Continentale clubkampioenschappen en Club WK

Maasveld

Well-known member
Niet direct natuurlijk. Maar als je ziet hoeveel milarden er bij komen kijken. Dan zijn de Zuid-Amerikaanse topclubs op den duur ook wel in staat om voldoende tegenstand te bieden. In China zijn ze ook wel in staat om een team van wereldklasse samen te stellen. Als ze maar genoeg bieden dan komen de topspelers vanzelf wel.
Welke topspelers spelen er dan in China?
 

JMD

Well-known member
"De zorgen van de Europese topclubs over de steeds voller wordende speelkalender denkt de FIFA de kop te kunnen indrukken. De officials die achter de nieuwe plannen zitten, zijn ervan overtuigd dat er voor de spelers genoeg rustperiodes overblijven en hebben naar eigen zeggen positieve gesprekken gevoerd met afgevaardigden van de mondiale topclubs. Als de nieuwe plannen doorgaan, vallen het WK voor clubs en de Confederations Cup weg. De nieuwe toernooien zouden meer aandacht - en dus geld - kunnen genereren."


Er blijven genoeg rustperiodes over, jaja... Die oneven zomers waren juist het rustigst. Verder was de WK Clubs voor slechts 1 Europese club een weekje weg naar Marokko of Japan of de Emiraten. Zo'n WK met 24 clubs duurt wel 'ietsje' langer, en aangezien de Europese ploegen n.a.w. ver komen heb je dan juist meer belasting. Idem met de ConfedCup, dat was voor 1 (of 2) Europese ploegen een toernooi, dat wordt op deze manier meer...
Vraag me af wanneer ze dan die WK Clubs willen plannen? In de zomer? Dus na de CL-finale nog even door?
 

Forza AZ

Well-known member
Vraag me af wanneer ze dan die WK Clubs willen plannen? In de zomer? Dus na de CL-finale nog even door?
Volgens mij in de plaats van de Confederations Cup, dus inderdaad in de zomer in een oneven jaar.

Maar of ze dat Club WK dan eens per 4 jaar gaan houden of iedere 2 jaar?
 

Mario

Well-known member
Laat de 'grote' teams maar dit soort onzin toernooien spelen, wellicht komt er dan wat meer ruimte voor de overige landen in de Europese toernooien. Ik denk niet dat een Ajax of PSV zal worden uitgenodigd voor het WK voor clubteams. Gelukkig maar ook ...
 

Forza AZ

Well-known member
Laat de 'grote' teams maar dit soort onzin toernooien spelen, wellicht komt er dan wat meer ruimte voor de overige landen in de Europese toernooien. Ik denk niet dat een Ajax of PSV zal worden uitgenodigd voor het WK voor clubteams. Gelukkig maar ook ...
Ik neem toch aan dat het niet op basis van uitnodiging is, maar aan de hand van de resultaten in de continentale toernooien.

Anders valt dat "WK" helemaal niet serieus te nemen.
 

erka

Well-known member
Dan sturen de grote Europese clubs natuurlijk gewoon hun reserves. Dat is nog goed genoeg tegen de kampioen van Australi? of Kameroen.
 

JMD

Well-known member
Ik neem toch aan dat het niet op basis van uitnodiging is, maar aan de hand van de resultaten in de continentale toernooien.

Anders valt dat "WK" helemaal niet serieus te nemen.

Het gaat de FIFA om geld, dus zal het op basis van uitnodiging gaan... Want een WK Clubs zonder Barcelona, Real, Bayern e.d. is gewoon te weinig waard.
 

erka

Well-known member
Alsof dat tegenwoordig iets uitmaakt. In beide gevallen krijg je toch dit soort clubs? Alsof Hoffenheim of Club Brugge ineens de halve finale CL haalt.
 

Forza AZ

Well-known member
Het gaat de FIFA om geld, dus zal het op basis van uitnodiging gaan... Want een WK Clubs zonder Barcelona, Real, Bayern e.d. is gewoon te weinig waard.

Als er 12 Europese clubs meedoen, dan zitten deze grote clubs er zo ie zo bij als je naar de resultaten van de CL kijkt van de laatste 2 of 4 jaren. Bij die 12 zullen er dan misschien 1-3 wat kleinere clubs zitten, maar alle clubs die het geld binnen brengen plaatsen zich echt wel.

Je kunt zo'n toernooi natuurlijk nooit serieus een WK noemen als niet elke club ter wereld tenminste een theoretische kans heeft om mee te kunnen doen.
 

Fenerium

Member
Dan sturen de grote Europese clubs natuurlijk gewoon hun reserves. Dat is nog goed genoeg tegen de kampioen van Australi? of Kameroen.

Daar doe je die clubs toch flink te kort mee? die willen juist spelen tegen de grote namen. Kunnen talenten tussen zitten die zichzelf willen bewijzen he, Afrika barst van het talent. Ik zou me beledigd voelen als je met je reserves komt opdagen.
 
Bovenaan