Coronavirus 2

Maasveld

Well-known member
Op zich is het wel een helder verhaal; na 5 uur is alles dicht. Het is alleen zonneklaar dat dit echt geen enkel verschil gaat maken.

Mijn dochter vanmiddag helemaal blij dat een badje omhoog mocht bij zwemles. Maar ze gaat ook van 16:00 naar 18:00 dan. Dus dan mag het niet meer. Daardoor moeten we schuiven naar een andere dag in het weekend, waardoor het daar drukker wordt…
Wel jammer dat het niet al om 16.30 uur ingaat, dan hadden we nog een beetje kunnen lachen met noord-ooster.
 

Bonehead

Well-known member
Alle planbare operaties uitgesteld


 De crisis in de zorg is een nieuwe
fase ingegaan,meldt demissionair
minister De Jonge.Alle planbare
operaties in de ziekenhuizen worden
uitgesteld.Deze nieuwe fase 2D is de
laatste voor de crisisfase 3.

Niet-levensreddende operaties,waarbij
patiënten opgenomen moeten worden,gaan
niet door.Het afschalen gebeurt om meer
plekken voor coronapatiënten te kunnen
creëren op de IC's.

Het gaat om zorg waarbij uitstel van
zes weken of meer naar verwachting niet
tot permanente gezondheidsschade of
verlies van levensjaren leidt en zorg
waarbij uitstel "enig risico" geeft.

volgende nieuws weer&verkeer sport
 

Eef de Kip

Well-known member
Ik ook, ik hoor om me heen mensen die - in de directe omgeving - hun operaties afgebeld hebben zien worden.

Misschien dat het bij jullie meevalt?
 
  • Leuk
Waarderingen: Max

Bonehead

Well-known member
Ik ook, ik hoor om me heen mensen die - in de directe omgeving - hun operaties afgebeld hebben zien worden.

Misschien dat het bij jullie meevalt?
Dat zal. Maar er staat letterlijk dat alle planbare zorg worden uitgesteld. Dat zal mogelijk in de toekomst wel waar kunnen worden, maar dat is op dit moment gewoonweg niet waar. Ook maandag staan er bij ons planbare operaties gepland. En zoals het er nu uitziet gaan die gewoon door. Dus wordt er voor de muziek uitgelopen om begrip te creëren voor de aanstaande maatregelen. Daar vind ik dus wel wat van.

Ik ben deze week begonnen na mijn vakantie. Helft IC is ingericht op corona en er liggen er zes. Daar zit nog wel wat ruimte. De andere helft is trauma/chirurgie zodat er nog steeds geopereerd kan worden. Ik heb een afdeling ingericht als long zodat de gehele longafdeling Covid is. Gisteren nog even over heen gebanjerd en daar is nog wel plek hoewel het in drie weken wel drukker is geworden. Dan liggen er nog wat verspreid met specifiek onderliggend lijden als neuro/psychiatrie/geriatrie.
 

Joost

Well-known member

Ik vraag mij af of je voordat je het vliegtuig instapt een test moet doen.
Gezien de besmettingsgraad zou Zuid Afrika juist alle vliegtuigen uit Nederland moeten weren.
 

De Wolf

Well-known member
Maar het ligt toch allemaal aan Rutte en De Jonge?
Dat is een beetje kort door de bocht. Met wat eerder boosterprikken hadden ze misschien wat ouderen kunnen helpen maar dan hou je nog 70% over die om wat voor redenen ook geen prik heeft gehaald.
 

Ska P 187

Well-known member
Wordt er in Nederland nog een beetje voorgelicht wat je nog meer kunt doen om het virus niet te krijgen cq goed te doorstaan behalve die prik halen, qua vitaminen, goed leven, eventueel andere medicijnen die misschien ook goed werken?
 
Bovenaan