Coronavirus 2

erka

Well-known member
Eigenlijk is het raar dat de politie eerst moet ingrijpen bij rellen zoals in Rotterdam en later pas de ME. Terwijl de bescherming en uitrusting van de ME veel beter is. Zag net dat filmpje van die mortierbom onder politiebusje. Een ME-bus is gepantserd die kan dat wel hebben.
 

PES5

Administrator
Forumleiding
Dan ben je dus ondernemer en lijdt je zwaar aan deze crisis en dan komen deze debielen je toko nog even helemaal kort en klein slaan.
 

PES5

Administrator
Forumleiding
Zag foto's voorbijkomen van een groepschat vam zo'n 2600 leden waarin dus constant info wordt gedeeld hierover en oproepen gedaan om te rellen.

Zolang de politie daar geen grip op heeft, lopen ze altijd achter de feiten aan.
 

erka

Well-known member
Dat van Den Bosch is dus precies wat ik gisteravond bedoelde. In Rotterdam zijn ze wel wat gewend, ook heel beroerd maar daar is wel veel politie en ME in korte tijd te organiseren. Amsterdam en Den Haag idem dito. Maar zoals in Den Bosch, waar je net genoeg politie hebt voor de koopzondag en waar de ME niet eens standaard aanwezig is. Hoe moet je dan die rellen bestrijden? Bijna niet te doen.
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Ik hoop dat de minister president en de minister van justitie en veiligheid hun conclusies trekken nadat het twee dagen op rij totaal uit de hand is gelopen in diverse steden wegens incapabel optreden. Morgen aftreden. Oh, wacht...
 

Bernardo

Well-known member
Toch denk ik dat het de komende dagen wel rustiger gaat worden, brandjes zullen langzaam wel uit gaan. De rellen zijn vandaag ook op andere plaatsen dan gisteren.
 

erka

Well-known member
Den Bosch nu hermetisch afgesloten. Niemand mag er meer in. Helaas ook de politie niet want die moet wachten totdat de ME gereed is.
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Kan iemand met een goed historisch geheugen me vertellen of we dergelijke massale rellen in tientallen steden al eerder hebben meegemaakt in de vrij recente geschiedenis? En zo ja, hoe zijn we daar toen weer vanaf gekomen?
 
Bovenaan