Coronavirus 2

Joost

Well-known member
De dagcijfers de afgelopen dagen zijn hoger maar er zit op dit moment geen structurele stijging meer in lijkt het, het zijn weer dezelfde fluctuaties als we eerder zagen.

Maar kijkend naar de dagen waarop de besmettingen betrekking hebben dan is daar alweer een stagnatie te zien. Dat sterkt het vermoeden dat de stijging niet komt doordat mensen zich minder aan de maatregelen zijn gaan houden maar dat de stijging komt doordat er meer tests zijn afgenomen in het kader van de uitgebreidere teststrategie.
 

De Wolf

Well-known member
Gisteren heeft een dame met een stokje in mijn neus zitten roeren (wens het niemand toe).
Gelukkig negatief. Helaas zusje van De Wolf wel positief.
 

Marinos

Well-known member
Ik had maandag de test en negatief. Hier op kantoor zijn er nu 4 of 5 besmet, allemaal op t werk opgelopen maar thuiswerken is niet toegestaan. Joe.
 

Eef de Kip

Well-known member
Ik vind dat echt schandalig, mits thuiswerken mogelijk is natuurlijk maar als je dan wordt verplicht naar kantoor te komen mag de overheid daar wat mij betreft wel tegen optreden.
 

Susaa

Well-known member
Ik werk nu een aantal maanden in de zorg (DD kliniek) en het werk gaat hier gewoon door alsof er geen corona bestaat. Tot op heden is er nog geen enkele cliënt positief getest, wat een klein wonder mag heten!! We proberen ons met zijn allen te houden aan de 1,5 meter maatregelen maar dat is eigenlijk niet te doen.
Wel zijn er een aantal collega's die corona hebben gehad maat die zijn inmiddels weer hersteld.
 

Marinos

Well-known member
Ik vind dat echt schandalig, mits thuiswerken mogelijk is natuurlijk maar als je dan wordt verplicht naar kantoor te komen mag de overheid daar wat mij betreft wel tegen optreden.
Sterker nog, zelf op kantoor werk ik eigenlijke remote omdat alles wat wij doen door het hele land zit. Dat kan dus ook vanuit huis.
 

PES5

Administrator
Forumleiding
Ik werk nu een aantal maanden in de zorg (DD kliniek) en het werk gaat hier gewoon door alsof er geen corona bestaat. Tot op heden is er nog geen enkele cliënt positief getest, wat een klein wonder mag heten!! We proberen ons met zijn allen te houden aan de 1,5 meter maatregelen maar dat is eigenlijk niet te doen.
Wel zijn er een aantal collega's die corona hebben gehad maat die zijn inmiddels weer hersteld.

Zelfde verhaal hier, maar dan voor het onderwijs.

Diverse collega's besmet en af en toe een groepje leerlingen.
 

JMD

Well-known member
Zelfde verhaal hier, maar dan voor het onderwijs.

Diverse collega's besmet en af en toe een groepje leerlingen.
Hier ook inderdaad... Volgens mij zitten we sinds begin schooljaar op iets van 25 besmettingen, waarbij we vorige week een kleine uitbraak hadden in een 2e klas nadat een kind een slaapfeest had georganiseerd... Op een school van 850 lln + 100 man/vrouw personeel vind ik dat wel meevallen eigenlijk. Zeker als je bedenkt dat die kinderen geen 1,5m afstand hoeven te houden tot elkaar.
 

PES5

Administrator
Forumleiding
Wij zitten op zo'n 60/70 besmettingen waarvan 25 nav een feest in Stiens.

Daarnaast zo'n 10 personeelsleden die positief getest zijn.

Op 1600 leerlingen en 125 personeelsleden ook niet zo gek.
 

JMD

Well-known member
Wij zitten op zo'n 60/70 besmettingen waarvan 25 nav een feest in Stiens.

Daarnaast zo'n 10 personeelsleden die positief getest zijn.

Op 1600 leerlingen en 125 personeelsleden ook niet zo gek.
Inderdaad. En dan bijna de helft nog vanwege dat feest...
 

De Wolf

Well-known member
Hier ook inderdaad... Volgens mij zitten we sinds begin schooljaar op iets van 25 besmettingen, waarbij we vorige week een kleine uitbraak hadden in een 2e klas nadat een kind een slaapfeest had georganiseerd... Op een school van 850 lln + 100 man/vrouw personeel vind ik dat wel meevallen eigenlijk. Zeker als je bedenkt dat die kinderen geen 1,5m afstand hoeven te houden tot elkaar.

Daar mogen ze van mij ook op terugkomen. Dat ze met een paar klasgenoten afspreken is prima maar met grote groepen hangen is vragen om problemen.
 

erka

Well-known member
Ben wel klaar met halve maatregelen. OF je accepteert dat het erbij hoort. OF je gooit Nederland gewoon 3-4 weken helemaal totaal dicht. Maar kap alsjeblieft met die halfslachtige maatregelen. Die werkten even maar nu niet meer omdat mensen er schijt aan hebben.
 

JMD

Well-known member
Weer een topoverleg bij Rutte. Mogelijk krijgen we dinsdag weer een persco.
Tsja, zolang ze alleen naar het aantal positieve tests kijken en niet ook naar het totaal aantal gedane testen dan is de paniek natuurlijk verklaarbaar.
 
Bovenaan