Coronavirus 2

JMD

Well-known member
Schoolexamenresultaten tellen dus als eindcijfer, maar alle schoolexamens moeten wel gedaan worden.
De slaag/zaknorm komt nog, maar die zal denkelijk niet afwijken van de normale slaag/zaknorm.

Er komt een mogelijkheid voor beroep en eventuele herkansing. Dat is terecht.

Schoolexamens mogen t/m begin juni afgenomen worden, mag ook op afstand. Dat laatste vind ik wel weer vreemd, lastig te beheersen.

Denk verder wel dat dit de beste oplossing is
 

Eef de Kip

Well-known member
Kleine kip heeft deze week haar laatste tentamenweek, dat zou dus betekenen dat ze volgende week vakantie heeft?
 

JMD

Well-known member
Kleine kip heeft deze week haar laatste tentamenweek, dat zou dus betekenen dat ze volgende week vakantie heeft?

Gaat de tentamenweek dan door deze week?

Bij ons was de laatste tentamenweek al afgerond voordat de school dicht ging, op de mondelingen (die gewoon doorgingen, immers 1 op 1) en een SE Grieks (met 11 lln, die we in een heel groot lokaal gezet hebben) na. Alle leerlingen die hun hele PTA voldaan hebben (dus alle SE's gemaakt en PO's en wat dan ook) en dan nu voldoende staan zijn volgens mij geslaagd en hebben dus nu vakantie lijkt me ja.
 

Eef de Kip

Well-known member
Ja, ze doet Mavo op het Mendel (die school ken je volgens mij wel :p) en heeft deze week haar laatste tentamens. Ze komt zo thuis dus die zal wel opgetogen zijn (lees: komt gillend van blijdschap het huis een uur door stuiteren).
 

Maasveld

Well-known member
Schoolexamens mogen t/m begin juni afgenomen worden, mag ook op afstand. Dat laatste vind ik wel weer vreemd, lastig te beheersen.

Ik heb op 7 april een examen, dat wordt digitaal afgenomen. Hoe ze dat gaan precies gaan regelen wordt nog bekend gemaakt. Het zal natuurlijk nooit zo waterdicht zijn als een 'normaal' examen, maar met een programma als TeamViewer kun je in ieder geval op afstand al meekijken op de computer/laptop om internetmisbruik tegen te gaan. Wellicht kun je met een skypeverbinding ook nog e.e.a. reguleren.
 

Mario

Well-known member
Ik heb op 7 april een examen, dat wordt digitaal afgenomen. Hoe ze dat gaan precies gaan regelen wordt nog bekend gemaakt. Het zal natuurlijk nooit zo waterdicht zijn als een 'normaal' examen, maar met een programma als TeamViewer kun je in ieder geval op afstand al meekijken op de computer/laptop om internetmisbruik tegen te gaan. Wellicht kun je met een skypeverbinding ook nog e.e.a. reguleren.

Zo gaan IT examens tegenwoordig ook, kan je gewoon thuis doen.
 

erka

Well-known member
Eencelligen genoeg op deze aarde zoals hier in Londen:

1920x1080a.jpg
 

U.G.

Well-known member
Van wat ik meekrijg in R'dam ( zal in andere grote steden niet veel anders zijn ) ; de BOA's handhaven voor geen meter, want intern schijnt er nog weinig gecommuniceerd te zijn, en vooral : ze zijn gewoon bang ! De politie surveilleert al nauwelijks. Er wordt dus meer dan ooit een appel gedaan op je gezond verstand. Maar als de maatregelen die dit gedrag moeten aansturen niet worden gehandhaafd dan gaat het ook niet werken bij het dwarsliggend volk.

Moeilijk.
 

erka

Well-known member
Nog maar 15 gemeenten in Nederland zonder bekend coronageval. Tien daar van bevinden zich in Groningen en Friesland.

En vandaag 0 (NUL) nieuwe gevallen in de gemeente Groningen, ondanks dat dit qua inwoners de 6e stad van Nederland is, en bovendien hier meer getest wordt dan elders.
 

Unregistere

Well-known member
In Hendrik-Ido-Ambacht hadden we er lange tijd nul, maar vorige week ook één en sinds gisteren twee. Van de eerste weet ik dat hij in het ziekenhuis is geweest, maar de laatste berichten zijn dat hij al zo ver is opgeknapt dat hij morgen waarschijnlijk weer naar huis mag.
 

U.G.

Well-known member
Bij mij thuis ook nog 0 besmettingen. En ik woon middenin een agglomeratie van 1,2 miljoen. Moet nog wel testen, maar 0 dus.
 

De Wolf

Well-known member
En vandaag 0 (NUL) nieuwe gevallen in de gemeente Groningen, ondanks dat dit qua inwoners de 6e stad van Nederland is, en bovendien hier meer getest wordt dan elders.

Friesland had er ook maar 2.

Limburg, Noord-Holland en Zuid-Holland hebben een flinke stijging. De rest van de provincies is redelijk stabiel gebleven.
 
Bovenaan