Continentale clubkampioenschappen en Club WK

Kielse Rat

Well-known member
Tja, als je een week geleden nog je aartsrivaal geklopt hebt in de finale van de Copa Libertadores, valt het ergens misschien wel te begrijpen dat een wedstrijdje tegen de kampioen van de Emiraten je geen kut kan schelen.

Batigoal

Well-known member
De beste voetballer van de wereld zet Real in de finale op voorsprong met een fraaie treffer.

En een goal van Alain afgekeurd.

JMD

Well-known member
https://nos.nl/artikel/2276143-fifa...-de-schop-tot-onvrede-van-europese-clubs.html

Haha, de Europese ploegen roepen op tot een boycot. ALs die zo meteen zien welk geldbedrag er tegenover staat kunnen ze niet wachten om mee te doen...

Ik neem aan dat dit dus 1x per 4 jaar plaats gaat vinden, op de plek van de Confed Cup. In de even jaren is er een EK/Copa America/Africa Cup of WK, dus geen ruimte. En in 2019 en 2023 is de Nations League...
Voor een club lopen de seizoenen dan mooi in elkaar over... :p Speel je als Barcelona zijnde in juni de CL-finale, daarna direct door naar de WK Clubs en dan is het alweer half juli en begint de voorbereiding al bijna weer...
Om vervolgens gedurende het seizoen te klagen dat de spelers zo moe zijn.

Forza AZ

Well-known member
De Nations League is in ieder oneven jaar, dus ook in 2021. Maar dat toernooi duurt natuurlijk niet zo lang en valt samen met een EK- of WK-kwalificatie week. Een club WK kan dan daarna nog gespeeld worden.

Eef de Kip

Well-known member
Om vervolgens gedurende het seizoen te klagen dat de spelers zo moe zijn.

Daarom moeten er juist meer toernooien bij waar ze geld mee kunnen verdienen om daar vervolgens weer allemaal nieuwe spelers voor te kunnen halen. Selecties van een speler of 80 zeg maar.

Mario

Well-known member
De Europese clubs kunnen de groepsfase waarschijnlijk schriftelijk afdoen, en de meeste van hen kunnen een b-elftal inzetten. Verder zie ik weinig meerwaarde in een dergelijk toernooi, behalve financieel gewin voor de FIFA.

Forza AZ

Well-known member
De Europese clubs kunnen de groepsfase waarschijnlijk schriftelijk afdoen.
Dat ligt eraan wat de opzet is. Als er 12 Europese clubs meedoen en er minder dan 12 naar de knock-out fase gaan dan zullen ze toch niet zomaar een B-team kunnen inzetten.

Mario

Well-known member
Dat ligt eraan wat de opzet is. Als er 12 Europese clubs meedoen en er minder dan 12 naar de knock-out fase gaan dan zullen ze toch niet zomaar een B-team kunnen inzetten.

Ik denk niet dat dit toernooi voor Europese clubs is gemaakt. Dat zullen echt geen 12 Europese deelnemers zijn.

Laatst bewerkt:

ALenstra

Well-known member
Er is nog geen beslissing genomen over het aantal deelnemers per confederatie aldus de website van de FIFA.

Pascallovic

Well-known member
Ik denk niet dat dit toernooi voor Europese clubs is gemaakt. Dat zullen echt geen 12 Europese deelnemers zijn.
Ze willen het vast ook geen toernooi zonder niveau laten worden, dus dan moet je toch een zooi Europese clubs uitnodigen. Je kan er 6 uit Afrika en 6 uit Azie aan mee laten doen, maar dan krijgt het toernooi ook geen status.

SanMark.

Well-known member
Ze willen het vast ook geen toernooi zonder niveau laten worden, dus dan moet je toch een zooi Europese clubs uitnodigen. Je kan er 6 uit Afrika en 6 uit Azie aan mee laten doen, maar dan krijgt het toernooi ook geen status.

23 clubs tegen elkaar laten spelen en de winnaar speelt tegen de club uit Europa.

Mario

Well-known member
Wie gaan zich voor dit toernooi kwalificeren en hoe? CL en EL (halve)finalisten? Waar haal je de overige teams vandaan?

Laatst bewerkt:

ALenstra

Well-known member
Ik denk dat ze dat nog niet weten. Het toernooi is om de vier jaar. Wie weet wordt er om de vier jaar een ranglijst opgesteld van alle resultaten in Europese toernooien en gaan de bovenste teams naar het WK.

SanMark.

Well-known member
De 4 CL winnaars van die jaren. Zitten er zelfde clubs tussen vinden ze wel een oplossing om andere clubs mee te laten doen. Die commercieel gezien het interessants zijn.

Forza AZ

Well-known member
Als er 8 meedoen, dan zouden dat alle finalisten van de afgelopen 4 jaar moeten zijn. Zitten daar "dubbele" tussen, dan clubs die de halve finale hebben gehaald volgens de UEFA-ranking bijvoorbeeld. Vervolgens eventueel nog kwartfinalisten.
Ik mag toch hopen dat ze niet clubs gaan uitnodigen op niet sportieve gronden. Want dan is het toernooi niet meer serieus te nemen natuurlijk.

Bovenaan