Coronavirus 2

Forza AZ

Well-known member
Maatregelen verspreiden het virus niet.
Verzuimen de juiste maatregelen te nemen wel. Ze hadden al lang één van de grootste brandhaarden kunnen aanpakken door de scholen te sluiten of door desnoods per dag of week de helft van de leerlingen naar school te laten gaan en de andere helft thuis de les te laten volgen.
 

gevegt

Well-known member
Verzuimen de juiste maatregelen te nemen wel. Ze hadden al lang één van de grootste brandhaarden kunnen aanpakken door de scholen te sluiten of door desnoods per dag of week de helft van de leerlingen naar school te laten gaan en de andere helft thuis de les te laten volgen.
Dat mag niet van de ouders en scholen.
 

Abubakari

Well-known member
Dat mag niet van de ouders en scholen.
Mij is niks gevraagd, dus dat het van de ouders niet mag klopt niet.
Het ligt sowieso een stuk genuanceerder en dat weet je zelf vast ook wel. Ik heb liever dat mijn kinderen niet naar school gaan en thuis onderwijs krijgen. Niet ideaal, maar beter dan hoe het nu gaat met scholen als brandhaard. 1500 kinderen in 1 gebouw, 5 dagen in de week. Afstand houden is lastig tot onmogelijk.
 
Laatst bewerkt:

Abubakari

Well-known member
Als ik een lid van dit mooie forum mag geloven is dat in heel Nederland nodig, behalve in Groningen. Daar is alles onder controle.
Nee, hier krijgen kinderen ook corona op school.
Het ligt sowieso een stuk genuanceerder en dat weet je zelf vast ook wel. Ik heb liever dat mijn kinderen niet naar school gaan en thuis onderwijs krijgen. Niet ideaal, maar beter dan hoe het nu gaat met scholen als brandhaard. 1500 kinderen in 1 gebouw, 5 dagen in de week. Afstand houden is lastig tot onmogelijk.
 

gevegt

Well-known member
Nee, hier krijgen kinderen ook corona op school.
Het ligt sowieso een stuk genuanceerder en dat weet je zelf vast ook wel. Ik heb liever dat mijn kinderen niet naar school gaan en thuis onderwijs krijgen. Niet ideaal, maar beter dan hoe het nu gaat met scholen als brandhaard. 1500 kinderen in 1 gebouw, 5 dagen in de week. Afstand houden is lastig tot onmogelijk.
Dat ben ik helemaal met je eens. De leerfabrieken lijken mij ook niet erg helpen tegen de verspreiding.
Wat mij betreft doen ze de scholen dicht tot na het griepseizoen, maar dat lijkt me een utopie gezien het gelul over achterstand en welzijn van de kinderen.
 

JMD

Well-known member
Wat mij betreft doen ze de scholen dicht tot na het griepseizoen, maar dat lijkt me een utopie gezien het gelul over achterstand en welzijn van de kinderen.
Je mag het wel of niet eens zijn met de beslissing over het open houden van de scholen. Maar er is inmiddels al wel bewezen dat leerlingen achterstand hebben opgelopen door die 3 maanden online les en dat het met het welzijn van kinderen flink minder is geworden door die schoolsluiting staat ook als een paal boven water.

Het is een afweging, dat ben ik helemaal met je eens, maar doen alsof er 'niks aan de hand is' als je de kinderen thuis houdt is echt de grootste onzin.
 
Bovenaan