Coronavirus 2

Max

Administrator
Forumleiding
Ik lees dat ze wat letters hebben overgeslagen van het Griekse alfabet om niet op Winnie de Poeh Xi uit te komen.
 
Laatst bewerkt:

De Wolf

Well-known member
Als je niet westerse allochtonen benoemd ben je racist. Benoem je de Bijbelgordel dan discrimineer je. Dus dat mag gewoon.

Overigens is mijn persoonlijke ervaring nu dat het wel meevalt met de niet westerse achtergrond dit tot tegenstelling tot een aantal maanden geleden. Of er veel bevindingrijken tussen zitten valt niet te zeggen.

Het valt mij wel op dat iedereen in zijn eigen straatje lult wat betreft wel of niet gevaccineerd. Dus dat neem ik niet zo serieus. Ik vind het ook niet zo belangrijk eigenlijk.
Ik had misschien voor de discussie ook die groep bij moeten zetten. Doel was een discussie te starten over hoe deze groep ook over de streep getrokken kan worden. Dat we eerder met boosters hadden kunnen beginnen ben ik het ook mee eens maar als landelijk de helft in het ziekenhuis en 70% op de IC voor het huidige zorginfarct zorgt wat eigenlijk maar 15% van de bevolking uitmaakt dan los je daar het probleem ook niet mee op. De beste oplossing is ook om te voorkomen dat ze daar liggen. Dan krijgen jullie ook de ruimte voor andere mensen die nu moeten wachten.

Daarnaast zal ook een deel frustatie meespelen omdat we met een grote groep wat hebben gedaan zodat jullie niet weer in de ellende komen. Helaas zitten we er weer in, zijn een grote groep mensen weer de dupe omdat ze niet meer hun werk kunnen doen.
 

De Wolf

Well-known member
Ik lees dat ze wat letters hebben overgeslagen van het Griekse alfabet of niet op Winnie de Poeh Xi uit te komen.
Nu lijkt te veel op new en Xi is de voornaam van de Chinese president. Ik denk dat ze Pi, Phi en Chi ook over zullen slaan.
 

JMD

Well-known member
Nu lijkt te veel op new en Xi is de voornaam van de Chinese president. Ik denk dat ze Pi, Phi en Chi ook over zullen slaan.
Tussen delta en omikron zitten toch wel meer letters? Epsilon bijvoorbeeld, lambda, kappa, mu, ....
Of zijn die wel al toebedeeld aan varianten, maar waren die niet geschikt om angst te zaaien? :) Gezien het feit dat omikron variant B.1.1.529 ofzoiets is, zijn er dus al wel flink meer andere varianten geweest.
 

De Wolf

Well-known member
Tussen delta en omikron zitten toch wel meer letters? Epsilon bijvoorbeeld, lambda, kappa, mu, ....
Of zijn die wel al toebedeeld aan varianten, maar waren die niet geschikt om angst te zaaien? :)
Lambda heb ik wel eens wat over gehoord maar de rest heeft Nederland nog niet echt bereikt.
 
  • Leuk
Waarderingen: JMD

Bonehead

Well-known member
Ik had misschien voor de discussie ook die groep bij moeten zetten. Doel was een discussie te starten over hoe deze groep ook over de streep getrokken kan worden. Dat we eerder met boosters hadden kunnen beginnen ben ik het ook mee eens maar als landelijk de helft in het ziekenhuis en 70% op de IC voor het huidige zorginfarct zorgt wat eigenlijk maar 15% van de bevolking uitmaakt dan los je daar het probleem ook niet mee op. De beste oplossing is ook om te voorkomen dat ze daar liggen. Dan krijgen jullie ook de ruimte voor andere mensen die nu moeten wachten.

Daarnaast zal ook een deel frustatie meespelen omdat we met een grote groep wat hebben gedaan zodat jullie niet weer in de ellende komen. Helaas zitten we er weer in, zijn een grote groep mensen weer de dupe omdat ze niet meer hun werk kunnen doen.

Van de groep die nu niet gevaccineerd is zijn er maar zeer weinigen genegen dit alsnog te doen. Dit omdat zij zich in een hoek voelen gedrukt door de maatregelen die aan hen door hun keuze zijn opgelegd. Ik hoor Rutte en De Jonge lullen dat ze geen tweespalt willen. Om dan acties uit te voeren die juist wel aan die tweespalt bijdraagt. Misschien kun je het maar beter accepteren dat de vaccinatiegraad niet veel hoger zal zijn. Je kunt het toch niet veranderen tenzij je verplicht gaat vaccineren. Maar dat lijkt mij meer iets voor Noord Korea.

