Coronavirus 2

Forza AZ

Well-known member
Het is daarom ook een testevenement net zoals laatst in de Arena en Ziggodome.
De vraag is dan wel hoe lang ze blijven testen voordat de resultaten van die tests worden toegepast in reguliere evenementen/wedstrijden. Resultaten van eerdere tests zouden nu toch wel bekend moeten zijn.
 

Joost

Well-known member
De vraag is dan wel hoe lang ze blijven testen voordat de resultaten van die tests worden toegepast in reguliere evenementen/wedstrijden. Resultaten van eerdere tests zouden nu toch wel bekend moeten zijn.
Die zijn er ook, maar daar is nog helemaal niets mee gedaan.
 

JMD

Well-known member
Ook het Songfestival wordt een ‘testevenement’. En dat is nota bene binnen. Dit valt toch haast niet meer uit te leggen aan voetbalclubs.
Het is sowieso idioot. Tot begin oktober was er gewoon wat publiek binnen in alle stadions, daar zijn 0 besmettingen door gekomen.

Mooi al die testzaken, en voor binnenevenementen (en kroegbezoek) is dat heel goed dat dat gebeurt, maar alle dingen die in het najaar mochten (stadionbezoek, museumbezoek met beperkte doorloop, .... enz) daar hoef je toch nu geen fieldlab voor op te zetten...
 

Forza AZ

Well-known member
20% laat zich niet testen na 5 dagen.
Het doel van de proef-evenementen is ook niet om te kijken hoeveel mensen daar besmet raken, maar hoe vaak en met hoeveel anderen mensen contact hebben om zo te kijken wat de veiligste manier is om naar een evenement te gaan.

En dat testen 5 dagen na een evenement wil ook niet per se iets zeggen of de mensen die daar positief testen tijdens het evenement besmet zijn geraakt. Dat kan net zo goed in de dagen na het evenement ergens anders gebeurd kunnen zijn.
 

Joost

Well-known member
Uit besmettingscijfers in veranderde omstandigheden kun geen conclusies trekken. Maar de omstandigheden zijn nu al een aantal weken hetzelfde dus dan kan de vergelijking wel.

Van exponentiele groei is allang geen sprake meer, het is echt wachten totdat het aantal de daling inzet.
Met Pasen zal die daling er zeker zijn, gewoonweg omdat vanwege Pasen minder mensen zich zullen laten testen.

Wellicht kunnen we de daling vandaag zelfs al zien maar dat lijkt me nog iets te enthousiast. Gemiddeld gezien is vrijdag qua gemeld aantal ietsjes hoger dan donderdag maar vorige week was een uitzondering.

Maar om het simpel te houden; als er vandaag minder dan 7562 worden gemeld dan is dat een daling. Zelf verwacht ik het rond de 7900-8000.
 

JMD

Well-known member
Uit besmettingscijfers in veranderde omstandigheden kun geen conclusies trekken. Maar de omstandigheden zijn nu al een aantal weken hetzelfde dus dan kan de vergelijking wel.

Van exponentiele groei is allang geen sprake meer, het is echt wachten totdat het aantal de daling inzet.
Met Pasen zal die daling er zeker zijn, gewoonweg omdat vanwege Pasen minder mensen zich zullen laten testen.

Wellicht kunnen we de daling vandaag zelfs al zien maar dat lijkt me nog iets te enthousiast. Gemiddeld gezien is vrijdag qua gemeld aantal ietsjes hoger dan donderdag maar vorige week was een uitzondering.

Maar om het simpel te houden; als er vandaag minder dan 7562 worden gemeld dan is dat een daling. Zelf verwacht ik het rond de 7900-8000.
iets meer dan 7200 dus.
 

Joost

Well-known member
Klinkt goed maar het zou me niet verbazen als het er morgen met terugwerkende kracht 1000 meer zijn.
In dit geval ging het om het aantal dat dagelijks wordt gemeld. Dus in principe is dit wel goed nieuws.
De cijfers van NICE laten ook geen stijging meer zien in het ziekenhuis, LCPS wel nog een kleine stijging.
 
Bovenaan