Coke, hasj en pillen! Het doorgesnoven Neanderthaler topic

Pascallovic

Well-known member
Nepsupporters bij Cambuur. Toen Ajacieden tegen het verbod op uitfans bij ADO Den Haag wilden protesteren werden ze gewoon van het Malieveld geslagen.
 

JMD

Well-known member
Zaterdag brak in blackpool een vechtpartij uit bij een away pub na het duel tegen burnley, een blackpool supporter is vandaag aan zijn verwondingen als gevolg van die vechtpartij overleden.
 

Joost

Well-known member

Wat een ongeëvenaarde domheid weer.
Het bleek vooral ongeëvenaard slechte journalistiek te zijn.

Er zijn drie mannen opgepakt bij een snackbar kilometers verderop wegens verboden wapenbezit. Het had helemaal niets van doen met het protest van Eagles.

Maar de framing is weer geslaagd.
 

gevegt

Well-known member
Het bleek vooral ongeëvenaard slechte journalistiek te zijn.

Er zijn drie mannen opgepakt bij een snackbar kilometers verderop wegens verboden wapenbezit. Het had helemaal niets van doen met het protest van Eagles.

Maar de framing is weer geslaagd.
Het trieste van het verhaal is dat het probleem bij de Cambuursupporters en in de wijk naast het stadion ligt en de uitsupporters de dupe zijn.
 
  • Leuk
Waarderingen: PES5

JMD

Well-known member
3 maanden celstraf (waarvan 1 voorwaardelijk) voor de eikel die het veld op kwam en de Sevillakeeper wilde slaan...

Verder ook geen Cambuurfans zondag a.s. in het uitvak. De politie van Noord Nederland wil ze niet begeleiden en dus durft Dijsselbloem (burgemeester Eindhoven) ze niet te laten komen... Echt, wat een gelul... Men verwacht 125 supporters uit Leeuwarden...
 

erka

Well-known member
Schijnen bedreigingen vanuit de Cambuurfans en ook Groningenfans geweest te zijn aan politie Noord-Nederland. Ik snap wel dat de politie ergens een grens trekt. Groningen mogelijk ook zonder uitfans bij AZ.
 

JMD

Well-known member
Schijnen bedreigingen vanuit de Cambuurfans en ook Groningenfans geweest te zijn aan politie Noord-Nederland. Ik snap wel dat de politie ergens een grens trekt. Groningen mogelijk ook zonder uitfans bij AZ.
Jep, hoorde ik ook... Maar kom op, 125 man die naar Eindhoven komen en dan verbied je dat? Zouden het er nou 1600 zijn (vol uitvak), oke, maar 125... Er lopen op zondag in de binnenstad van Eindhoven (wat op loopafstand is van het stadion) een ruime veelvoud van dat aantal, en daar loopt ook tuig tussen.
 

Satyr

Administrator
Forumleiding
Jep, hoorde ik ook... Maar kom op, 125 man die naar Eindhoven komen en dan verbied je dat? Zouden het er nou 1600 zijn (vol uitvak), oke, maar 125... Er lopen op zondag in de binnenstad van Eindhoven (wat op loopafstand is van het stadion) een ruime veelvoud van dat aantal, en daar loopt ook tuig tussen.
De probleemgevallen zitten ongetwijfeld tussen die 125.
 

Bernardo

Well-known member
Dit is wat burgemeesters toch al jaren willen!? Dus echt verbaasd ben ik niet, zal wel steeds vaker gaan gebeuren totdat het helemaal verboden is.
 

JMD

Well-known member
De probleemgevallen zitten ongetwijfeld tussen die 125.
Dat is wel zeker ja...

Blijft toch opvallend dat de politie in Noord Nederland aangaf in die brief van afgelopen week dat ze de groep niet in bedwang kunnen houden (chargerend gezegd). Het lijkt me toch dat de harde kernen van bv Ajax, Feyenoord, ADO en Utrecht echt wel erger zijn... Bij Cambuur werd ook genoemd dat het feit dat de club in een woonwijk ligt het lastiger maakt. Tuurlijk is dat zo, maar bij bv PSV en Go Ahead gaat dat over het algemeen (een enkel incident daar gelaten) vaak wel gewoon goed.
 

De Groene Scout

Well-known member
Jep, hoorde ik ook... Maar kom op, 125 man die naar Eindhoven komen en dan verbied je dat? Zouden het er nou 1600 zijn (vol uitvak), oke, maar 125... Er lopen op zondag in de binnenstad van Eindhoven (wat op loopafstand is van het stadion) een ruime veelvoud van dat aantal, en daar loopt ook tuig tussen.
Dat kan dan ook weer niet in Eindhoven; kan het stadion niet aan.
 

Joost

Well-known member
In plaats van dat clubs en fans de klootzakjes aanpakken, krijgt de politie de schuld. Of wie dan ook, maar niet de klootzakjes iig.
Het is niet aan andere supporters om aan handhaving te doen.

Maar wellicht moet je eens een keer meegaan naar een uitduel in plaats van altijd maar weer naar alleen de supporters te wijzen als schuldigen.
 

Satyr

Administrator
Forumleiding
Misschien moet je elk weekend eens als agent een groep volwassen mensen begeleiden en je dan na een tijdje afvragen waarom je dat nog zou willen doen.

Ik zit totaal niet in het wereldje, maar kan je zonder moeite van Roda, Fortuna en Heerenveen namen noemen die vrijwel altijd meegaan en alleen voor de zeik er omheen. Politie uitschelden, gooien met spullen naar een ander kleur shirt en vergeet de witte was niet. Daar gaan ze voor naar een uitwedstrijd.
 

Joost

Well-known member
Misschien moet je elk weekend eens als agent een groep volwassen mensen begeleiden en je dan na een tijdje afvragen waarom je dat nog zou willen doen.

Ik zit totaal niet in het wereldje, maar kan je zonder moeite van Roda, Fortuna en Heerenveen namen noemen die vrijwel altijd meegaan en alleen voor de zeik er omheen. Politie uitschelden, gooien met spullen naar een ander kleur shirt en vergeet de witte was niet. Daar gaan ze voor naar een uitwedstrijd.
Als we dit als criterium gaan gebruiken waarom zijn er dan nog uitgaansgelegenheden open?
 

gevegt

Well-known member
Als we dit als criterium gaan gebruiken waarom zijn er dan nog uitgaansgelegenheden open?
Hoewel je een bekende truc toepast, is het heel eenvoudig: als er in een uitgaansgelegenheid criminaliteit plaatsvindt wordt die gewoon voor minimaal een aantal weken gesloten.
Supporters die zich misdragen wordt over het algemeen minder in de weg gelegd.
 
Bovenaan