Copa America Centenario 2016: 3 juni t/m 26 juni, USA

U.G.

Well-known member
Wat bedoel je eigenlijk met deze zin?

Als ik zo vrij mag zijn denk ik dat hij bedoelt dat Cruyff matige teams ( Ajax en Oranje jaren 70....de beste Hollandse lichting ooit ! ) beter liet spelen en Messi mazzel heeft met het huidige Barcelona.


On topic. Ik vind het enorm sneu voor die jongen, en ik hoop dat ie hiervan terugkomt en er straks gewoon bij is op het WK.
 

Eef de Kip

Well-known member
Ik denk eerlijk gezegd dat hij bedoelt dat Cruijff een goed team (Oranje '74 en het toenmalige Ajax) nog beter liet spelen en daarin ook nog uitblinker kon zijn terwijl Messi uitblinker is in een matig Argentini? (wat mi wel meevalt) terwijl die vlieger natuurlijk niet op gaat voor de situatie bij Barcelona.

Hmm, ik weet het nu ook al niet meer, wel dat het Ajax en Oranje van '74 nou niet echt als matig bestempeld kunnen worden.
 

U.G.

Well-known member
Nou ik wacht nu met smart op zijn nadere verklaring :D

Want op dat moment werd de vergelijking tussen Cruijff en Messi gemaakt en daaruit kwam de zin voort "Briljant spelen in een heel goed team is iets anders dan briljant spelen in een matig team". Messi heeft vooralsnog alleen briljant gespeeld met Barcelona, dus....

I dunno :D
 

Eef de Kip

Well-known member
jamaar ehhh, nou kom op JMD, U.G. gaat bekant aan de crack en ik zit te lurken uit mijn 2e fles jenever ;).
 

U.G.

Well-known member
Heeee....crack is voor junks he, schaadt de gezondheid en nog erger ; is zonde van de onversneden coke :duim:

Een Maradona-grapje was dit he, ...I did my nineties.
 

JMD

Well-known member
Ah, we hebben een kenner, nou excusos dan maar, JMD komop!

Sorry, helemaal dit topic vergeten. Hoop dat jullie het uit hebben kunnen houden. :)

Jeetje is het nou zo moeilijk wat ik bedoel?
We nemen 2 wereldklassespelers, speler A en B, beide zijn ongeveer even goed.
Speler A speelt in een team met spelers die bijna net zo goed zijn als speler A, het gemiddelde niveau van het team ligt heel hoog. Dan kan zo'n team al snel de andere teams de baas en valt de topspeler op door de acties/goals e.d.. Zijn teammaats kunnen hem ondersteunen en evt fouten ongedaan maken.
Speler B speelt in een team met spelers die een flink stuk minder zijn dan speler B. Speler B komt dus minder aan zijn acties toe, zijn medespelers helpen hem niet, kunnen hem niet helpen. Als speler B dan desondanks toch ontzettend opvalt vind ik dat knapper dan de situatie van speler A.
 

de waan

Well-known member
Ik heb "Neerlands voetbalglorie" van ons aller Ir. E. van Emmenes er nog maar eens bijgepakt en daar staat hij vermeld als "Andrade (de neger)". Overigens krijgt een andere speler het achtervoegsel "de eenarmige".

In hetzelfde boek staat overigens ook een passage over Egypte-Turkije op de OS van 1924 en daar lusten de honden helemaal geen brood van.
 
Bovenaan