Die 50 en 70% hoor ik ook vaak. Geen idee of het klopt. Het lijkt mij ethisch ook niet verantwoordelijk om medisch dossiergeheim te schenden om vaccinaties te turven als iemand corona heeft bij opname.
 

zwammy

Well-known member
Wat ik me afvraag is hoe mensen bij het idee komen dat ongevaccineerden op de IC de kosten zelf moeten betalen en de gevaccineerden dit niet hoeven.
 

Maasveld

Well-known member
Van de groep die nu niet gevaccineerd is zijn er maar zeer weinigen genegen dit alsnog te doen. Dit omdat zij zich in een hoek voelen gedrukt door de maatregelen die aan hen door hun keuze zijn opgelegd. Ik hoor Rutte en De Jonge lullen dat ze geen tweespalt willen. Om dan acties uit te voeren die juist wel aan die tweespalt bijdraagt. Misschien kun je het maar beter accepteren dat de vaccinatiegraad niet veel hoger zal zijn. Je kunt het toch niet veranderen tenzij je verplicht gaat vaccineren. Maar dat lijkt mij meer iets voor Noord Korea.

Die 50 en 70% hoor ik ook vaak. Geen idee of het klopt. Het lijkt mij ethisch ook niet verantwoordelijk om medisch dossiergeheim te schenden om vaccinaties te turven als iemand corona heeft bij opname.
Zolang individuele gegevens niet naar buiten komen maakt het toch niet zoveel uit?
 

Max

Administrator
Forumleiding
Wat ik me afvraag is hoe mensen bij het idee komen dat ongevaccineerden op de IC de kosten zelf moeten betalen en de gevaccineerden dit niet hoeven.

Het idee dat iemand met een vaccinatie iig de moeite heeft gedaan om met een vaccinatie de kans heeft geprobeerd te verkleinen.

Een bezopen idee overigens. Het is algemeen bekend dat de portemonnee van niet-gevaccineerden over het algemeen iets leger is dan die van gevaccineerden, zie alleen al de vaccinatiegraad in Amsterdam van de rijkere wijken versus de armere wijken. Heel onverstandig om mensen vol te pompen met schulden. Dat doen we al met dat toeslagen kaartenhuis, die los van de affaire sowieso extreem gevaarlijk is voor financieel kwetsbare huishoudens.
 

Bonehead

Well-known member
Zolang individuele gegevens niet naar buiten komen maakt het toch niet zoveel uit?
Als deze gegevens gebruikt worden voor wetenschappelijke doeleinden heb ik daar geen problemen mee. Om de publieke opinie proberen te beïnvloeden wel. Daarbij heb ik niet zoveel met statistieken omdat ze vaak onderdeel uitmaken van een dubbele agenda.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Als deze gegevens gebruikt worden voor wetenschappelijke doeleinden heb ik daar geen problemen mee. Om de publieke opinie proberen te beïnvloeden wel. Daarbij heb ik niet zoveel met statistieken omdat ze vaak onderdeel uitmaken van een dubbele agenda.

De publieke opinie wordt toch al beïnvloed door de trollen die beweren dat er alleen maar gevaccineerden in het ziekenhuis liggen of dat er überhaupt niemand in het ziekenhuis ligt.

Ik vind het ook vrij normaal dat men wordt geïnformeerd wat de verhoudingen zijn om te kunnen beoordelen wat de nut en noodzaak van vaccineren.
 

Eef de Kip

Well-known member
Hoezo beïnvloeden? Even er van uitgaande dat de getallen kloppen vind ik het (en velen met mij) wel prettig om te zien dat het vaccineren zoden aan de dijk zet. Ipv allerlei insinuaties vind ik het persoonlijk wel prettig om uit te gaan van de feiten.
 

Bonehead

Well-known member
Even er van uitgaande dat de getallen kloppen
En daar zit bij mij de crux. Dat vertrouwen is bij al heel lang geleden door dit kabinet zodanig beschadigd dat het niet meer goedkomt.

Maar goed: het beïnvloedt ook niet mijn keuze, dus ik hoor niet tot de doelgroep.
 

SanMark.

Well-known member
Hoezo beïnvloeden? Even er van uitgaande dat de getallen kloppen vind ik het (en velen met mij) wel prettig om te zien dat het vaccineren zoden aan de dijk zet. Ipv allerlei insinuaties vind ik het persoonlijk wel prettig om uit te gaan van de feiten.
Hoe kun je Rutte ooit nog vertrouwen?
 
Bovenaan