Continentale clubkampioenschappen en Club WK

Friesland

Well-known member
De halve finales zijn bekend.
Op dinsdag speelt River Plate tegen Ala?n FC
Op woensdag speelt Real Madrid tegen Kashima Antlers, dat is een replay van de finale van 2016.
Beide duels beginnen om 17:30. Volgens mijn TV gids wordt alleen de halve finale van woensdag uitgezonden.
 

erka

Well-known member
En het is ook niet Real Madrid-Kashima Antlers maar toch echt Koninklijke Madrid tegen Kashima Geweien. Dat mensen dat nog steeds verkeerd doen. Tsss.
 

Makanaky

Well-known member
Naar Rivier kijk ik graag met het Bord op Schoot, vooral als ze tegen Al-Ain Delon moeten.
Hup Chivas!
 

Friesland

Well-known member
Ik dacht meer aan Rivierplaat.

Dat zou je zeggen, maar ik hoor net dat River Plate komt van een slechte Engelse vertaling van Rio de la Plata wat Rivier van het Zilver of Zilverrivier betekent.

River Plate mist nog een strafschop waardoor de wedstrijd in een verlenging is beland.
 

Friesland

Well-known member
De doelman van River Plate haalt twee ballen er bijna uit, maar het is uiteindelijk de andere doelman die zich de held van de wedstrijd mag noemen.

Het is de vierde keer dat de kampioen van Zuid-Amerika de eindstrijd niet haalt. Eerder gebeurde dat in 2010, 2013 en 2016.
Het is ook de vierde keer dat een club buiten Europa en Zuid-Amerika de finale haalt, in 2010 had TP Mazembe de primeur, in 2013 volgde Raja Casablanca. Kashima Antlers, dat dit jaar ook meedoet, was in 2016 finalist.
De Europese deelnemer behaalde vanaf 2005 telkens de finale, de enige keer dat het niet lukte was in (begin) 2000, toen de UEFA twee ploegen mochten afvaardigen, maar zowel Real Madrid (vierde) als Manchester United (vijfde) het niet redden.

Mocht Kashima morgen stunten, dan is het ook voor het eerst sinds 2000 dat de finale gaat tussen twee clubs van dezelfde confederatie. Destijds was het zelfs een duel tussen twee teams uit hetzelfde land (Brazili?). Volgens de huidige regels kan dat laatste nu niet meer. Wat een eventuele finale tussen Alain en Kashima extra bijzonder maakt, is dat de landen waar de clubs vandaan komen gezamenlijk 12 van de 15 club WK's heeft georganiseerd. Ik vraag mij dan altijd af of er buiten Japan en de VAE geen interesse is of dat de FIFA vooral veel interesse in Japan en de VAE heeft, vergelijk: Qatar 2022. :rumcolaa:
 
Laatst bewerkt:
Bovenaan