Coronavirus 2

De Wolf

Well-known member
Ik zie het nut ook niet van in om maar winkels en musea te sluiten. Mensen lopen toch als een gek door de supermarkt en nodigen de hele familie uit met kerst.

JMD

Well-known member
Tevens dacht ik dat het beleid was dat we gingen verstrengen of versoepelen vanwege het aantal ziekenhuisopnames enz, en dat lijkt nu juist heel stabiel te zijn.

JMD

Well-known member

En verder: gisteravond zegt Ollongren dat er geen persco komt, en dan de ochtend erna zou het er ineens wel van komen... Echt. Dat continu elkaar tegenspreken, om gek van te worden. Net als al die medici: de ene zegt dat het op deze manier behapbaar is, de ander zegt dat we direct 4 weken compleet dicht moeten... Vind je het gek dat mensen alles aan hun laarzen lappen...

JMD

Well-known member
Terwijl de stijging zo rond 1-12 begon. En wat kan er sinds 1-12? Iedereen kan zich dan laten testen, zelfs zonder klachten... En het dan vreemd vinden dat je meer besmettingen vindt...

Eef de Kip

Well-known member
Maar misschien moeten we accepteren dat er gewoon niemand is die weet wat nou wel helpt en wat niet.
Neem nou die mondkapjes, iedereen gillen vorige maand dat we mondkapjes moeten verplichten terwijl nu toch ook wel duidelijk is dat er niemand is die weet wat nou wel of niet helpt.
Let maar op, over een half jaar blijkt dat het vaccin toch niet zo heel goed werkt, kan iedereen los dat er allemaal prutsers in de regering zitten.
Het zou me niets verbazen als we volgens jaar van voren af aan beginnen.

Los hier van, ik begrijp wel dat het beleid "zwalkend" is want de scheidslijn is gewoon flinterdun. Complete lockdown met alle economische gevolgen van dien of alles laten gaan met een bevolking die overal schijt aan heeft, zijn gang gaat waardoor je elke paar maanden weer met een piek zit.
Ik vind het gewoon net ff te simpel om het maar op de overheid af te schuiven.

Abubakari

Well-known member
Terwijl de stijging zo rond 1-12 begon. En wat kan er sinds 1-12? Iedereen kan zich dan laten testen, zelfs zonder klachten... En het dan vreemd vinden dat je meer besmettingen vindt...
Volgens mij moet je wel klachten hebben om getest te worden. Mijn dochter is dinsdag positief getest, ik word zometeen getest, mijn andere dochter ook, maar mij vrouw niet omdat die geen klachten heeft.
"U kunt alleen een test aanvragen als u klachten heeft" aldus de ggd'er.

JMD

Well-known member
Volgens mij moet je wel klachten hebben om getest te worden. Mijn dochter is dinsdag positief getest, ik word zometeen getest, mijn andere dochter ook, maar mij vrouw niet omdat die geen klachten heeft.
Toch niet...
.

Je moet natuurlijk wel in contact zijn geweest met een besmette persoon (maar dat lijkt me logisch), en daar lijkt me in jouw geval sprake van.

JMD

Well-known member
Los hier van, ik begrijp wel dat het beleid "zwalkend" is want de scheidslijn is gewoon flinterdun. Complete lockdown met alle economische gevolgen van dien of alles laten gaan met een bevolking die overal schijt aan heeft, zijn gang gaat waardoor je elke paar maanden weer met een piek zit.
Ik vind het gewoon net ff te simpel om het maar op de overheid af te schuiven.
Dat het lastig is snap ik ook wel. Maar ik heb het dan ook niet over de maatregelen, maar meer over het zwalkende beleid. En echt sorry, als je op vrijdagavond zegt uit naam van de regering (door vice-premier Ollongren) dat er geen persconferentie en overleg komt en op zaterdagochtend wordt dat wel gedaan, dan klopt er iets niet.

Maar je kan ze wel verwijten dat ze zich puur lijken te focussen op het aantal positieve tests ipv op het percentage...

gevegt

Well-known member
Gewoon digitaal een test aanvragen en invullen dat je mantelzorger bent.

JFK

Well-known member
Of dat je aangeeft dat je een hulpsinterklaas bent en geregeld verzorgingshuizen bezoekt.

De Wolf

Well-known member

Samen met iemand die corona heeft onder een dak wonen is al voldoende. Anders gewoon via coronatest.nl aanvragen. Heb ik dinsdag ook gedaan en kon de volgende dag al naar een teststraat.

zwammy

Well-known member
Misschien moeten ze nog meer Belgen en Duitsers uitnodigen om hier te komen winkelen, dat zal wel goed zijn.

Bovenaan