorhakken over het vaccin. Naar verwachting gebeurt dat op 29 januari.
Ik heb zo'n donkerbruin vermoeden dat men niet de capaciteit heeft om al die vaccins zo snel weg te zetten.
Misschien met 6 maand voorbereidingstijd was het misschien gelukt, maar nu moest het allemaal zeer snel gebeuren.Ik hoop dat de GGD hier mee leest, dan komt het vast wel goed.
In Israël prikt met 24/7 begreep ik, zal wel heel overambitieus zijn maar is het nou zo moeilijk om een prikker op te leiden?
Zal ook best wat kosten maar ik denk dat het wel op weegt tegen de kosten van het overeind houden van de economie.
Ondertussen hebben we te maken met 'vaccinatievoordringers'; kantoorpersoneel van zorginstellingen zoals administratie- of restaurantmedewerkers die vrolijk hun prikje gaan halen voordat uitvoerende zorgmedewerkers een afspraak kunnen maken. En ondertussen wijst iedereen naar elkaar: het ministerie van Volksgezondheid denkt dat de GGD dit best had kunnen regelen, de GGD vindt het de taak van de werkgevers en de werkgevers snapten niets van de brief van de minister en stelden meer plaatsen beschikbaar dan de bedoeling was.
En dat er weer een routekaart komt, wat een journalistieke onbenullen om daar niet op door te vragen.Meest opvallend was dat er geen kritische vragen waren over het vaccineren.
Meest opvallend was dat er geen kritische vragen waren over het vaccineren.