Ik vraag me dus af hoe dan precies. Want de statistieken wijzen uit dat de plekken waar 2G dan ingevoerd moet gaan worden, juist al heel lang voor relatief weinig besmettingen zorgen. Daarbij zorgen vaccins weliswaar voor een kleinere kans om besmet te geraken en ook voor een in algemene zin milder ziekteverloop. Maar 100% werken ze zeker niet, zo wijzen alle statistieken uit. En het blijkt nu ook dat de vaccins relatief snel in kracht afnemen, waardoor boosters noodzakelijk zijn. En juist daar maakt de regering, ik neem aan op advies van het OMT, totaal geen haast mee. Die snap ik dus niet, in verhouding met 2G.Nou ja, het zorgt voor een bepaalde reductie qua besmettingen en besmettingen die uitmonden in ziekenhuisopnames/IC opnames. Tegelijkertijd zorgt het dat bepaalde dingen langer of eerder weer kunnen.
Sorry, maar dat is toch gelul van die Mark Bonten? De derde G gaat om mensen die binnen 24u daarvoor negatief getest zijn. Dus de kans dat zij besmet rondlopen is toch véle malen kleiner dan ongeteste gevaccineerden? Die gevaccineerden hebben misschien zelfs amper tot geen klachten, zoals heel veel mensen die besmet zijn met corona. Maar die kunnen wel anderen weer besmetten. En het maakt natuurlijk niet uit door wie je besmet wordt. Of diegene die je besmet gevaccineerd of ongevaccineerd is, zegt natuurlijk precies niets over hoe de besmetting vervolgens bij jou gaat verlopen. Het is niet alsof besmet worden door een gevaccineerd persoon ervoor zorgt dat je zelf slechte milde klachten krijgt.Mark Bonten heeft maandag bij op 1 een uitleg gegeven.
Hun visie is dat ongevaccineerden bij 3G een lage kans op verspreiden hebben maar wel een hogere kans bij het besmet raken. Bij 2G zou het wel aannemelijk zijn dat iemand besmet kan raken maar het zou een stuk minder snel gaan.
Ongevaccineerden hebben een veel grotere kans om in het ziekenhuis te belanden t.o.v. gevaccineerden. Op deze manier kun je voorkomen dat de twee groepen op grote schaal in contact met elkaar komen. En natuurlijk is het ook een drukmiddel om meer mensen te bewegen zich te laten vaccineren.Sorry, maar dat is toch gelul van die Mark Bonten? De derde G gaat om mensen die binnen 24u daarvoor negatief getest zijn. Dus de kans dat zij besmet rondlopen is toch véle malen kleiner dan ongeteste gevaccineerden? Die gevaccineerden hebben misschien zelfs amper tot geen klachten, zoals heel veel mensen die besmet zijn met corona. Maar die kunnen wel anderen weer besmetten. En het maakt natuurlijk niet uit door wie je besmet wordt. Of diegene die je besmet gevaccineerd of ongevaccineerd is, zegt natuurlijk precies niets over hoe de besmetting vervolgens bij jou gaat verlopen. Het is niet alsof besmet worden door een gevaccineerd persoon ervoor zorgt dat je zelf slechte milde klachten krijgt.
Ongevaccineerden hebben een veel grotere kans om in het ziekenhuis te belanden t.o.v. gevaccineerden. Op deze manier kun je voorkomen dat de twee groepen op grote schaal in contact met elkaar komen. En natuurlijk is het ook een drukmiddel om meer mensen te bewegen zich te laten vaccineren.
Voortschrijdend inzicht.
Leg het me alsjeblieft uit.
Dat kan, maar dat wordt niet zo gecommuniceerd. En er wordt al helemaal niet aangetoond, op basis van wetenschappelijke onderbouwing, dat het 2G systeem het ultieme middel in de bestrijding van het coronavirus is. Net als met o.a. de avondklok, het lijkt erop dat men gewoon maar wat doet. En dan vind ik dit nogal een stap over een ethische drempel heen, waar tot voor kort ook Rutte en De Jonge de suggestie alleen al dat het die kant op gaat verre van zich wierpen. Dat roept toch allemaal vragen op?Voortschrijdend inzicht.
