Coronavirus 2

Joost

Well-known member
Opnamegemiddelde zakt wederom en is nu nog maar 4% hoger dan een week geleden. Bij de IC is het gezakt naar +10%.

Max

Administrator
Forumleiding
Afgelopen week waren er 7 procent minder besmettingen in Amsterdam. Wellicht het Corrie effect, maar het zou ook de piek kunnen zijn geweest.

Forza AZ

Well-known member
Lees nu 25 februari als versoepelingsdatum. Mag toch hopen dat er al eerder versoepelingen komen.
"Al eerder, namelijk volgende week vrijdag, zouden andere versoepelingen ingaan. Nu moeten bijvoorbeeld restaurants, cafés, theaters, bioscopen en musea nog om 22.00 uur dicht, maar volgens de bronnen wil het kabinet in verband met de relatief gunstige ziekenhuiscijfers dat tijdstip aanpassen.

De nieuwe sluitingstijd staat nog niet vast; gesproken wordt over een verruiming tot 23.00 uur, middernacht of 01.00 uur. Als de nachthoreca opengaat, mogen er niet meer mensen naar binnen dan 500."

Forza AZ

Well-known member
Net in het nieuws op de radio dat de voetbalstadions binnenkort weer voor 100% gevuld mogen worden. Er werd niet bij gezegd wat voor voorwaarden daaraan zitten. Hopelijk niet 1G, want dan komen de stadions alsnog niet vol.

Max

Administrator
Forumleiding
Net in het nieuws op de radio dat de voetbalstadions binnenkort weer voor 100% gevuld mogen worden. Er werd niet bij gezegd wat voor voorwaarden daaraan zitten. Hopelijk niet 1G, want dan komen de stadions alsnog niet vol.

1G zou bezopen zijn. Vrijwel iedereen heeft straks corona gehad.

Ik hoorde net dat inmiddels mijn beide zussen en een zwager ook al aan de beurt zijn geweest. Dus dan valt de noodzaak voor een coronapas wel weg. Dan moet ik toch met ze naar de Efteling.

Joost

Well-known member

Zo zal er nog wel meer loskomen.
Echt heel schokkend is het niet, als het maar correct wordt overgedragen zodat hij er op het ministerie niet verantwoordelijk voor is.

Het lijkt me haast onmogelijk om iemand te vinden voor zo'n functie die nergens zulke lijntjes heeft lopen.

SanMark.

Well-known member
Maar de schijnbare belangenverstrengeling is best wel groot , dus hij kan het hier nooit goed doen.

Ik ben het met je eens dat er altijd wel lijntjes zullen lopen maar dat zou niet Corona gerelateerd moeten zijn.

Bernardo

Well-known member
Denk vooral bij evenementen waar je geen vaste plek hebt ze 1G zullen invoeren. En waar trek je anders de grens, bij hoeveel bezoekers?

Bernardo

Well-known member
Goed nieuws, maar ik ben er nog niet helemaal gerust op met die geruchten over 1G die ik gisteren las. Als dat ook voor sportwedstrijden gaat gelden, dan zit je alsnog met grotendeels lege stadions.

Denk dat dat wel meevalt, groot gedeelte laat zich vast wel gewoon testen om naar een wedstrijd te kunnen.

Joost

Well-known member
IC Bezetting daalt tot onder de 200 voor het eerst sinds oktober.
Daaruit blijkt ook dat Omikron voor kortere ligduur zorgt, de opnames zit nog steeds heel ligt (+2%) in de plus, maar de bezetting daalt.

De verpleegafdelingopnames zitten vandaag weer in de min; -0,4%.

Max

Administrator
Forumleiding
Hopelijk snel het kantelpunt, zodat men volgende week de juiste beslissing neemt.

Bovenaan