Coronavirus 2

gevegt

Well-known member
Kimmich is genezen van Corona maar heeft nu problemen met zijn longen en komt sowieso dit jaar niet meer in actie.
Tja...
 

Satyr

Administrator
Forumleiding
De Mac moedigt zelfs vaccinatie aan, in het kader van de volksgezondheid. Dat de Mac dat doet is een gotspe... Maar ja, de Satyrs van de wereld zien het probleem hier niet van. Die snappen volkomen dat het lastig wordt gemaakt om te sporten, terwijl fitheid (obesitas) een belangrijke bepaler is of je een beetje ziek wordt van corona of dat je in het ziekenhuis/IC komt...
Ik vind dat alle maatregelen per direct moeten stoppen. Gewoon doorgaan alsof het februari 2020 is.

Mijn standpunten zijn:
- Als je geen vaccinatie wilt, puur en alleen omdat jij het onveilig vindt, ben je een debieltje.
- Van mij hoeft niemand een verplichte prik, maar zeik dan niet als er consequenties zijn.
 

De Wolf

Well-known member
Ik vind dat alle maatregelen per direct moeten stoppen. Gewoon doorgaan alsof het februari 2020 is.

Mijn standpunten zijn:
- Als je geen vaccinatie wilt, puur en alleen omdat jij het onveilig vindt, ben je een debieltje.
- Van mij hoeft niemand een verplichte prik, maar zeik dan niet als er consequenties zijn.
Hoe lossen we het dan in het ziekenhuis op. In principe kunnen we het gewoon loslaten. Zullen een hoop mensen ziek worden maar we krijgen dan ook een code zwart waarbij er gekozen moet worden tussen een ongevaccineerde met corona van 50 of iemand van 70 die een hartaanval heeft gehad.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Hoe lossen we het dan in het ziekenhuis op. In principe kunnen we het gewoon loslaten. Zullen een hoop mensen ziek worden maar we krijgen dan ook een code zwart waarbij er gekozen moet worden tussen een ongevaccineerde met corona van 50 of iemand van 70 die een hartaanval heeft gehad.

Nee, een ongevaccineerde van 50 met corona en tien gevaccineerden met bijvoorbeeld een hartaanval. Het is alleen niet heel erg humaan om iemand redelijk letterlijk te laten stikken.
 

Eef de Kip

Well-known member
Maar als je alles los laat kom je vrees ik op een punt dat je moet gaan kiezen wie medische verzorging krijgt en wie niet.
En dan? Geheid dat ze dan gaan roepen dat op zo'n moment de niet gevaccineerde dan maar pech heeft.
Lijkt mij een weg die je niet in moet willen slaan maar goed, de maatregelen houden ook een keer op.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Maar als je alles los laat kom je vrees ik op een punt dat je moet gaan kiezen wie medische verzorging krijgt en wie niet.
En dan? Geheid dat ze dan gaan roepen dat op zo'n moment de niet gevaccineerde dan maar pech heeft.
Lijkt mij een weg die je niet in moet willen slaan maar goed, de maatregelen houden ook een keer op.

Lijkt mij ook lastig en het houdt natuurlijk een keer op met maatregelen. Ik vind het nu eigenlijk al vrij pijnlijk dat er mensen overlijden door het uitstellen van behandelingen.
 

Eef de Kip

Well-known member
Lijkt mij ook lastig en het houdt natuurlijk een keer op met maatregelen. Ik vind het nu eigenlijk al vrij pijnlijk dat er mensen overlijden door het uitstellen van behandelingen.
Zeker, maar dan overlijden er straks mensen met Covid die het normaal zouden overleven. Wat dat betreft lijkt het mij lood om oud ijzer.
 

De Wolf

Well-known member
Zeker, maar dan overlijden er straks mensen met Covid die het normaal zouden overleven. Wat dat betreft lijkt het mij lood om oud ijzer.
Dat is ook de rede dat we nu in een lockdown zitten. Het probleem is dat we nu in een situatie zitten dat we niet alles meer kunnen loslaten zonder dat er weer een hoop mensen in het ziekenhuis komen te liggen. Het komt er dus op neer dat het Kabinet iets moet verzinnen waardoor de groep ongevaccineerden beter beschermd wordt tegen ernstig ziek worden.

