Dat benoem ik overigens niet elke dag de hele dag.
Nogmaals. Als je dat niet wilt lezen, kom dan hier niet... Simpel.
Ik heb overigens ook geen kutjaar gehad hoor, alleen word ik knap cynisch van alle mislukkingen.
Nu weer De Jonge met 'nee hoor, we hebben de boot helemaal niet gemist met vaccins'
Volgens de minister heeft het kabinet meteen gereageerd toen er een verzoek kwam om te investeren in de Leidse vaccinfabriek, maar het bleek al gauw niet meer nodig.
nos.nl
Terwijl dat dus wel zo is. Er wordt fout op fout gestapeld, en steeds wordt dat ontkend. De Jonge/Rutte hebben het zelflerend vermogen van iemand met leerproblemen...
En idd wat erka zegt over de GGD. Mijn nichtje is zwaar gehandicapt (al sinds zo ongeveer haar geboorte), mijn zus en moeder (die is hulpverlener van mijn nichtje) kregen een oproep dat ze gevaccineerd 'mochten' worden. Mijn zus moest vervolgens 40 minuten aan de lijn hangen om die afspraak te maken. Dat gebeurde. Had mijn zus 1 dag later nog wat vragen hierover (mijn zus heeft borstkanker gehad en daar stond een vraag over op de gezondheidsverklaring), moet ze weer 40 minuten wachten. Mijn moeder belt voor een afspraak, die komt zo ongeveer direct aan de beurt, maar kan pas 17 april (!!!). Dan geeft mijn moeder aan dat ze ook wel naar Schiphol of Amsterdam wil rijden (is andere regio), en dan kan ze binnen 1 week.
Mijn zus was van de week in de RAI voor de prik, is het doodstil daar... Echt, waar is de urgentie? Bijna 1 miljoen prikken in de opslag, lege GGD-locaties waar GGD-medewerkers ook niet weten wat te doen omdat er te weinig mensen komen. Maar dat lag volgens De Jonge dan weer aan de mensen... Nooit is het zijn fout.
En tuurlijk snap ik dat we niet aan VK/ISR-tempo kunnen komen, dat is nu eenmaal zo. En zoals ze het nu on NewYork doen: "iedereen boven de 18 kan vanaf komende week gewoon langs komen wanneer die wil en we vaccineren" is ook niet mogelijk. Maar we kunnen toch wel alles op alles zetten om zo snel mogelijk te vaccineren?
In bv Roemenië hebben ze in no-time een werkende site opgezet waarbij iedereen snel een tijd kan reserveren voor een prik, maar wij doen het via callcenters. Heeft men geen vertrouwen meer in de ICT-vaardigheden ofzo? Roemenië is nota bene voormalig Oost Europa, en wij in 1 van de rijkste landen van Europa/wereld krijgen het niet voor elkaar om dit gestroomlijnd te laten lopen.
En ik snap best dat je met kinderen sowieso al drukker bent. Maar zo'n opmerking 'lekker niet meer elk weekend wat', dat plan je zelf ook in. Niemand houdt je tegen om (ook in normale tijden) niet zoveel te plannen in een weekend. Jij zegt eigenlijk dus dat omdat jij het lekker vindt dat het rustig is, dat de hele wereld maar moet stoppen met op een andere manier te leven. Maar wat als er nou mensen zijn die wel het liefst het hele weekend van alles willen doen? (overigens ben ik ook niet zo)