Kans binnen bijvoorbeeld een horeca die het verder netjes regelt is ook groter dat een gevaccineerd persoon de verspreider is. Ze zouden alleen minder besmettelijk zijn en ook minder snel besmet raken dan een ongevaccineerd persoon.Sorry, maar dat is toch gelul van die Mark Bonten? De derde G gaat om mensen die binnen 24u daarvoor negatief getest zijn. Dus de kans dat zij besmet rondlopen is toch véle malen kleiner dan ongeteste gevaccineerden? Die gevaccineerden hebben misschien zelfs amper tot geen klachten, zoals heel veel mensen die besmet zijn met corona. Maar die kunnen wel anderen weer besmetten. En het maakt natuurlijk niet uit door wie je besmet wordt. Of diegene die je besmet gevaccineerd of ongevaccineerd is, zegt natuurlijk precies niets over hoe de besmetting vervolgens bij jou gaat verlopen. Het is niet alsof besmet worden door een gevaccineerd persoon ervoor zorgt dat je zelf slechte milde klachten krijgt.
2% van de totale besmettingen voorkomen (officiële cijfers RIVM) vind ik nogal karig om daarmee zo'n ingrijpende maatregel te verdedigen. Maar goed... Zeker ook omdat het leidt tot potentieel veel gevaarlijkere toestanden, zoals jij al aangeeft. Besmettingsfeestjes, valse coronabewijzen, etc.Kans binnen bijvoorbeeld een horeca die het verder netjes regelt is ook groter dat een gevaccineerd persoon de verspreider is. Ze zouden alleen minder besmettelijk zijn en ook minder snel besmet raken dan een ongevaccineerd persoon.
Of het veel zal helpen betwijfel ik omdat de ongevaccineerden gewoon bij elkaar thuis gaan zitten.
Je kunt ook beter een milde lockdown hebben waar iedereen zich aan houdt dan een strenge lockdown waar een bepaald groep mensen dankzij Complotmarmot en Wappie Baudet zich niet aan houden.2g werkt ook niet, zoals je kunt zien in elk land waar 2g is ingevoerd.
De andere kant is dat 20 maanden met beperkingen op het gebied van sociale contacten gewoon niet vol te houden is. Ook dat wijzen de cijfers wel uit. Vorige week dat onderzoek waaruit bleek dat de helft van de studenten psychische klachten heeft ervaren in deze periode. Of kijk even naar de wachtlijsten voor de GGZ. Uiteindelijk wordt gezondheid van de mens gedefinieerd met drie componenten: fysieke gezondheid, mentale gezondheid en sociale gezondheid. We richten ons met corona terecht op de gevolgen voor de fysieke gezondheid als het virus rondgaat. Maar met alle maatregelen, de uitzichtloosheid, de twijfels, het onbegrip, etc komen die andere twee serieus in het geding. Om nog maar niet te spreken wat dat voor gevolgen heeft voor de fysieke gezondheid. Het is namelijk een drie eenheid.Tsja, er is geen oplossing. Ik lees nog steeds een heel hoop mensen die niet zien dat er een probleem is en voor zover er een probleem is, dan is het niet ons probleem maar die van de regering. Ja, de regering maakt een heleboel fouten. Maar zelfs als de regering alles goed doet en wij verder overal schijt aan hebben, dan komt het nog niet goed. Als zelfs de minimale medewerking teveel is gevraagd. Er zijn gewoon een hele hoop mensen vanaf het begin tegen welke maatregel ook. Ja dan houdt het wel een beetje op.
Had de regering in het begin van de corona periode maar wat meer naar Baudet geluisterd.Het is wel de schuld van Baudet dat ongeveer 10% al heel de coronaperiode niet hebben geluisterd