Coronavirus 2

Eef de Kip

Well-known member
Ik had liever Pfizer of Moderna gehad omdat die beter beschermen. Maar dat risico van 7 op 1,6 miljoen dat ik hersentrombose krijg die durf ik wel te nemen hoor voor m'n tweede prik.
Daar heb je gelijk in en er zullen genoeg mensen zijn die dit geen probleem vinden.
 

JMD

Well-known member
De cijfers van de laatste maand schieten alle kanten op en alle verhoudingen zijn zoek.

Dat is mooi samengevat in deze grafiek;

EwrNRfjWUAECzc3
Die sterftevermindering zal ongetwijfeld met de vaccinatie te maken hebben.
Opvallend dat de ziekenhuiscijfers gelijkblijven, maar de IC dus wel stijgt. Zou dat ook kunnen komen door de vaccinaties? Dat er minder mensen doodgaan, maar dat ze wel op de IC blijven? (wat 'zeer kort door de bocht gezegd' toch de fase voor de dood is)? Want de afname van de sterfgevallen is ongeveer gelijk (er vanuitgaande dat die schalen hetzelfde zijn) aan de toename van de IC.
 

Eef de Kip

Well-known member
De cijfers van de laatste maand schieten alle kanten op en alle verhoudingen zijn zoek.

Dat is mooi samengevat in deze grafiek;

EwrNRfjWUAECzc3
Enige wat ik me bij die dalende lijn van de sterfgevallen kan bedenken is dat de vaccinaties wellicht werken en dat er in die risicogroep niet zo veel gevallen meer zijn met risico op eerder overlijden.
Lijn van de IC opnames gaat wel omhoog en aangezien ze die vooral in de gaten houden qua beleid mag die wel iets omlaag gaan.
 

Eef de Kip

Well-known member
Die sterftevermindering zal ongetwijfeld met de vaccinatie te maken hebben.
Opvallend dat de ziekenhuiscijfers gelijkblijven, maar de IC dus wel stijgt. Zou dat ook kunnen komen door de vaccinaties? Dat er minder mensen doodgaan, maar dat ze wel op de IC blijven? (wat 'zeer kort door de bocht gezegd' toch de fase voor de dood is)? Want de afname van de sterfgevallen is ongeveer gelijk (er vanuitgaande dat die schalen hetzelfde zijn) aan de toename van de IC.
Of de betere behandeling (snellere en betere medicatie) op de IC zorgt er voor dat er minder mensen komen te overlijden.
Maar het blijft gissen eerlijk gezegd.
 

Joost

Well-known member
Wel weer bijna 6000 nieuwe besmettingen, weer iets meer maar ook 80000 (!) tests.
Zeker, ik wilde het net plaatsen. Maandag zijn er 80.224 tests geweest waarvan 5523 positief.

Dat is de op 2 na drukste testdag tot nu, de twee die hoger zaten waren 80553 & 80660.
 

Marinos

Well-known member
Hier om me heen zie ik in ieder geval wel echt meer besmettingen.
Ik hoor hier van veel mensen, en denk er zelf misschien ook wel zo over, ik kan het maar beter gewoon krijgen want dan ben ik na een weekje snotteren van dat gelul af.
 

Joost

Well-known member
Het opname gemiddelde op de IC steeg al twee weken niet meer (wel nog steeds te hoog) maar afgaande op de nog niet definitieve cijfers van de gewone opnames lijkt ook daar het plafond weer bereikt. Dat is hoopvol (maar wel nog steeds te hoog).

Gelukkig lijkt het weer volgende week beter te worden, dat zou vrij snel effect moeten hebben.
 
Bovenaan