Coronavirus 2

BlauwVinger

Well-known member
In menig 'buitenland' is het door Nederlanders gescoorde en domestiek geaccepteerde 'corona-vaccinatiebewijs' niet compatibel met de Nederlandse 'tegenpool'. De erkenning van buitenlandse vaccinatiebewijzen stuit Kafka-esque voorwaarden.

De door Nederland gekozen software herkent in sporadische gevallen buitenlandse bewijzen. Het is bovendien onmogelijk om langs digitale weg de buitenlandse variant 'in te wisselen' voor de Nederlandse. Je moet je daarvoor in persoon melden bij de GGD in Utrecht en beschikken over een BSN.

Baliemedewerkers van de GGD in Utrecht zijn niet opgeleid om de echtheid van een in het buitenland verkregen identiteitsbewijs te verifiëren. Nederlanders die in hun buitenlandse woonland zijn gevaccineerd met Pfizer komen niet in aanmerking voor een door Nederland geaccepteerd vaccinatiebewijs. Op het vaccinatiebewijs dient het precieze productieland van het vaccin vermeld te zijn. Dat is géén universele eis. Nederland vereist vermelding van de meisjesnaam van getrouwde vrouwen op het in het buitenland gescoorde vaccinatiebewijs. Apenlanden doen daar niet aan zodat de naam in het Nederlandse paspoort afwijkt van die op het verstrekte vaccinatiebewijs.

Ik dreig in October met Gevegt op een terrasje te zitten in Zwolle. Ik moet dus wildplassen omdat ik het établissement niet in mag.

Fuck off.
 

De Wolf

Well-known member
Ik dreig in October met Gevegt op een terrasje te zitten in Zwolle. Ik moet dus wildplassen omdat ik het établissement niet in mag.

Fuck off.
We hebben in Nederland teststraten waar je voor 24 uur een geldige QR kan krijgen na een negatieve test. In dat geval hoef je niet op een dixi (mobiel tochtig toilet) je behoefte te doen.
 

De Wolf

Well-known member
De dwarse Friezen doen hun provincie rood kleuren.
Komt door dat volk in de buurt van Dokkum door wat horeca en dorpsfeesten. Schijnt op dit moment de slechtste regio van Nederland te zijn. Rond Veenendaal is het ook vrij hoog maar daar zit je in een SGP regio.
 

zwammy

Well-known member
Ja, 1 dode in de afgelopen 6 weken en 2 ziekenhuisopname? En uiteraard gesneden in de zorg. Poeh Poeh, levensgevaarlijk.
 

Joost

Well-known member
We zitten op dit moment op een stabiel (en in mijn ogen laag) punt als het om besmettingen en ziekenhuisopnames gaat.

Opvallend is wel dat de IC bezetting flink gedaald is de laatste dagen, -25% in een week.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Die ontwikkeling loopt wellicht twee tot drie weken achter op de ziekenhuisopnames, omdat veel IC opnames binnenkomen via een reguliere ziekenhuisopnames.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Je zou zeggen dat hij na Eriksen weet dat een hartaanval ook voorkomt bij niet-gevaccineerden. In die tijdslijn ook schrikbarende feiten hoeveel er schijnbaar per dag aan overlijden.
 

Hankie

Well-known member
Er gaan maar 100 mensen per dag dood aan hart en vaatziekten.... Kan Engel geen hartaanval krijgen dan kunnen we een nieuw moordcomplot opstarten.
 

Eef de Kip

Well-known member
Jezus, ik maakte de kapitale fout om een aantal tweets te lezen maar wat een ongelofelijk vertyft afvoerputje van de samenleving is dat Twitter toch ook.
 
Bovenaan