Present!Gevegt?
Vandaag +600. Ik vrees dat we de komende weken weer strengere maatregelen gaan zien.
Dat bewijst meer het gelijk van de mensen die zeggen dat je buiten nauwelijks besmet raakt.
Zolang het aantal ziekenhuis- en IC-opnames nog laag blijft verwacht ik dat eigenlijk nog niet. Hoogstens lokale maatregelen, Amsterdam, Rotterdam en Den Haag zijn gedrieën goed voor meer dan de helft van de besmettingen.Vandaag +600. Ik vrees dat we de komende weken weer strengere maatregelen gaan zien.
Nu nog niet idd maar over een paar weken?
1 op de 7000 besmet, dus niet overleden nee alleen maar besmet. Daar moeten we geen land voor afsluiten.Beide artikelen laten zien dat de kans significant groter is dat je buiten besmet raakt dan 'nihil' en niks anders dan een extra laag van bescherming.
Dat zou kunnen, maar laten we even kijken hoe e.e.a. zich ontwikkelt. Wat Max zegt, de rioolwaardes lijken een dalende trend aan te geven, die lopen vaak 1 week voor op de cijfers.Nu nog niet idd maar over een paar weken?
Jep. Ik ook. En ik denk dat dat ook geen kwaad kan, want de laatste toespraak was 6 weken terug...Ik verwacht gerichtere maatregelen en een dikke foei en oproep om scherp te blijven.
En het erge is, er wordt al maanden voor gewaarschuwd, maar ja, dat was Maurice de Hond, die moeten we vooral negeren
Klopt. Dat vergat ik idd toe te voegen. Maar dan alsnog negeerden mensen de bronnen van De Hond omdat De Hond ze aanhaalde... Een beetje vergelijkbaar met toen de PvdA jarenlang tegen elke motie van de PVV stemde omdat het de PVV was, terwijl de PVV soms dingen in stemming bracht die letterlijk in het PvdA programma stonden... Gelukkig is de PvdA daarvan teruggekomen, nu het RIVM nog mbt de bronnen van De Hond.Gezien de nogal dubieuze status van de Hond kun je gewoon beter zijn bronnen hanteren. Daar is vaak weinig mis
Klopt. Maar zo ongeveer het enige wat de Hond gedaan heeft is rapporten aanhalen, verzamelen en conclusies trekken. Een hele hoop mensen echter lazen zijn site niet en vonden hem geen viroloog (wat hij ook niet is) en negeerden daarom alles wat hij zei, terwijl het merendeel wat hij aangaf gewoon uit onderzoeken van virologen kwam.Maurice de Hond heeft het overigens van een rapportje van de TVVL (die wisten het al begin maart). Dat zijn lui die verstand hebben van ventilatie. Alleen RIVM neemt die lui niet echt serieus.
Klopt. Maar zo ongeveer het enige wat de Hond gedaan heeft is rapporten aanhalen, verzamelen en conclusies trekken. Een hele hoop mensen echter lazen zijn site niet en vonden hem geen viroloog (wat hij ook niet is) en negeerden daarom alles wat hij zei, terwijl het merendeel wat hij aangaf gewoon uit onderzoeken van virologen kwam.
Klopt. Dat vergat ik idd toe te voegen. Maar dan alsnog negeerden mensen de bronnen van De Hond omdat De Hond ze aanhaalde... Een beetje vergelijkbaar met toen de PvdA jarenlang tegen elke motie van de PVV stemde omdat het de PVV was, terwijl de PVV soms dingen in stemming bracht die letterlijk in het PvdA programma stonden... Gelukkig is de PvdA daarvan teruggekomen, nu het RIVM nog mbt de bronnen van De Hond.