Coronavirus 2

De Wolf

Well-known member
Een test kan je simpel met je DigiD aanvragen. Waarom is een prik dan niet mogelijk?

Daarnaast drie weken wachttijd is van de zotte.
 

JMD

Well-known member
Een test kan je simpel met je DigiD aanvragen. Waarom is een prik dan niet mogelijk?
Vreemd dan dat mijn moeder en zus dus gezegd werd te moeten bellen.

Terwijl, mijn moeder staat officieel ook vermeld als verzorger van mijn nichtje, dus dat staat ook op haar BSN, idem bij mijn zus. Dan moet dat toch gewoon via DigiD kunnen?
 

Joost

Well-known member
Abu klaagde terecht dat het hier meer over corona dan voetbal ging dus daarom een tijdje geen cijfers. Maar toch tijd voor een updateje;

Zondag werd er voor het eerst in weken weer eens minder getest dan dezelfde dag een week ervoor. Vandaag volgen de cijfers over maandag.
Heel apart zijn de cijfers over de IC opnames. Volgens het NICE is het weekgemiddelde al een tijdje rond de 45, het LCPS houdt het op 41. Wat wel zeker is, is dat de bezetting daar niet meer heel erg zal gaan stijgen. De gemiddelde ligduur is zo'n 17 dagen waardoor de maximale bezetting rond de 700 zou zijn, we zitten nu op 680.

De huidige (kleine) golf was wel volgens de voorspelling en zou als het goed is eind volgende week in vliegende vaart naar beneden moeten gaan.
 

Fregge

Well-known member
Is dit een grap?

Als ze dat niet doen, moeten ze 5000 euro per dag dokken met een maximum van 200000. 40 dagen dus even dokken. Van het geld van de burger
 

Joost

Well-known member
Is dit een grap?

In NRW is laatst ook al zo'n uitspraak geweest maar hoe dat is afgelopen kan ik niet terugvinden. Op zich is het ook niet zo heel gek dat dit soort uitspraken gaan plaatsvinden. Het wetenschappelijk bewijs voor veel van de maatregelen is er niet.
 

Joost

Well-known member
Dit is wel een van mijn favoriete maatregelen in België;

 

JMD

Well-known member
In NRW is laatst ook al zo'n uitspraak geweest maar hoe dat is afgelopen kan ik niet terugvinden. Op zich is het ook niet zo heel gek dat dit soort uitspraken gaan plaatsvinden. Het wetenschappelijk bewijs voor veel van de maatregelen is er niet.
Hoe het in NRW afliep is als volgt: binnen 1 dag na de uitspraak werden er gewoon zwaardere maatregelen getroffen door Merkel. Beetje zoals Rutte ineens als een gek de avondklok op een andere manier verankerde toen de rechter die avondklok verbood.
 

Eef de Kip

Well-known member
Rutte? Helemaal in zijn eentje natuurlijk? En zet er dan even bij dat de rechter in hoger beroep die avondklok goed keurde.

Maar goed, even naar de orde van de dag, percentage besmettingen loopt weer eentiende op maar wel weer een record aan tests. Oh nee, bijna.

Verder 65000 gevaccineerd op 1 dag, dat lijkt eindelijk de goede kant op te gaan.
Is kijken of dat komende week omhoog blijft gaan, zal tijd worden.
 

Eef de Kip

Well-known member
Nogmaals. Als je dat niet wilt lezen, kom dan hier niet... Simpel.
Je zou het in overweging kunnen nemen om een blog te beginnen, krijg je geen tegengas en kun je helemaal los gaan. Dit is een forum dus kun je er op wachten dat je tegengas krijgt. Als je dat vervelend vindt, tsja, kom hier dan niet.

Nu weer De Jonge met 'nee hoor, we hebben de boot helemaal niet gemist met vaccins'
Terwijl dat dus wel zo is. Er wordt fout op fout gestapeld, en steeds wordt dat ontkend. De Jonge/Rutte hebben het zelflerend vermogen van iemand met leerproblemen...

