Coronavirus 2

JMD

Well-known member
Ook bij een volledige lockdown die er misschien komt als de besmettingen de komende 4 weken nog steeds niet dalen?
Ja ook dan. Betaald voetbal heeft (net als topsporters met een A-status) een uitzonderingspositie en valt buiten de maatregelen. Zie de 'routekaart'. Ook het PO en VO vallen onder de uitzonderingen.

JMD

Well-known member

Goh, het is maar een hoogleraar epidemiologie, dus luisteren hoeven we niet naar hem... Maar hij zegt toch aparte dingen, o.a. over dat bepaalde maatregelen helemaal niet nodig zijn, en anderen juist wel, dat we moeten leren leven met dit virus, en dat de huidige problemen ook zijn ontstaan door de bezuinigingen... Maar goed, dat zal Rutte cs niet willen horen, die waren verantwoordelijk voor die bezuinigingen.

Joost

Well-known member
Het kwijl van de interviewer spat er van af.

Veel nieuws staat er overigens niet in, dit is al behoorlijk lang door anderen ook verteld.

JMD

Well-known member
Veel nieuws staat er overigens niet in, dit is al behoorlijk lang door anderen ook verteld.
Klopt. En door al heel veel virologen/epidemiologen enz... En toch komt dit niet door in het beleid vanuit de overheid, omdat het RIVM wel blijft geloven in mogelijkheid tot besmetten via aanraken, dat ventilatie niet zo heel belangrijk is enz......

Maasveld

Well-known member
Whoehahaha. Het ministerie heeft maandenlang veel te lage cijfers geregistreerd voor de ziekenhuisopnames. Er liggen 2x zoveel mensen in het ziekenhuis met corona als gedacht. Dit kwam weer omdat de GGD's de cijfers volstrekt niet op orde hebben.

Toppers!
De GGD gaf enkel het aantal patiënten door die vanwege corona in het ziekenhuis zijn opgenomen. Stichting Nice geeft ook patiënten door die corona hebben maar om een andere reden in het ziekenhuis zijn beland. De cijfers van Stichting Nice lijken me dus ook niet heel representatief.

erka

Well-known member
De GGD gaf enkel het aantal patiënten door die vanwege corona in het ziekenhuis zijn opgenomen. Stichting Nice geeft ook patiënten door die corona hebben maar om een andere reden in het ziekenhuis zijn beland. De cijfers van Stichting Nice lijken me dus ook niet heel representatief.

Maar ook met een vertraging van soms weken. Nice heeft dagelijkse updates.

erka

Well-known member
Kans gemist door de politie... Omsingelen, ieders naam noteren en een flinke boete en die tent gewoon sluiten tot minstens kerstmis...
Echt, hoe veel schijt heb je aan alles als je dit doet?

Dit geeft gewoon aan dat sluiting van de horeca terecht is. Er zijn héél véél goedwillende horecabedrijven die er alles aan hebben gedaan. Maar dagelijks zijn er ook veel die het aan hun laars lappen. Gisteren hier in de binnenstad ook, een zootje was het. Ik denk dat er over heel Nederland te veel bedrijven zijn die willens en wetens de grens opzoeken en overschrijden, helaas.

SanMark.

Well-known member
En misschien ook wel noodgedwongen om hun hoofd boven water te houden. En dan heb ik het niet over die party van gister avond

Joost

Well-known member
Dit geeft gewoon aan dat sluiting van de horeca terecht is. Er zijn héél véél goedwillende horecabedrijven die er alles aan hebben gedaan. Maar dagelijks zijn er ook veel die het aan hun laars lappen. Gisteren hier in de binnenstad ook, een zootje was het. Ik denk dat er over heel Nederland te veel bedrijven zijn die willens en wetens de grens opzoeken en overschrijden, helaas.
Ben je er heel erg door verrast?

Het is ook heel onlogisch om te stellen dat de horeca dicht moet maar ze wel nog 28 uur open te laten. Juist als je horecamaatregelen wilt nemen dan moet je ze gelijk in laten gaan.

Ik heb gisteravond ook gewoon gebadmintond, we zijn netjes om 22:00 gestopt.

Atreides

Well-known member
Zien we hier niet de favoriete kabouter van @erka met een item waarover deze kabouter nogal lang in de ontkenningsfase is geweest?
694

Bernardo

Well-known member
Gisteren is natuurlijk geen goede graadmeter. Ze wouden allemaal hun voorraden op maken en terecht dat ze alles proberend om het verlies zo klein mogelijk te houden. Dan had het kabinet gewoon moeten zeggen, woensdag helemaal niet meer open. Je had dit gewoon kunnen verwachten.

Bovenaan