Coronavirus 2

erka

Well-known member
Alleen boodschappen doen als het rustig is mensen :duim:

Ja, maar wanneer is het rustig? Max 1 persoon tegelijk? Of max zoveel personen in totaal? Of inschatting van de winkelier? Ze zeiden trouwens ook wel ergens iets over max 1 persoon maar niet heel duidelijk.
 

Bonehead

Well-known member
11 van de 16 IC bedden bezet. Gerucht gaat dat er slechts eentje uit het verzorgingsgebied komt. De reguliere IC patiënten zijn verhuisd naar de Recovery. De Premedicatie wordt ingericht voor zware coronapatiënten en hierna is de OK aan de beurt. We kunnen nog eventjes vooruit hier. Ik moet ook zeggen dat het qua materiaal allemaal nog wel meevalt. We kunnen nog steeds voldoen. Het enige wat kritiek zou kunnen worden zijn de mondkapjes. Qua beademing valt het gelukkig heel erg mee. So far, so good.
 

De Wolf

Well-known member
Ja, maar wanneer is het rustig? Max 1 persoon tegelijk? Of max zoveel personen in totaal? Of inschatting van de winkelier? Ze zeiden trouwens ook wel ergens iets over max 1 persoon maar niet heel duidelijk.

Je moet nu in je eentje boodschappen doen en je gezin thuislaten.
 

erka

Well-known member
Je moet nu in je eentje boodschappen doen en je gezin thuislaten.

Ja maar ergens anders zeiden ze weer dat de 1 persoonsregel niet geldt voor gezinnen.

Straks maar eens kijken wat er echt op de site en in de regelgeving komt.
 

De Wolf

Well-known member
Ja maar ergens anders zeiden ze weer dat de 1 persoonsregel niet geldt voor gezinnen.

Straks maar eens kijken wat er echt op de site en in de regelgeving komt.

Je mag met je gezin in het park wandelen. Uiteraard wel 1,5 meter afstand houden.
 

JMD

Well-known member
Zat er aan te komen, al had ik niet verwacht dat ze het direct tot 1 juni zouden doen.
Dat laatste vooral. Ik had verwacht dat men tot 1 mei zou gaan, temeer omdat het RIVM zelf aangaf dat we komende week het wel of niet gevolg gaan zien van de eerdere maatregelen.

En verder ben ik het eens met erka, soms is het onduidelijk, zoals deze:
"Burgemeesters kunnen gebieden aanwijzen waar groepsvorming verboden is, bijvoorbeeld parken, stranden of bepaalde wijken. Bij groepen van drie mensen of meer, gezinnen uitgezonderd, kan worden opgetreden. Wie zich niet aan de regels houdt, kan een boete krijgen van 400 euro. Parken, stranden en campings kunnen worden gesloten."

Zo lijkt het nu net alsof groepsvorming buiten de door burgemeesters aangewezen gebieden wel toegestaan is. Dat lijkt me toch niet.



Morgen komt er duidelijkheid over de examens, dat had vandaag ook wel gemogen, doe dat allemaal dan in 1x.
En verder valt pas rond 6 april de beslissing of scholen dan weer open kunnen. Dat lijkt me toch echt sterk dat dat gaat gebeuren. Je kan moeilijk groepsvorming verbieden en dan scholen open gooien, we zitten met 25 man/vrouw in een lokaal, in een pauze zit iedereen dicht bij elkaar enz... Dan kan je beter bv sportscholen en golfbanen ofzo open gooien, daar zit men veel minder snel dicht op elkaar.
 

JMD

Well-known member
Wat is er op tegen om als het meevalt voor 1 juni evt maatregelen terug te draaien?
Ligt eraan welke maatregelen. Samenscholingsverboden opheffen kan natuurlijk best eerder, maar sportclubs enz krijg je dan niet ineens 2 weken eerder draaiend.
 

SanMark.

Well-known member
Ligt eraan welke maatregelen. Samenscholingsverboden opheffen kan natuurlijk best eerder, maar sportclubs enz krijg je dan niet ineens 2 weken eerder draaiend.

Stop nou eens met zeuren over sportclubs e.d. Totaal niet belangrijk.

Dit is één van de eerste goede dingen die het kabinet doet in deze crisis. Niet een klein stapje vooruit gaan maar er gelijk een grote klap opgeven. Hopelijk is het dan richting juni onder controle en mocht het echt allemaal meezitten misschien een weekje eerder. Nou prima dan dat iets niet gelijk draaiende is. En waarom zou dat belangrijk zijn ?
 

gevegt

Well-known member
Stop nou eens met zeuren over sportclubs e.d. Totaal niet belangrijk.

Dit is één van de eerste goede dingen die het kabinet doet in deze crisis. Niet een klein stapje vooruit gaan maar er gelijk een grote klap opgeven. Hopelijk is het dan richting juni onder controle en mocht het echt allemaal meezitten misschien een weekje eerder. Nou prima dan dat iets niet gelijk draaiende is. En waarom zou dat belangrijk zijn ?

Heel simpel.

PSV KAMPIOENEN!!!
 
Bovenaan