Het probleem is alleen dat een aantal partijen al moeite heeft met 2G en een vaccinatieplicht komt er bij de VVD zelfs niet in en 1G wel leuk klinkt voor je achterban maar in praktijk onuitvoerbaar is. Dan blijf je gewoon in lockdowns hangen.
 

Satyr

Administrator
Forumleiding
Ik denk dat er opeens wel ruimte en budget is voor meer bedden als het écht nodig is. Dat het kabinet dan ineens wel de juiste potjes weet te vinden.

Nu is de noodzaak er niet, er komen volgende week weer wat halfbakken maatregelen of misschien wel versoepelingen en we gaan vrolijk polderend 2022 in.
 

De Wolf

Well-known member
Wat meer bedden noem ik dweilen met de kraan open. Het is maar de vraag hoe die mensen uit het ziekenhuis komen en wat er daarna van overblijft.
 

Satyr

Administrator
Forumleiding
Dat kun je je nu ook afvragen over mensen die lijden onder de maatregelen.

Je kunt je niet de resterende eeuw maar continu aanpassen aan een relatief onschuldig virus. Punt.
 
  • Leuk
Waarderingen: JMD

De Wolf

Well-known member
Dat kun je je nu ook afvragen over mensen die lijden onder de maatregelen.

Je kunt je niet de resterende eeuw maar continu aanpassen aan een relatief onschuldig virus. Punt.
De eerste vraag is duidelijk. Een hoop mensen hebben er last van.
Verder ben ik het eens dat we er mee moeten leren leven. Maar dan moet je gewoon kijken naar wat onze buurlanden doen i.p.v. struisvogelpolitiek.
Onschuldig virus wil ik het niet noemen.
 

JMD

Well-known member
Ik denk dat er opeens wel ruimte en budget is voor meer bedden als het écht nodig is.
Sowieso gebeurt dat al. 2 maanden terug gaf Kuipers (of Gommers) aan dat 850 IC de max was, nu zijn het er toch 1200 geworden... Daar worden ook politieke spelletjes gespeeld.

Dat het kabinet dan ineens wel de juiste potjes weet te vinden.
Dat potje is al gevonden voor die Rembrandt... :p

Nu is de noodzaak er niet, er komen volgende week weer wat halfbakken maatregelen of misschien wel versoepelingen en we gaan vrolijk polderend 2022 in.
We blijven een polderland...
 

Maasveld

Well-known member
Ik denk dat er opeens wel ruimte en budget is voor meer bedden als het écht nodig is. Dat het kabinet dan ineens wel de juiste potjes weet te vinden.

Nu is de noodzaak er niet, er komen volgende week weer wat halfbakken maatregelen of misschien wel versoepelingen en we gaan vrolijk polderend 2022 in.
De bedden zijn het probleem niet. Personeel is het knelpunt.
 

JMD

Well-known member
Verder ben ik het eens dat we er mee moeten leren leven. Maar dan moet je gewoon kijken naar wat onze buurlanden doen i.p.v. struisvogelpolitiek.
Punt is alleen dat dat dus zo verschillend is. En dat lockdowns e.d. geen verschil lijken te maken... Oostenrijk heeft een zeer zware lockdown nu, hun buurlanden veel minder, en toch vertonen de grafieken met besmettingen dezelfde curves.

Er is nog geen 1 land dat dé oplossing heeft... Oke, China misschien, maar daar mag je zo ongeveer net aan ademen. En dat lijkt me toch niet het type samenleveing waar we naartoe willen met zijn allen.
 

Maasveld

Well-known member
Ik lees dat in het beloofde land het vaccinatiepaspoort inmiddels ook alweer is ingevoerd bij evenementen met 100+ bezoekers.
 
Bovenaan