Coronavirus 2

zwammy

Well-known member
Blijft een bijzonder fenomeen dat wanneer er iets aan zit te komen mensen ook niet meer gaan testen.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Die heeft 90+% van de bevolking toch sowieso al.

Nee, een beperkt deel heeft een booster genomen. Dus in velen gevallen zal de QR code langer geldig zijn met een nieuwe besmetting. Daarnaast veranderen de spelregels constant, dus in dat kader kun je beter maar met alles rekening houden.
 

Wigboldus

Well-known member
Mijn corona van 2 weken geleden was inderdaad mijn booster. Wel even langs de GGD voor mijn QR code ;). Tot begin augustus is mijn QR code geldig. Geen last van als ik half juli op vakantie ga.
 

JMD

Well-known member
Het flink minder aantal positieve testen wordt natuurlijk ook zeer beïnvloed door de storm van afgelopen paar dagen, een aantal testlocaties ging voor vier dagen dicht
 

JMD

Well-known member

Dit dus… ben gelukkig dus niet de enige die zich zorgen maakt over welke zich dit kan ontwikkelen…
 

Satyr

Administrator
Forumleiding
Even zonder flauwekul, wat heb je te verbergen? En nogmaals, wat maakt jou zo belangrijk dat de overheid alles over JMD moet/wil weten.

Ik zie vooral geen echte nadelen eigenlijk
 

JMD

Well-known member
Even zonder flauwekul, wat heb je te verbergen? En nogmaals, wat maakt jou zo belangrijk dat de overheid alles over JMD moet/wil weten.

Ik zie vooral geen echte nadelen eigenlijk
Dat is dus compleet flauwekul wat je hier post. Ik zou het artikel eens gaan lezen als ik jou was. En als je het dan nog niet snapt wat het potentiële gevaar is dan ga je het niet snappen ook…
 

Joost

Well-known member
Even zonder flauwekul, wat heb je te verbergen? En nogmaals, wat maakt jou zo belangrijk dat de overheid alles over JMD moet/wil weten.

Ik zie vooral geen echte nadelen eigenlijk

Je vergelijkt het steeds met Apple, Facebook en Google die ook alles van je weten maar ik snap die vergelijking niet. Dat zijn bedrijven die informatie verzamelen met een economisch motief.

De inzet van het toegangsbewijs is fundamenteel anders. Op dit moment is het zo dat er enkel wordt geregistreerd wat je status is en dan zitten daar consequenties aan verbonden. Consequenties die je gaan en staan behoorlijk beīvloeden. In extreme situaties zou dat handig en nuttig kunnen zijn bij een goed functionerende overheid. Om het bij Corona te houden; als je een ziekte hebt waarvan duidelijk is dat hij in bepaalde situaties heel besmettelijk is dan kan zo'n systeem helpen om dat soort situaties veilig te houden.

Maar in alle gevallen is dat iets waar een duidelijke reden voor moet zijn, het is simpelweg het beperken van grondrechten. Dat is ook de reden waarom er de laatste maand zoveel kritiek was op het CtB; Er was aangetoond dat het nauwelijks effectief was en de noodzaak was tevens verdwenen.

Met het standaard mogelijk maken van zo'n intensieve beperking maak je een wet van iets dat in principe nooit nodig is. Zonder met voorbeeld aan te willen komen is het wel een wet waar gemakkelijk misbruik van kan worden gemaakt.
 
  • Leuk
Waarderingen: JMD

Satyr

Administrator
Forumleiding
Ja goed, het kan allemaal heel slecht zijn, maar dan kun je over alles wel zo'n discussie gaan voeren. Het zijn de doemscenario's van de JMD's waar ik niks mee kan. We weten allemaal dat de extremen zelden uitkomen en de gevolgen ergens tussen 3 en 8 op een schaal van 10 liggen.

10 Vitesse fans gooien vuurwerk --> Alle uitfans zijn slecht!
490 Vitesse fans gooien geen vuurwerk --> Alle uitfans zijn goed!

Beide stellingen zijn niet waar.

Je kunt best bang zijn voor de gevolgen van zo'n app/pas, maar uiteindelijk weet je niet hoe het zal lopen. Je kunt dat zo negatief maken als je zelf wilt.

En nogmaals, ik heb zelf echt helemaal niks te verbergen en ik denk ook niet dat mijn bankrekening bevroren gaat worden in de nabije toekomst als ik het ergens niet mee eens ben.

Dan kom je echt in Wappie territorium, als dat echt je angst is.
 

Satyr

Administrator
Forumleiding
Dat is dus compleet flauwekul wat je hier post. Ik zou het artikel eens gaan lezen als ik jou was. En als je het dan nog niet snapt wat het potentiële gevaar is dan ga je het niet snappen ook…
Ik heb het gelezen, er is dus al jarenlang een app in ontwikkeling.

Serieuze vraag: Sinds 2000 is de tolerantie en totale vrijheid van meningsuiting in het westen aan het afnemen. We hebben in onze jeugd alles kunnen doen en zeggen wat we wilden, de piek was bereikt. Denk je echt dat dit eeuwig zou duren? Dat je maar kunt doen en laten wat je wilt? Dat zou wel erg naïef zijn.
 

Joost

Well-known member
Ja goed, het kan allemaal heel slecht zijn, maar dan kun je over alles wel zo'n discussie gaan voeren. Het zijn de doemscenario's van de JMD's waar ik niks mee kan. We weten allemaal dat de extremen zelden uitkomen en de gevolgen ergens tussen 3 en 8 op een schaal van 10 liggen.

10 Vitesse fans gooien vuurwerk --> Alle uitfans zijn slecht!
490 Vitesse fans gooien geen vuurwerk --> Alle uitfans zijn goed!

Beide stellingen zijn niet waar.

Je kunt best bang zijn voor de gevolgen van zo'n app/pas, maar uiteindelijk weet je niet hoe het zal lopen. Je kunt dat zo negatief maken als je zelf wilt.

En nogmaals, ik heb zelf echt helemaal niks te verbergen en ik denk ook niet dat mijn bankrekening bevroren gaat worden in de nabije toekomst als ik het ergens niet mee eens ben.

Dan kom je echt in Wappie territorium, als dat echt je angst is.

Ik heb ook weinig te verbergen maar de meeste van de ouders die in de toeslagenaffaire terechtkwamen ook. Bang voor eenzelfde affaire ben ik in principe niet maar laat ik het eens omdraaien. In wat voor situatie zou een dergelijke wetgeving makkelijker en nuttiger kunnen zijn dan een tijdelijke noodwet zoals we die nu hebben.
 
  • Leuk
Waarderingen: JMD
Bovenaan