Copa America Centenario 2016: 3 juni t/m 26 juni, USA

Forza AZ

Well-known member
Waarom doen Jamaica en Mexico B eigenlijk mee?
Japan en China waren eerst uitgenodigd als 2e gast, maar zegden af (mede vanwege de Aziatische WK-kwalificatie deze maand). Jamaica werd toen uitgenodigd als vervanger.

Mexico speelt waarschijnlijk met een B-keus, omdat ze over een paar weken ook nog de Gold Cup spelen. De buitenlandse clubs zullen wel bedongen hebben dat hun spelers toch nog wat vakantie moeten hebben. Voor Mexico hoeven de spelers volgens mij ook niet vrijgegeven te worden voor de Copa America, omdat het voor Mexico een "invitatie-toernooi" is en niet hun eigen continentale kampioenschap.
 
Laatst bewerkt:

Friesland

Well-known member
Ik ben vooral benieuwd naar de Copa America Centenario volgend jaar, liefst 8 van de 16 achtste finalisten van het afgelopen WK zullen er aan meedoen.
 

Makanaky

Well-known member
Vul 't veld gewoon permanent aan met Mexico, VS, Costa Rica, Jamaica en Honduras en je hebt ook weer 16 landen. Gaat die poulefase ook ergens om. Het EK wordt ook weer een verschrikking met 24 deelnemers.
 

Ska P 187

Well-known member
Vul 't veld gewoon permanent aan met Mexico, VS, Costa Rica, Jamaica en Honduras en je hebt ook weer 16 landen. Gaat die poulefase ook ergens om. Het EK wordt ook weer een verschrikking met 24 deelnemers.

Mijn idee, gewoon heel Amerika samenvoegen met misschien een voorkwalificatie voor die kleine eilandjes ed om te veel niveauverschil te voorkomen.
Dat zou in Europa ook wel wat strikter mogen die voorselectie, maar ja elke wedstrijd is in principe kassa natuurlijk.

Edit wat ik bedoel is wel iets anders lees ik nu.
En gewoon eens in de 4 jaar dat toernooi en hetzelfde geldt voor e Afrika cup,
 
Laatst bewerkt:

Batigoal

Well-known member
Uruguay valt weer eens tegen en is nu afhankelijk van de wedstrijden uit groep C of het nog doorgaat. Paraguay had wel genoeg aan de 1-1 die het gisteren werd tussen de twee landen. Gim?nez en de deze week naar Zuid-Amerika vertrokken Lucas Barrios scoorden beiden met het hoofd.

Chili won gisteren tegen Bolivia voor eigen publiek met liefst 5-0. Desondanks is ook Bolivia door naar de volgende ronde. Aranguiz was met 2 treffers de grote man.
 

Kielse Rat

Well-known member
Wat gebeurt er eigenlijk bij een gelijk aantal punten bij de nummers 3? Want als er vanavond niet gelijk gespeeld wordt in Groep C zal de nummer 3 uit die groep op evenveel punten uitkomen als Ecuador. Ik veronderstel dat het doelsaldo dan primeert (dat van Ecuador is -2) en als dat gelijk is gescoorde doelpunten, of telt hier een andere regeling?
 

Maasveld

Well-known member
Vul 't veld gewoon permanent aan met Mexico, VS, Costa Rica, Jamaica en Honduras en je hebt ook weer 16 landen. Gaat die poulefase ook ergens om. Het EK wordt ook weer een verschrikking met 24 deelnemers.
Of gewoon 2 poules van 5 en geen landen uitnodigen.
 

Kralinger

Administrator
Forumleiding
Mijn idee, gewoon heel Amerika samenvoegen met misschien een voorkwalificatie voor die kleine eilandjes ed om te veel niveauverschil te voorkomen.
Dat zou in Europa ook wel wat strikter mogen die voorselectie, maar ja elke wedstrijd is in principe kassa natuurlijk.

Edit wat ik bedoel is wel iets anders lees ik nu.
En gewoon eens in de 4 jaar dat toernooi en hetzelfde geldt voor e Afrika cup,
Zo'n toernooi is er volgend jaar voor het eerst, in de VS met 16 landen. Hopelijk is dat een blijvertje.
 

Methone

New member
Mijn idee, gewoon heel Amerika samenvoegen met misschien een voorkwalificatie voor die kleine eilandjes ed om te veel niveauverschil te voorkomen.
Dat zou in Europa ook wel wat strikter mogen die voorselectie, maar ja elke wedstrijd is in principe kassa natuurlijk.

Edit wat ik bedoel is wel iets anders lees ik nu.
En gewoon eens in de 4 jaar dat toernooi en hetzelfde geldt voor e Afrika cup,

Azi?/Oceani? kan ook wel samen, hou je 4 bonden over.
 

Forza AZ

Well-known member
Wat gebeurt er eigenlijk bij een gelijk aantal punten bij de nummers 3? Want als er vanavond niet gelijk gespeeld wordt in Groep C zal de nummer 3 uit die groep op evenveel punten uitkomen als Ecuador. Ik veronderstel dat het doelsaldo dan primeert (dat van Ecuador is -2) en als dat gelijk is gescoorde doelpunten, of telt hier een andere regeling?

1) points in all group matches
2) total goal differential
3) total goals scored
4) lots drawn by CONMEBOL.

Bron: conmebol.com
 

JMD

Well-known member
Kwartfinales zijn bekend:
Chili - Uruguay
Bolivia - Peru
Argentini? - COlombia
Brazili? - Paraguay

Als Argentini? en Brazili? hun kwartfinales winnen spelen ze tegen elkaar in de halve finale.
 

Batigoal

Well-known member
Chili-Uruguay en Argentini?-Colombia zijn heel mooie affiches. Zonde dat er daarvan twee ploegen sneuvelen. Voor Bolivia en Peru is deze loting wel een uitgelezen mogelijkheid om de finale te bereiken.
 

PES5

Administrator
Forumleiding
Leuk toernooi met de nodige verrassingen tot nu toe.

Hoe laat zijn die kwartfinales?
 
Bovenaan