Coronavirus 2

Max

Administrator
Forumleiding
Weekupdate wel weer gunstig. Met name daling besmettingen is vrij spectaculair. Tuurlijk mede door de storm, maar dan nog steeds stevig. Amsterdam en Rotterdam zakken behoorlijk hard qua besmettingen. Het is dat er geen heel sterk verband meer is tussen besmettingscijfers en ziekenhuisopnames, want anders zou je een behoorlijke daling in de ziekenhuisopnames verwachten de komende tijd.

JMD

Well-known member
Verlenging Noodwet Corona ook door eerste kamer…
Die was tijdelijk, maar gaat permanent worden zodra de wet publieke gezondheid is aangepast zodat de noodwet daaraan is toegevoegd…

En dan zitten we voor eeuwig aan de mogelijkheid tot maatregelen vast, zelfs als het helemaal niet nodig is

JMD

Well-known member
Serieuze vraag: Sinds 2000 is de tolerantie en totale vrijheid van meningsuiting in het westen aan het afnemen. We hebben in onze jeugd alles kunnen doen en zeggen wat we wilden, de piek was bereikt. Denk je echt dat dit eeuwig zou duren? Dat je maar kunt doen en laten wat je wilt?
Dat is wel wat een democratie is ja… maar blijkbaar kunnen velen niet meer tegen andere meningen en hebben ze liever een dictatuur. Punt is alleen dat je in een dictatuur op een gegeven moment ook de verkeerde mening kan hebben en dan heb je een probleem als individu zijnde.

Corona blijft ook nog een a-ziekte beslist de eerste kamer… echt ongelooflijk, met Alpha en deltavariant zat daar zeker nog wel logica in, met omicron niet meer. En ja, het virus kan nog muteren, maar dat kan ook met de mazelen gebeuren of de griep, en dat staat ook niet op de A-lijst.

Ska P 187

Well-known member
Is het vreemd dat mensen in een tijd dat er steeds meer info vrij komt dankzij internet, niet voor niets dat vrijheden sinds 2000 steeds meer ingeperkt worden, mensen niet meer hetzelfde vertrouwen in de staat hebben?
We hebben in nog geen 20 jaar 9/11, de bankencrisis en corona gehad en dan vergeet ik er waarschijnlijk nog een paar.
Allemaal zaken waar de staat nou niet direct uitgeblonken heeft in beleid. In hoeverre het incompetentie was en hoeverre corruptie of erger mag ieder voor zichzelf uitmaken.
Maar het moment is er niet naar om meer macht aan de overheid te gaan geven lijkt mij.

erka

Well-known member
En dan zitten we voor eeuwig aan de mogelijkheid tot maatregelen vast, zelfs als het helemaal niet nodig is

En zo hebben we ook als sinds jaren een Oorlogswet, voor het geval dat het oorlog wordt. Is toch niet zo raar?

Ska P 187

Well-known member
Internet is voor de 21e eeuw als wat de uitvinding van boekdrukkunst voor de 15e, 16e eeuw betekende.
En de oude machthebbers maar vasthouden aan wat ze hebben met alle nare gevolgen van dien.

Ska P 187

Well-known member
Even doorbijten vanwege drukke gedoe, maar een hoop rake dingen.
Ik weet niet of ik wat te verbergen heb overigens.

JMD

Well-known member
Nee, JMDoem is de weg kwijt geraakt in het afgelopen half jaar, erg jammer.
Toe maar. De weg kwijtgeraakt. Nu me nog even wappie noemen en je kan jezelf weer beter voelen dan mij. Misschien moet je mijn naam nog een keer verbasteren, voelt ongetwijfeld nog beter. Toont ook zo mooi aan dat je geen argumenten meer hebt…

Maasveld

Well-known member
Doemprediker! Je weet toch wel dat overheden, Gates ed absoluut niks fouts doen en alleen maar uit goede wil alles doen voor de wereldbevolking. Die denken totaal niet aan hun bankrekening of macht, snap dat nou eens Zwappie, o nee, zwammy… ;)
Je hebt zo iets nu al voor de, wat zullen we zeggen, 720ste keer gepost, maar het is me nog altijd een raadsel op wie je nu eens eigenlijk doelt.

Bovenaan