Je weet dat we onderdeel zijn van de EU en dat er afspraken zijn dat iedereen gewoon procentueel even veel vaccins krijgt? Dus wat bedoel je precies met "de boot gemist"? Of denk je dat we dan hier eenzijdig 3 keer zo veel vaccins hadden gehad dan pak 'm beet Duitsland of Spanje?
Of mis ik iets?
 

Joost

Well-known member
Rutte? Helemaal in zijn eentje natuurlijk? En zet er dan even bij dat de rechter in hoger beroep die avondklok goed keurde.

Maar goed, even naar de orde van de dag, percentage besmettingen loopt weer eentiende op maar wel weer een record aan tests. Oh nee, bijna.

Verder 65000 gevaccineerd op 1 dag, dat lijkt eindelijk de goede kant op te gaan.
Is kijken of dat komende week omhoog blijft gaan, zal tijd worden.
Het was wel de drukste maandag ooit in de teststraten.
Het is allemaal nog erg hoog maar de toppen zijn duidelijk in beeld en het is afwachten hoe snel het binnenkort gaat dalen.
 

Kielse Rat

Well-known member
Nieuwe plottwist in België. Een rechtbank heeft de huidige coronamaatregelen onwettig verklaard. Dat komt omdat de regering steunt op een 'noodwet' om nieuwe maatregelen van kracht te laten gaan. Maar omdat de pandemie al een jaar duurt, is die noodwet nu niet meer van toepassing. De regering krijgt nu dertig dagen om een grondwettelijk kader te vormen die de maatregelen voldoende verantwoord, anders zouden in prinicipe alle coronamaatregelen moeten opgeheven worden.
 

JMD

Well-known member
Je zou het in overweging kunnen nemen om een blog te beginnen, krijg je geen tegengas en kun je helemaal los gaan. Dit is een forum dus kun je er op wachten dat je tegengas krijgt. Als je dat vervelend vindt, tsja, kom hier dan niet.
Tuurlijk joh, draai het even om...
Ik zeg nergens dat ik geen tegengas wil. Ik geef alleen aan dat het Marinos vrij staat hier niet meer te komen als hij mijn posts niet wil lezen. En als hij hier wel wil komen ook goed, maar dan moet hij niet gaan klagen dat hij mijn posts lees...

En verder kom je hier continu dezelfde opmerkingen tegen in zo ongeveer elk topic. De kans op regen bij een willekeurig welke F1-race is 50%, Bati denkt nog steeds elke wedstrijd dat Ajax gaat verliezen, stc ziet zelfs in FC Bal op 't Dak nog een elftal met spelers op elke positie die beter zijn dan die van PSV, ik doorzie nog steeds niet elke 'knipoogopmerking', Van Ginkel moet in elk duel van PSV invallen enz...
 

JMD

Well-known member

Jongens, wacht even. Rouvoet heeft de oplossing... "Extra groepen prikken kan oplossing onbenutte vaccinvoorraad zijn"...
Echt, hoe kom je op woensdagmiddag op zo'n revolutionair plan. Daar moet wel wekenlang over gebrainstormd zijn...
 

Marinos

Well-known member
Tuurlijk joh, draai het even om...
Ik zeg nergens dat ik geen tegengas wil. Ik geef alleen aan dat het Marinos vrij staat hier niet meer te komen als hij mijn posts niet wil lezen. En als hij hier wel wil komen ook goed, maar dan moet hij niet gaan klagen dat hij mijn posts lees...

En verder kom je hier continu dezelfde opmerkingen tegen in zo ongeveer elk topic. De kans op regen bij een willekeurig welke F1-race is 50%, Bati denkt nog steeds elke wedstrijd dat Ajax gaat verliezen, stc ziet zelfs in FC Bal op 't Dak nog een elftal met spelers op elke positie die beter zijn dan die van PSV, ik doorzie nog steeds niet elke 'knipoogopmerking', Van Ginkel moet in elk duel van PSV invallen enz...
Het staat je vrij om niet op me te reageren als het je niet in je straatje past hoor.
 
Bovenaan