Copa America Centenario 2016: 3 juni t/m 26 juni, USA

fr-keff

Active member
De Copa Am?rica 2015 wordt de 44ste editie van de Copa Am?rica, een Zuid-Amerikaans voetbaltoernooi georganiseerd door de continentale voetbalconfederatie CONMEBOL. Het evenement zal plaatsvinden in Chili. De winnaar van het toernooi kwalificeert zich voor de FIFA Confederations Cup 2017.

De CONMEBOL besloot tijdens een bijeenkomst op 28 april 2011 dat Brazili? als gastheer zou fungeren. Oorspronkelijk was het land ook vanwege de regels omtrent het rouleren van het gastheerschap als organisator beoogd. Omdat het land echter de FIFA Confederations Cup 2013, het wereldkampioenschap voetbal 2014 en de Olympische Zomerspelen 2016 toegewezen kreeg, wilde Brazili? het toernooi niet meer organiseren. Nicol?s Leoz, de president van CONMEBOL, suggereerde Mexico als organisator, hoewel dit land geen lid is van de CONMEBOL. Ondertussen overlegden Chili en Brazili? over een wissel, zodat Chili in 2015 de organisatie op zich zou nemen en Brazili? in 2019. Bolivia werd door president Evo Morales opgeworpen als kandidaat. In maart 2012 werd de organisatie aan Chili toegewezen.

Groep A:
Chili
Mexico
Ecuador
Bolivia

Groep B:
Argentini?
Uruguay
Paraguay
Jamaica

Groep C:
Brazili?
Colombia
Peru
Venezuela
 

Xisco

Member
De openingswedstrijd is op 11 juni, niet 4 juni. Het zou anders betekenen dat sterspelers als Messi, Mascherano, Neymar, Bravo en T?vez zouden ontbreken.
 

Forza AZ

Well-known member
Dit is het programma van de groepsfase:

11 juni
0130+ Chili-Ecuador
12 juni
0130+ Mexico-Bolivia
13 juni
2100 Uruguay-Jamaica
2330 Argentini?-Paraguay
14 juni
2100 Colombia-Venezuela
2330 Brazili?-Peru
15 juni
2300 Ecuador-Bolivia
0130+ Chili-Mexico
16 juni
2300 Paraguay-Jamaica
0130+ Argentini?-Uruguay
17 juni
0200+ Brazili?-Colombia
18 juni
0130+ Peru-Venezuela
19 juni
2300 Mexico-Ecuador
0130+ Chili-Bolivia
20 juni
2100 Uruguay-Paraguay
2330 Argentini?-Jamaica
21 juni
2100 Colombia-Peru
2330 Brazili?-Venezuela
 

Batigoal

Well-known member
chile%202015%202.png


Vannacht is de Copa Am?rica van start gegaan! Lekker toernooi met hoog niveau waarbij de winnaar niet zo snel te voorspellen valt.

Thuisland Chili won de opener van Ecuador met 2-0. De goals kwamen pas na rust, nadat eerst Vidal zijn eigen versierde penalty binnenschoot en later Eduardo Vargas de beslissing bracht. Mat? Fernandez kreeg in de slotfase nog wel de rode kaart, maar scoren deed Ecuador niet meer. Goed begin dus voor het thuisland.
 

Kielse Rat

Well-known member
Argentini? en Colombia lijken mij de topfavoriet voor de zege. Zou het leuk vinden moest Chili voor eigen volk kunnen stunten, zo vaak zullen die het toernooi nog niet hebben gewonnen denk ik. Verder hups ik voor Jamaica, maar als die al een punt kunnen pakken zou het al een heuse stunt zijn. :D
 

Xisco

Member
De start was een beetje een valse, maar ik hoop dat Argentini? het toernooi gaat winnen. Laat Messi zijn topseizoen maar bekronen met de Copa.
 

PES5

Administrator
Forumleiding
Gisteren in de pauze van Arg-Par de tv uitgezet. Vanochtend gezien dat het 2-2 was geworden. Hoe the fuck is dat mogelijk? Voor rust was er echt geen vuiltje aan de lucht voor de Argentijnen.
 

Kielse Rat

Well-known member
Toch wel verrassend dat Colombia zijn eerste wedstrijd met 0-1 verliest van Venezuela.

Dat vind ik het leuke aan de Copa America, dat het altijd zo onvoorspelbaar is. Daar kan echt iedereen van iedereen winnen. Brazili? won zelf maar ternauwernood van Peru.
 

PES5

Administrator
Forumleiding
Wat een absurd duel tussen Bolivia en Ecuador. Ecuador staat met 3-0 achter! Toch zie ik ze nog een kans maken, want ze missen zelf kans na kans en Bolivia straft al hun fouten af. Heerlijk duel trouwens. Ecuador miste een dubieus verkregen strafschop en Bolivia benutte er een minuut later wel eentje. Bijna rust nu.
 

PES5

Administrator
Forumleiding
Daar is de 1-3 al. Ibarra inmiddels in de ploeg bij Ecuador.


Ee lege tribunes vallen mij ook op idd.
 

Kielse Rat

Well-known member
Arturo Vidal heeft vannacht zijn auto in de prak gereden. Hij zat naar verluid dronken achter het stuur, maar kwam er wel met lichte verwondingen vanaf. Lijkt mij een reden om hem naar huis te sturen, maar hij is met Sanch?z de belangrijkste speler dus wellicht speelt die gewoon tegen Bolivia...
 

Susa

New member
Een beetje gestoord die Vidal maar ik mag hem toch wel.

En uiteraard gaat hij spelen voor voor zijn land, hij is de patron van de ploeg. Al denk ik dat hij toch dusdanig van slag zal zijn door zo'n voorval dat we Chili kunnen wegstrepen voor de titel.
 

Kielse Rat

Well-known member
Normaal kan je dat als bond toch niet toestaan dat je spelers zich zo gedragen tijdens een groot toernooi, dat was vooral mijn punt... Al helemaal niet als ze de leider van de ploeg zijn.

Brazili? gaat onderuit tegen Colombia. In de toegevoegde tijd kwam er nog een opstootje waarbij Bacca en Neymar rood kregen. Zo kan het zonder Neymar nog een lastige klus worden voor Brazili? tegen Venezuela, want Neymar is de man van wie de idee?n moeten komen.
 
G

Gast

Guest
Tja Neymar naait, valt en vraagt om kaarten hele wedstrijden lang. Nu hebben ze hem een keer te pakken en loopt meneer te janken.
Wees een vent en pak je verlies, ook bij die jongen zit er iets niet goed tussen de oren.
 
Bovenaan