Coronavirus 2

zwammy

Well-known member
In Geleen kunnen ze met 12 politie agenten een man bekeuren die voor zijn café staat om het te beschermen tegen de relschoppers. Hij negeert de avondklok.
 

SanMark.

Well-known member
Je moet het leger gewoon inzetten om op belangrijke plekken een aantal militairen neer te zetten. In uitrusting, machinegeweer erbij. Gewoon om te laten zien we er de baas is. Daar gaat een behoorlijk afschrikwekkende werking van uit, dat helpt al wel. Reken maar dat een militair meer indruk maakt dan een politiebusje. Hoeft niet overal maar zo "zeker" je die plekken wel en kan de politie en ME zich concentreren op andere plekken.
Dat gaat nooit gebeuren daar zijn ze niet voor opgeleid. Leger zal dan eerder naar bv schiphol of de havens gaan om daar in duo te lopen met iemand van de KMAR, zodat daar mensen vrijgemaakt kunnen worden om het land in te trekken en de politie te ondersteunen.
 

erka

Well-known member
Jep. En in andere steden ook. En zo heeft denk ik elke stad wel zijn rellen gehad. Maar zo massaal in verschillende steden tegelijk? Dat is echt minimaal 40 jaar terug...

Krakersrellen waren wel op verschillende plekken tegelijk en kwamen een aantal jaren na elkaar terug.

Heeft ons leger wel machinegeweren??? Die waren toch op en kapot ofzo?

Al zijn ze leeg. Gaat om het beeld dat je uitstraalt. Pantservoertuigje erbij (geen tank want die hebben we inderdaad niet meer).
 

gevegt

Well-known member
Je moet het leger gewoon inzetten om op belangrijke plekken een aantal militairen neer te zetten. In uitrusting, machinegeweer erbij. Gewoon om te laten zien we er de baas is. Daar gaat een behoorlijk afschrikwekkende werking van uit, dat helpt al wel. Reken maar dat een militair meer indruk maakt dan een politiebusje. Hoeft niet overal maar zo "zeker" je die plekken wel en kan de politie en ME zich concentreren op andere plekken.
Hup DDR!
 

erka

Well-known member
Dat gaat nooit gebeuren daar zijn ze niet voor opgeleid. Leger zal dan eerder naar bv schiphol of de havens gaan om daar in duo te lopen met iemand van de KMAR, zodat daar mensen vrijgemaakt kunnen worden om het land in te trekken en de politie te ondersteunen.

Hoezo? Ze kunnen toch wel het centrale plein/centrum van een middelgrote stad als Den Bosch bewaken?
 

SanMark.

Well-known member
Hoezo? Ze kunnen toch wel het centrale plein/centrum van een middelgrote stad als Den Bosch bewaken?
Nee, dat heeft met een geweldsmandaat te maken, en wat wil je ze geven als bewapening en hoe moeten ze dat gebruiken ?

Zien ze geweld en moeten ze dan optreden ? Of moeten ze bv een apple store gaan bewaken ?

En op welk moment moeten ze dan ingrijpen ?
 

SanMark.

Well-known member
Al zijn ze leeg. Gaat om het beeld dat je uitstraalt. Pantservoertuigje erbij (geen tank want die hebben we inderdaad niet meer).
Wat je bij je hebt moet je kunnen gebruiken anders ben je binnen 5 minuten volstrekt ongeloofwaardig en word je omver gelopen.
 

erka

Well-known member
Nee, dat heeft met een geweldsmandaat te maken, en wat wil je ze geven als bewapening en hoe moeten ze dat gebruiken ?

Zien ze geweld en moeten ze dan optreden ? Of moeten ze bv een apple store gaan bewaken ?

En op welk moment moeten ze dan ingrijpen ?

Als je high tech een terrorist in Afghanistan kan opsporen kun je ook de Markt in Den Bosch bewaken. Hoe moeilijk kan het zijn. Gewoon op overmacht laten zien dat hier niks te halen valt. Ik snap niet wat je bedoelt. Zo werd toch ook bij alle terroristische aanslagen in Frankrijk, België en Spanje de orde hersteld. Niet door daadwerkelijk het leger te laten schieten maar wel door uit te stralen dat je hier niet meer moest zijn.

Wat je bij je hebt moet je kunnen gebruiken anders ben je binnen 5 minuten volstrekt ongeloofwaardig en word je omver gelopen.

Uiteraard. Was ook "bij wijze van spreken".
 

gevegt

Well-known member
Als je high tech een terrorist in Afghanistan kan opsporen kun je ook de Markt in Den Bosch bewaken. Hoe moeilijk kan het zijn. Gewoon op overmacht laten zien dat hier niks te halen valt. Ik snap niet wat je bedoelt. Zo werd toch ook bij alle terroristische aanslagen in Frankrijk, België en Spanje de orde hersteld. Niet door daadwerkelijk het leger te laten schieten maar wel door uit te stralen dat je hier niet meer moest zijn.
Het zijn dan ook geen terroristen.

Het viel me trouwens op dat de burgemeester nooit in contact is geweest met de probleem wijken in zijn stad.
Die is out.
 

SanMark.

Well-known member
Als je high tech een terrorist in Afghanistan kan opsporen kun je ook de Markt in Den Bosch bewaken. Hoe moeilijk kan het zijn. Gewoon op overmacht laten zien dat hier niks te halen valt. Ik snap niet wat je bedoelt. Zo werd toch ook bij alle terroristische aanslagen in Frankrijk, België en Spanje de orde hersteld. Niet door daadwerkelijk het leger te laten schieten maar wel door uit te stralen dat je hier niet meer moest zijn.
Dat zijn twee situaties die totaal niet met elkaar te vergelijken zijn.

Dan gaan die relschoppers gooien met stenen, wat moeten die soldaten doen ? Wat hebben ze bij zich om hun te beschermen ?
 

erka

Well-known member
Die hebben de opleiding gehad.

Militairen zijn van het brute geweld.

Begrijp me niet verkeerd, ik heb het liever ook niet maar ik zie dat de Politie en KMAR het nu al amper aankunnen laat staan als dit nog een hele week duurt. Dan heb je niet zoveel alternatieven. Bij de krakersrellen in de jaren 80 is het leger destijds wel ingezet. Wel vergelijkbaar.

Dit is echt oliedom.

Ik las dat bericht en dacht, dat moet De Speld zijn. Serieus he.
 

gevegt

Well-known member
Die hebben de opleiding gehad.

Militairen zijn van het brute geweld.
Onzin. En dat weet jij ook wel.
Militairen op straat is de laatste waarschuwing.
Mocht het alsnog misgaan moet iedereen weten dat het rode dopje er af gaat en alleen de regering weet wat er dan uit komt.
 
  • Leuk
Waarderingen: erka
Bovenaan